Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Tourer

Lata produkcji: 2008 – 2017
Segment: Klasa średnia

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Jego premierę poprzedziła prezentacja prototypu C-Airscape. C5 III został nie tylko powiększony w stosunku do swoich poprzedników, został też zdecydowanie przeprojektowany. Za jego design odpowiadał Domagoj Djukec. C5 III nie był już liftbackiem, lecz pełnoprawnym sedanem (dostępny również w wersji kombi). Zbudowano go na płycie podłogowej PSA PF3 Platform, którą dzielił m.in. z Peugeotem 508. W latach 2011 i 2012 przeprowadzono dwa face-liftingi modelu. Jego następcą jest Citroen C5 Aircross.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4829 mm
Szerokość 1860 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2096 mm
Wysokość 1479 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1491 mm
Rozstaw osi 2815 mm
Rozstaw kół - przód 1584 mm
Rozstaw kół - tył 1556 mm
Zwis przedni 1054 mm
Zwis tylny 959 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 885 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 905 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1524 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1495 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1490 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 533 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1060 mm
Wysokość bagażnika 851 mm
Szerokość bagażnika 1116 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1058 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1723 mm
Wysokość progu załadowczego 616 mm
Drzwi tylne - szerokość 1110 mm
Drzwi tylne - wysokość 725 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Stosunek jakość/cena

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,4
~Piotr
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
Po serii aut Toyoty zmieniłem markę na Citroena. Zachęciły mnie dobre opinie i silnik który nadaje się do LPG. Jestem zadowolony. Mam zawieszenie hydro więc komfort zapewniony. Nie jest to jednak jazda na chmurce jak sobie niektórzy wyobrażają. Jak jedzie ze mną czasem zwykły kierowca to zwraca uwagę na to i owo, ale nie pozna że w zawieszeniu jest coś specjalnego. W poprzednich autach miałem problem z kręgosłupem po dłuższej jeździe, w cytrynce zawieszenie i wygodne fotele redukują ten problem. Podnoszone zawieszenie bardzo przydatne. Coraz częściej są silne burze i zalania więc przejeżdżam pod zalanymi wiaduktami bez strachu. Czasem nawigacja prowadzi przez dziwne drogi terenowe bo lubię wypady za miasto i już nie raz przejechałem tylko dlatego że dźwignąłem zawieszenie. Bardzo fajne auto na dalsze wyjazdy. Moje C5 służy też jako minikamper. Siedzenia z tyłu rozkładają się łatwo i na równo dając 170cm długości i 67cm szerokości (szersza kanapa, po złożeniu całości oczywiście więcej). Kupiłem materac na wymiar, parę drobiazgów i jeżdżę sobie po Europie. Sam bagażnik wielkością nie powala. Próbowałem wsadzić rower ale nie przeszedł przez wlot, musiałem zdjąć koło, dziwne bo w starszej Toyocie hatchback było to bezproblemowe. Do tego dochodzi koło zapasowe które z racji LPG ląduje w bagażniku... Koło to tak duży i ciężki pakunek że biorę go tylko na dłuższe wyjazdy, a na co dzień zestaw naprawczy i telefon do przyjaciela. Auto nie grzeszy dynamiką, dobre dla kogoś, kto lubi normalną i spokojną jazdę. Jak na razie bez problemów i usterek oby tak dalej. Przy obecnych cenach paliw przerobienie na LPG jest bardzo korzystne. Auto bezpieczne. Na szczęście sam nie sprawdzałem, powołuję się na testy NCAP. Spora maska z przodu, z tyłu kufer, spora masa, więc czuję się bezpiecznie. Jest to ważne, to auto może uratować życie mnie i mojej rodzinie Auto ma 13 lat i ani śladu rdzy, ale mam sprowadzone z Włoch Autko pali mi średnio 9,5-10l gazu ale jeżdżę naprawdę oszczędnie w trybie 80% trasa i 20%miasto. Do butli w kole zapasowym zatankuję 45litrów więc zasięg na gazie to 450-470km Parę wad: - krótka skrzynia biegów (mam pięciobiegowy manual). Przy 80km już woła o piątkę ale co potem? Bardzo przydałby się 6 bieg i pewnie auto mniej by przez to paliło i było cichsze na autostradzie. W mieście dużo się trzeba namachać biegami bo "szybko się kończą" - niedoróbki ergonomii. Od sławetnego już braku miejsca na kubek od kawy, po dziwnie ciasny dostęp do schowków w drzwiach, szukanie i kombinowanie z wyciągnięciem pasa bezpieczeństwa, brakiem miejsca na okulary przeciwsłoneczne. Wysiadanie gorzej niż w poprzednich autach. Drobiazgi ale trochę upierdliwe na co dzień. - za nisko podnoszona klapa bagażnika. Mam wersję z napędem. Po paru guzach nauczyłem się z szacunkiem podchodzić z zakupami do swojego auta kłaniając się nisko - brak pełnego bluetooth. Jest napis na konsoli ale w moim roczniku 2009 to tylko na rozmowy telefoniczne, nie na muzykę z telefonu. Niezrozumiałe w 2009 roku zrobienie pełnego modułu bluetooth to nic specjalnie drogiego i trudnego Trochę się rozpisałem, ale może komuś się to przyda
4,9
~Danny
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Auto jest naprawdę super! Bardzo fajny samochód. Ciekawy i inny niż cała niemiecka motoryzacja. Interesujący wygląd karoserii i wnętrza. Ogromne alufelgi - koła 18 na 235. Świetne wyposażenie, cała masa fajnych bajerów, które mimo podeszłego wieku auta (już ponad 10 lat) nadal działają doskonale. Radio działa super nawet na wsiach. Elektryczny ręczny działa ok. Nawigacja działa super. Elektryczna klapa działa super. Reflektory skrętne ksenonowe i doświetlanie zakrętów działają. Fotele elektryczne z pamięcią działają OK. Elektrycznie przyciemniane lusterka działają. Czujniki świateł i wycieraczek też działają. Tempomat i ogranicznik też działają. Fajne czujniki parkowania, co ułatwia parkowanie tego maleństwa. Doskonała jakość materiałów deski i foteli (pół skóry), ale ich montażu już troszkę mniejsza. Ale wewnętrzna klamka drzwi skrzypi jak ją ścisnąć. Duża i miękko zawieszona landara. Czuję się jakbym jechał jakimś wielkim, starym jaguarem lub cadillakiem a nie citroenem w kombi. Najmniej awaryjny używany samochód jaki w życiu miałem (w porównaniu z autami niemieckimi). Spalanie w mieście 7,5 - 8,5. Spalanie w trasie 5,5 - 6,5, ale jadąc wolniutko po wioskach można osiągnąć 5.0. Fajne zasłonki na tylnych bocznych oknach. Bagażnik jest mniejszy niż w utach niemieckich, ale głęboki. Jest ogromny bak na ponad 70 litrów i pełne wielkie koło zapasowe. To auto przekonało mnie żeby przy wyborze kolejnego używanego kombi z dieslem brać młodsze i tańsze auta francuskie niż zajeżdżone auta niemieckie, które nie wiadomo czemu trzymają wysoką cenę... C5 ma bardzo szerokie wnętrze, ale miejsca na nogi jest mniej niż w autach niemieckich. Tak się zachwyciłem tym autem ze od razy chciałem kupić drugi taki sam dla żony!
4,8
~Pioter W.
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Ten samochód należy do niedocenianej grupy pojazdów, które zaczynają się na literę "F" (francuskie). Wiele osób nie mając styczności z francuską motoryzacją i goniąc za niemieckim "ideałem" w ogóle nie zdaje sobie sprawy co może zaoferować taki Citroen. Nie bez powodu mówi się, iż ten "Francuz" został zaprojektowany dla Niemców (ergonomia). Jeśli jeszcze do tego jesteś miłośnikiem komfortu podczas podróży, ciszy i rozsądnych kosztów eksploatacji - nie wahaj się. Jedź i obejrzyj Citroena C5 x7. Gwarantuję, że nie będziesz zawiedziony a zaskoczony tym co możesz mieć za niewielkie już pieniądze.
Średnie spalanie dla Citroen C5 III Tourer
8,3 – 12,8
l/100 km
5,3 – 8,8
l/100 km
10,8 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Tourer 3.0 V6 HDi Biturbo FAP 241KM 177kW
Citroen C5 III
Realne spalanie przy jeździe w miare dynamicznej. Polska-Francja autostradą pełny bagażnik w 4 osoby 8.3l/100km. Średnia w mieście Kraków 12l. Mieszana jazda na codzień niecałe 11l. Samóchod genialny. Bardzo wygodny. Prawie bezawaryjny. Tanie częsci ekspolatacyjne.
8,3
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Realne spalanie na moim przykładnie. Głownie jeżdżę dynamicznie. -Spalanie w mieście na poziomie 8,5-10L - w trasie do 90-110km/h (głównie autostrada) około 5-6 L - w trasie od 110-130km/h (głównie autostrada) 6,5-7L - 140-160km/k to już około 8,5l - 150-180 km/h to około 10l załadowane auto + przyczepa kempingowa 1500 DMC: - do 80km/h cykl mieszany to około 11-12l - autostrada około 100km/h to około 12l - autostrada 100-120km/h to około 12-14l
7,8
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Testy zostały przeprowadzone na różnych odcinkach długości: - 150 km z prędkością stałą 120 km/h (ustawioną na tempomacie) spalanie 5.7 litra - 150 km z prędkością stała 130 km/h (ustawioną na tempomacie) spalanie 6.9 litra - 150 km z prędkością stała 140 km/h (ustawioną na tempomacie) spalanie 7.5 litra - 300 km z prędkością zmienną od 60-110 km/h 5.6-5.8 litra (bez tempomatu)

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 24
Citroen C5 III Tourer