Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Sedan

Lata produkcji: 2007 – 2017
Segment: Klasa średnia

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Jego premierę poprzedziła prezentacja prototypu C-Airscape. C5 III został nie tylko powiększony w stosunku do swoich poprzedników, został też zdecydowanie przeprojektowany. Za jego design odpowiadał Domagoj Djukec. C5 III nie był już liftbackiem, lecz pełnoprawnym sedanem (dostępny również w wersji kombi). Zbudowano go na płycie podłogowej PSA PF3 Platform, którą dzielił m.in. z Peugeotem 508. W latach 2011 i 2012 przeprowadzono dwa face-liftingi modelu. Jego następcą jest Citroen C5 Aircross.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 4
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4779 mm
Szerokość 1860 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2096 mm
Wysokość 1451 mm
Rozstaw osi 2815 mm
Rozstaw kół - przód 1586 mm
Rozstaw kół - tył 1557 mm
Zwis przedni 1054 mm
Zwis tylny 910 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 978 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 945 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1524 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1495 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1756 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 439 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1115 mm
Wysokość bagażnika 510 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1040 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1705 mm
Wysokość progu załadowczego 750 mm
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Karoseria + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Ergonomia - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,2
~Paweł K
Sedan 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Bardzo wygodna - pneumatyczne zawieszenie to naprawdę przyjemna sprawa. Po przejechaniu 300, czy 500km wysiadasz z samochodu i plecy Cię nie bolą... Super. W porównaniu z X3, którą poprzednio jeździliśmy niebo a ziemia. Ekonomiczny silnik. Średnia przy jeździe mieszanej 30% miasto 70% trasa do miasta spalanie 7,6l Sporo drobnych usterek, co prawda często trzeba zaglądać do serwisu, ale koszty części i robocizny są o niebo niższe niż w BMW. Niestety nie dla kogoś, kto lubi "Radość z jazdy" - silnik przy tej masie nie jest wystarczający. Jeździ, bo jeździ. Dla spokojnego kierowcy z żoną i dziećmi idealny.
4,6
~Wojtek
Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Zakochałem się w tym aucie! :-) Bardzo komfortowy, prowadzi się wspaniale... Świetne wspomaganie kierownicy, wygodne el. fotele z funkcją pamięci. Zależało mi na maksymalnie luksusowym, wygodnym aucie w rozsądnej cenie, i C5 taki właśnie jest. Co prawda po słynnym zawieszeniu Hydractive 3+ spodziewałem się więcej, ale jest i tak dobrze. Jak na tak ciężkie auto, potrafi spalić zaskakująco mało, a jednocześnie ma wystarczającego kopa, gdy trzeba przyspieszyć. Jedynie deska rozdzielcza wygląda nieco archaicznie, zwłaszcza radio i sterowanie klimą - to chyba jedyny mankament, oprócz tego nieszczęsnego braku miejsca na kubek.
4,9
~Tomasz
Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Po ponad 2 letniej przygodzie z cytryną mogę z pewnością stwierdzić, że ciężko będzie się kiedyś z nim rozstać. Samochód bardzo komfortowy, mało awaryjny i dynamiczny a przy tym posiada dobre spalanie na poziomie 7,5 l na mieście do 5 ,5 l w trasie. Automatyczna skrzynia działa bez zarzutów, chociaż czasami łapie lag przy gwałtownym przyspieszeniu. Auto cały czas wygląda nowocześnie i może z pewnością konkurować wizualnie z nowymi autami z salonu. Rzadko się zdarza aby jeden model auta produkowany był przez tyle lat i wciąż wyglądał "świeżo" :) Polecam !
Średnie spalanie dla Citroen C5 III Sedan
7,5 – 8,8
l/100 km
5,8 – 10,7
l/100 km
8,8 – 9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,9
Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Citroen C5 III
Przebieg 228 tys. Wymiany - tuleje w przednich wahaczach, komplet napędu rozrządu, tarcze przód, 2x klocki, palniki ksenon, pióra wycieraczek co roku. Wymiany oleju co 15 tys, a nie 30 jak w instrukcji i stale zalecany przez producenta olej. FAP zanieczyszczony do poziomu 30 procent. To wszystko. Zużycie paliwa 5,6 komputerowe od czasu wymiany akumulatora czyli ok 5 lat. Tankuję po przejechaniu ok 1000 km i do baku wchodzi ok 50 lub nieco więcej litrów paliwa więc zużycie faktyczne nie przekracza zazwyczaj 5,5 l/100km. Z uwagi na fakt, że C5III to raczej wieloryb, a nie sportowiec więc jeżdżę bez szaleństwa, raczej spokojnie w trybie wyznaczanym przez samochodowy ruch lecz nigdy jako "hamulcowy". Ponad połowę swego przebiegu samochód przejechał na kołach 18/245/40. Takie koła były w nowym. Postanowiłem jednak wymienić ja na standardowe 17/225/55 i tak komfort jak i zużycie paliwa uległy poprawie. Na trasie w Alpy jadąc w dwa samochody C5III Sedan -140 kM zużył 4,7 litra na całej trasie tam i z powrotem. Prędkość podróżna, z uwagi na bagażnik na drugiej C5III lecz w kombi, rzadko przekraczała 130 km/h. C5III Tourer 2,0 hdi 165KM z bagażnikiem zużył na tej samej trasie 6,7 l/100km. Jedyne problemy z elektroniką, to wariujący czasem system automatycznego sterowania wycieraczek. Potrafią czasem przy lekkiej mżawce wejść w trym maksymalnego tempa. Po wyłączeniu trybu automatycznego wszystko pracuje normalnie. Problem nierozwiązany od około 100 tys km. Samochód jest w rodzinie używany jest głównie jako wyjazdowy. Do kręcenia się "wokół komina" służą dwa inne. Minusy - brak sensownego miejsca na kubek z kawą. Jak dla mnie, to również zbyt lekko pracujący układ kierowniczy. Wystające "rogi" siedzisk z przodu w wersji z "półskórami" skutkiem czego w ich okolicach pojawiły się obecnie mikropęknięcia skóry. Moim zdaniem lepsze są pełne skóry z wentylacją. Kiepskie jest również dojście do ewentualnej wymiany żarówek oświetlenia dziennego. Plusy - wygoda podróżowania, ekonomika oraz praktyczność regulowanego prześwitu. Wysokie krawężniki niestraszne...
6,3
Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Spalanie 6,3 l/100km osiągnięte przy przejazdach ze średnią prędkością 48km/h. Wskazania komputera pokłądowego minimalnie rożnią się od tego co pokazuje licznik dystrybutora na stacji paliw. Zatankowałem do pełna do pierwszego odbicia, przejechałem 1009 km po czym zatankowałem ponownie do pierwszego odbicia dokładnie 64,66 l oleju napędowego. Ale spalanie realne 6,5 l/100km ciągle uważam za znakomite przy tej masie auta. Spalanie 6l/100 osiągnąłem dwukrotnie na trasie w obie strony Jarosław-Krosno. Spalanie 6,7 na autostradzie a dystansie 220km przy prędkości ok 130km/h .
7,0
Sedan 2.0i 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
Tak duże wyniki u niektórych to efekt ciężkiej nogi. Ja jeżdżę w większości na tempomacie, zgodnie z przepisami i zasadami eco drivingu (oczywiście umiarkowanego). Jeżdżę dynamicznie, ale przewidywalnie, tak aby spalić jak najmniej, nie tracąc przyjemności z jazdy. I tak: - droga ekspresowa ok. 25 km (ok. 125 km/h) + obwodnica ok. 10 km. (ok. 85 km/h) + droga krajowa "dziewięćdziesiątka" ok. 25 km (ok. 90 km/h) - spalanie niemal zawsze poniżej 7 litrów, średnio 6.8 l/100 km. - tylko droga ekspresowa ok. 30 km (125 km/h) - 7 - 7.5 l/100 km. Czasami udaje się zejść trochę niżej. Zaznaczam, że mieszkam na Podlasiu, na terenach w niemal całości nizinnych, na nawigacji różnica wysokości podczas jazdy to średnio zaledwie 15-20 metrów, a więc wyłącznie symboliczne wzniesienia,
Citroen C5 III Sedan