Szukaj

Lista ocen Citroen C5 III Tourer (101) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 49 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
4,0
~Pioter W.
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
W moim egzemplarzu mam skrzynię automatyczną Aisin Warner AF40-6 (inaczej TF-80SC), stosowaną także w Alfach Romeo, Fiatach czy Oplach. Dzięki niej silnik nie jest zbytnio obciążony, nie ma koła dwumasowego (koszt wymiany odpada) a 6 przełożeń wystarcza aż nadto żeby spokojnie podróżować tym autem. Fakt, że automat może być droższy w naprawie podczas awarii nie powinien zrazić potencjalnego kupującego, ale tu kłania się błędne podejście samego...
3,0
~thudy
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Skrzynia charakteryzuje się powolną pracą i średnią kulturą pracy. W dobie skrzyń dwusprzęgłowych ta powinna odejść już na emeryturę. Niestety niezawodność tych skrzyń również nie jest na najwyższym poziomie. Zalecenia producenta co do braku konieczności wymiany oleju w skrzyni diametralnie skraca jej żywotność. Przy zakupie używanego samochodu ze skrzynią BVA6 należy zwrócić uwagę na poszarpywanie przy zmianie biegu między 2 a 3 oraz...
4,0
~Michał
Citroen C5 III
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Przed zakupem obawiałem się 4-ro biegowego automatu, ale da się z nim żyć. Przełożenia dobrane dość dobrze, jeżdżąc do ok 110-120 km/h hałas nie dokucza, za to przy wyprzedzaniu potrafi zawyć (kickdown potrafi zrzucić 2 biegi w dół), biegi zmienia płynnie. Zimna (temperatury w okolicach 0 stopni) przez pierwszych kilka minut nie załącza lock-upa, więc jest trochę głośniej, po paru kilometrach rozgrzewa się na tyle, że lock-up się załącza i...
5,0
~Avenger
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Do tego auta tylko automat. Biegi zmieniają się błyskawicznie i cichutko, a zmiany można zauważyć jak wdepniemy \"gaz do dechy\". Przy mocno wciśniętym pedale gazu, bardzo szybko następuje redukcja o 2 biegi i auto wyrywa do przodu nawet z pełnym bagażnikiem. Kultura pracy skrzyni jest jej wielkim atutem, dodatkowo mamy tryb Sport i Manual więc jest się czym bawić a zmiany trybu naprawdę zmieniają charakterystykę pracy przekładni.
4,0
~Mentorstajl
Citroen C5 III
Tourer 2.0 BlueHDi 180KM 132kW
Skrzynia EAT6 montowana po 2014 roku jest znacząco lepsza niż AT6. Mimo że nie jest to jakaś szybka dwusprzęgłówka, to i tak jest szybsza, zmiany biegów przy spokojnej jeździe - niewyczuwalne. Po odpuszczeniu hamulca i gwałtownym ruszeniu zmiany biegów są dość nerwowe, aczkolwiek ludzie kupujący te auto są raczej nastawieni na komfort, nie ściganie z pod świateł.
4,0
~paweł
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Kupując Citroena nie miałem pewności co do automatu, ponieważ każde poprzednie auto było w manualu, ale po roku mogę powiedzieć z ręką na sercu że jak będę kiedyś zmieniać auto to na 100% automat. Skrzynia sama w sobie dobrze pracuje, przede wszystkim tryb zimowy bardzo przydatny, tryb sport też fajny... Jedyny minus skrzyni to przy gwałtowniejszym ruszeniu jest lekko ospała.
3,0
~marekp
Citroen C5 III
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Skrzynia nie jest zła (manual) ale w porównania do VAG`a sporo gorsza. Ruch drążka jest dość duży i trzeba się do tego przyzwyczaić. Niby nie wymienia się w niej oleju, ja musiałem. Po 140tys pojawił się problem z jedynką, po zimnej nocy był problem z wrzuceniem biegu. Po przejechaniu 50 metrów problem ustępował, wymianie oleju rozwiązała problem.
3,0
~Karolpn
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Nie jestem ekspertem ale zestrojenie tej skrzyni jest dość dziwne. Nie jeździłem nigdy wcześniej dieslami więc może po prostu tak ma być. W każdym razie w porównaniu z moim poprzednim starym Peugeotem 406 jest gorzej. Przy małej prędkości po wrzuceniu na 2-ke poniżej 1000 obr silnik gaśnie -podobnie na 3-kę zbyt wcześnie nie można wrzucać.
3,0
~ją
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Do wczoraj wszystko było superowo, biegi wchodziły idealnie, ale wczoraj wracając do domu \"wysiadł\" 6 bieg.Po jego wbiciu samochód przyhamowywał, zaczynał wyć.Zadzwoniłem z trasy do serwisu-umówili mnie na za 5 dni.Dokulałem sie do domu na piątce.Na szczęście po godzinie odpoczynku bieg wrócił, ale do serwisu i tak pojadę- niech sprawdzą przyczynę.
Dziennik kosztów dla Citroen C5 III Tourer
Średni koszt przejechania 100 km
24,67 zł
7,9
l/100km
8,8
l/100km
10,9
l/100km
Zobacz dzienniki
4,0
~pnasz@wp.pl
Citroen C5 III
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Skrzynia ma jeden mankament, kiedy dynamicznie chce się ruszyć np. z drogi podporządkowanej to "myśli" około 1sek. zanim zacznie ruszać, oczywiście można dużo mocniej wcisnąć gaz ale wtedy jest ruszanie z piskiem. Dolegliwość znika kiedy wybierzemy tryb sport, ale nie o to przecież chodzi.
Citroen C5 III Tourer