Po 11 latach użytkowania tego auta nie potrafię napisać o nim źle. Przejechane ponad 270 tys km, nigdy mnie nie zawiódł, nigdy nie stał na poboczu z podniesioną maską, nigdy nie jechał lawetą. W kosztach tylko eksploatacja a największe naprawy to : wymiana przy 215 tys km przednich amortyzatorów, czyszczenie DPF przy 240 tys km, wymiana EGR przy 265 tys km. Tak jak ktoś w komentarzach pisał automatyczna skrzynia łapała "laga" przy nagłym przyspieszaniu ale od dłuższego czasu już to się nie zdarza. Zresztą z tym "lagiem" to operując odpowiednio gazem można było szybko wrócić do normalności. Zawieszenie hydro - bajka. Nie chcę zanudzać auto na medal! Żal mi się z nim rozstawać tym bardziej, że nie ma w zastępstwie nic porównywalnego (jeśli chodzi o Citroen'a). Wcześniej Citroen wycofał się z C6 na hydro, jakiś czas temu z C5 hydro co tu wybrać? Postawiłem na C5 Aircross SUV 1.5 BlueHDI 131KM co z tego wyjdzie ? Czy to będzie auto na chwilę tego nie wiem, czas pokarze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodny, spalanie średnie po przejechaniu 270 tys .km to 7,01l/100 km
5,0
Skrzynia biegów
Pomimo kilkunastu lagów w czasie użytkowani aprzez 11 lat , skrzynia na medal.
5,0
Układ jezdny
Bez komentarza, tylko standardowe serwisy, tarcze, klocki, tuleje, dwa przednie amortyzatory.
4,0
Karoseria
Ocynk radzi sobie dobrze z rudą, oczywiście po tylu km są obicia na błotnikach, maska wypiaskowana. Zero rudej na progach. Jedyna wada to czerń, bardzo trudna w utrzymaniu czystości ale za to po wywoskowaniu mimo 11 lat nadal przyciąga wzrok.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie miałem z tym najmniejszych kłopotów, cofałem prawie zawsze na lusterkach wstecznych z pomocą czujników. Najlepszą rekomendacją co do widoczności niech będzie fakt ,że żona mimo skromnej postury czuje się w tym samochodzie jak ryba w wodzie.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką ale wiem, że to lata przyzwyczajeń do francuzów to w końcu mój 5 francuz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dobijana tylko 3 krotnie przez 11 lat, czego chcieć więcej. Żadnych awarii. Grzanie super plus siedzenia . Auto sprawdziło się i w dalekich letnich podróżach i w zimowych wypadach w ekstremalnych warunkach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako kierowca nigdy nie narzekałem na miejsce, przy podróży 5 osób zimą na narty po 1500 km pasażerowie "trochę" narzekali... :)
5,0
Wyciszenie
Psssst!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
11 lat /270 000 km:
140 tys zł wydatki ogółem
w tym paliwo 100 tys zł
serwis 26 tys zł
pozostałe (gadżety) 14 tys zł
w sumie 0,53 zł / km
5,0
Stosunek jakość/cena
To najtańszy samochód jakim jeździłem
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujki cofania naprawiane dwa razy, żarówki w tylnej klapie i tyle. Reszta na miejscu i wciąż sprawna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W innych podsumowaniach wymieniłem wszystkie usterki
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
[l/100km]