Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Sedan

zygwaz, 3 miesiące temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen C5 III Sedan 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2009-2015 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Po 11 latach użytkowania tego auta nie potrafię napisać o nim źle. Przejechane ponad 270 tys km, nigdy mnie nie zawiódł, nigdy nie stał na poboczu z podniesioną maską, nigdy nie jechał lawetą. W kosztach tylko eksploatacja a największe naprawy to : wymiana przy 215 tys km przednich amortyzatorów, czyszczenie DPF przy 240 tys km, wymiana EGR przy 265 tys km. Tak jak ktoś w komentarzach pisał automatyczna skrzynia łapała "laga" przy nagłym przyspieszaniu ale od dłuższego czasu już to się nie zdarza. Zresztą z tym "lagiem" to operując odpowiednio gazem można było szybko wrócić do normalności. Zawieszenie hydro - bajka. Nie chcę zanudzać auto na medal! Żal mi się z nim rozstawać tym bardziej, że nie ma w zastępstwie nic porównywalnego (jeśli chodzi o Citroen'a). Wcześniej Citroen wycofał się z C6 na hydro, jakiś czas temu z C5 hydro co tu wybrać? Postawiłem na C5 Aircross SUV 1.5 BlueHDI 131KM co z tego wyjdzie ? Czy to będzie auto na chwilę tego nie wiem, czas pokarze.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodny, spalanie średnie po przejechaniu 270 tys .km to 7,01l/100 km
5,0
Skrzynia biegów
Pomimo kilkunastu lagów w czasie użytkowani aprzez 11 lat , skrzynia na medal.
5,0
Układ jezdny
Bez komentarza, tylko standardowe serwisy, tarcze, klocki, tuleje, dwa przednie amortyzatory.
4,0
Karoseria
Ocynk radzi sobie dobrze z rudą, oczywiście po tylu km są obicia na błotnikach, maska wypiaskowana. Zero rudej na progach. Jedyna wada to czerń, bardzo trudna w utrzymaniu czystości ale za to po wywoskowaniu mimo 11 lat nadal przyciąga wzrok.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie miałem z tym najmniejszych kłopotów, cofałem prawie zawsze na lusterkach wstecznych z pomocą czujników. Najlepszą rekomendacją co do widoczności niech będzie fakt ,że żona mimo skromnej postury czuje się w tym samochodzie jak ryba w wodzie.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką ale wiem, że to lata przyzwyczajeń do francuzów to w końcu mój 5 francuz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima dobijana tylko 3 krotnie przez 11 lat, czego chcieć więcej. Żadnych awarii. Grzanie super plus siedzenia . Auto sprawdziło się i w dalekich letnich podróżach i w zimowych wypadach w ekstremalnych warunkach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jako kierowca nigdy nie narzekałem na miejsce, przy podróży 5 osób zimą na narty po 1500 km pasażerowie "trochę" narzekali... :)
5,0
Wyciszenie
Psssst!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
11 lat /270 000 km: 140 tys zł wydatki ogółem w tym paliwo 100 tys zł serwis 26 tys zł pozostałe (gadżety) 14 tys zł w sumie 0,53 zł / km
5,0
Stosunek jakość/cena
To najtańszy samochód jakim jeździłem
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujki cofania naprawiane dwa razy, żarówki w tylnej klapie i tyle. Reszta na miejscu i wciąż sprawna.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W innych podsumowaniach wymieniłem wszystkie usterki

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 25

Citroen C5 III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen C5 III Sedan

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów