Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Tourer

Lata produkcji: 2008 – 2017
Segment: Klasa średnia

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Jego premierę poprzedziła prezentacja prototypu C-Airscape. C5 III został nie tylko powiększony w stosunku do swoich poprzedników, został też zdecydowanie przeprojektowany. Za jego design odpowiadał Domagoj Djukec. C5 III nie był już liftbackiem, lecz pełnoprawnym sedanem (dostępny również w wersji kombi). Zbudowano go na płycie podłogowej PSA PF3 Platform, którą dzielił m.in. z Peugeotem 508. W latach 2011 i 2012 przeprowadzono dwa face-liftingi modelu. Jego następcą jest Citroen C5 Aircross.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4829 mm
Szerokość 1860 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2096 mm
Wysokość 1479 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1491 mm
Rozstaw osi 2815 mm
Rozstaw kół - przód 1584 mm
Rozstaw kół - tył 1556 mm
Zwis przedni 1054 mm
Zwis tylny 959 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 885 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 905 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1524 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1495 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1490 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 533 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1060 mm
Wysokość bagażnika 851 mm
Szerokość bagażnika 1116 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1058 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1723 mm
Wysokość progu załadowczego 616 mm
Drzwi tylne - szerokość 1110 mm
Drzwi tylne - wysokość 725 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Wyciszenie

Wady

- Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,9
~Sebastian
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Mam wersję 2.0HDi z automatem i hydrauliką. Samochód kupiłem 5 lat temu z przebiegiem 150000. Aktualnie ma 250000. Samochód bezawaryjny, ekonomiczny i niesamowicie komfortowy. Trwałość silnika oceniam na dobrą. Kulturę pracy na bardzo dobrą. Praca skrzyni nie budzi zastrzeżeń, ale wbrew temu co podaje producent warto wymieniać płyn hydrauliczny w skrzyni co drugą wymianę oleju (olej też warto wymieniać co 15 tys zamiast deklarowanego przez producenta 30tys). Wymienia się 3.3 litra na około 7. Zawieszenie jest fenomenalne i bezawaryjne. Wytrzymuje przebieg około 240000. I tutaj duże zaskoczenie, kompletny remont to koszt zaledwie 1000PLN. Hydraulika jest bezawaryjna (po 250000 nie wykazuje najmniejszych uszkodzeń). Auto duże, przestronne, bardzo wygodne. Spalanie w mieście to około 9l/100km, natomiast poza miastem 5.5l/100km. W przeciągu 5 lat użytkowania jedynymi naprawami były wymiana czujnika parkowania i zespołu wentylatora chłodnicy. Przy przebiegu 250000 należało zrobić wspomniany wyżej remont zawieszenia przedniego (1000PLN), wymienić filtr cząstek stałych (1000PLN) i zregenerować wtryskiwacze (2000PLN). To całość kosztów napraw po 250000km.
2,9
~klops
Tourer 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Citroen C5 III
Ocena za całokształt niestety słaba - nie może być inaczej skoro kupujesz nowe auto i prócz całkiem fajnego komfortu, nie dostajesz w zamian zupełnie nic z wyjątkiem dramatycznej utraty wartości. Samo auto tragiczne nie jest ale przez podejście serwisu i importera, ja osobiście, nie znajduję żadnego logicznego uzasadnienia jego zakupu. Miało być nowe, żeby było przez kilka lat pewne. Jeśli pewne nie jest to jaki jest sens zakupu takiego samochodu? Serdecznie wszystkim odradzam zakup jakiegokolwiek Citroena w autoryzowanym salonie - idźcie w inne marki, które w razie problemów z autem (które się przecież mogą zdarzyć) nie pokażą wam środkowego palca.
4,6
~thudy
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Całość oceniam bardzo pozytywnie. Już przed zakupem ten model bardzo mi przypadł do gustu. Największym atutem jest przede wszystkim nietuzinkowy design i bogate wyposażenie. Posiadam wersję z zawieszeniem HA3+ więc komfort jazdy jest na bardzo wysokim poziomie. Samochód jest wygodny i pojemny i wcale nie uważam że trzeba się długo przyzwyczajać do rozmieszczenia przycisków na konsoli. Na dodatkowy plus trzeba zaliczyć kulturę pracy jednostki napędowej - silnik jest bardzo cichy i dynamiczny a w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów jazda staje się przyjemnością.
Średnie spalanie dla Citroen C5 III Tourer
8,3 – 14,3
l/100 km
5,4 – 8,6
l/100 km
11,1 – 12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Posiadam ten samochód od roku i jest to auto które potrafi spalić bardzo mało, jak na gabaryty i komfort który daje. Przy dłuższych trasach potrafi zadowolić się 5l przy prędkości do 110km/h tylko trzeba wykorzystać moment obrotowy, który spokojnie radzi sobie z tą masą. Samochód nie zachęca do dynamicznej jazdy i nie do takiej został stworzony, ale w trybie sport pokonanie zakrętu jest zaskakująco łatwe i przyjemne, samochód nie wychyla się, nie myszkuje, jest super. Jedyne zastrzeżenie mam do skrzyni biegów która mimo że świetnie zestopniowana, wymaga wprawy przy przełaczaniu biegów przy bardziej agresywnej jeździe. Podczas normalnej eksploatacji jest bez zastrzeżeń. Nie potrafię zrozumieć jak ten samochód pali komuś 7-8 l, bo nawet podczas dynamicznej jazdy miałem niższe spalanie
5,3
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Witam, mam C5 od roku po usunięciu wszelkich usterek, a zwłaszcza geometrii zawieszenia. Moje auto średnio na zbiorniku paliwa spala 4,8-5,2 l/100km obejmujące przeważnie trasę ponad 1000km. Na zbiorniku do rezerwy przejeżdżam najczęściej ok. 1200km. Trasa jaką pokonuje obejmuje głównie drogi krajowe i trochę miasteczek po drodze oraz ok. 30 km drogi ekspresowej gdzie dopalam go jadąc przeważnie ok. 150-170km. Uważam, że ważne przy spalaniu są trzy elementy: stan techniczny auta, technika jazdy i jakość paliwa.
13,5
Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Citroen C5 III
Ogólnie jeżdżę głownie do pracy 50/50 trasa/miasto styl jazdy raczej agresywny. Średnio pali mi około 13,5 litrów LPG. Na butli 48 litrów LPG mogę zrobić do 350 km (rekord 400 przy spokojnej jeździe nigdy nie powtórzony) Po trasie autostradowej gdzie jechałem 120-160 km/h i spalaniu 13 litrów LPG postanowiłem sprzedać auto. Już nie samo spalanie było powodem tego, a to że ten silnik jest zbyt słaby na ponad 2000 Kg załadowany i automatyczną wygodną lecz toporną skrzynie biegów. W ruchu miejskim skrzynia jak to automat niezauważalnie i płynnie zmienia biegi a przyspieszenie liniowe bez szarpnięć. Niestety mój styl jazdy nie współpracuje z taką konfiguracją i podnosi spalanie przy kiepskich osiągach.
Citroen C5 III Tourer