Szukaj

Informacje o Citroen C5 III Tourer

Lata produkcji: 2008 – 2017
Segment: Klasa średnia

Trzecia generacja modelu produkowana w latach 2008-2017. Jego premierę poprzedziła prezentacja prototypu C-Airscape. C5 III został nie tylko powiększony w stosunku do swoich poprzedników, został też zdecydowanie przeprojektowany. Za jego design odpowiadał Domagoj Djukec. C5 III nie był już liftbackiem, lecz pełnoprawnym sedanem (dostępny również w wersji kombi). Zbudowano go na płycie podłogowej PSA PF3 Platform, którą dzielił m.in. z Peugeotem 508. W latach 2011 i 2012 przeprowadzono dwa face-liftingi modelu. Jego następcą jest Citroen C5 Aircross.

czytaj więcej
Powagosław

Pomysł Francuzów, jak przełamać supremację Passata i Mondeo w segmencie samochodów klasy średniej z wyższymi aspiracjami. Udane połączenie niemieckiej jakości, co sugerowali sami szefowie Citroena z francuskim polotem stylistycznym. Efekt? Fantastyczny!

~Powagosław
Luzacjusz

Ci sami Francuzi, którzy jedzą ser, bagietki maczają w winie, a zamiast „komputer” mówią: „ordinateur” (przecież komputer to międzynarodowy termin!), stworzyli samochód, na widok którego Mandaryna przestaje fałszować, a Boruc staje się tajemniczym Borubarem.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 11,7 m
Promień skrętu 5,85 m
Długość 4829 mm
Szerokość 1860 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2096 mm
Wysokość 1479 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1491 mm
Rozstaw osi 2815 mm
Rozstaw kół - przód 1584 mm
Rozstaw kół - tył 1556 mm
Zwis przedni 1054 mm
Zwis tylny 959 mm
Prześwit 130 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 885 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 905 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1524 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1495 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1490 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 533 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1060 mm
Wysokość bagażnika 851 mm
Szerokość bagażnika 1116 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1058 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1723 mm
Wysokość progu załadowczego 616 mm
Drzwi tylne - szerokość 1110 mm
Drzwi tylne - wysokość 725 mm
Dopuszczalne obciążenie dachu 80 kg
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Układ jezdny + Karoseria + Stosunek jakość/cena

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,9
~Danny
Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Citroen C5 III
Auto jest naprawdę super! Bardzo fajny samochód. Ciekawy i inny niż cała niemiecka motoryzacja. Interesujący wygląd karoserii i wnętrza. Ogromne alufelgi - koła 18 na 235. Świetne wyposażenie, cała masa fajnych bajerów, które mimo podeszłego wieku auta (już ponad 10 lat) nadal działają doskonale. Radio działa super nawet na wsiach. Elektryczny ręczny działa ok. Nawigacja działa super. Elektryczna klapa działa super. Reflektory skrętne ksenonowe i doświetlanie zakrętów działają. Fotele elektryczne z pamięcią działają OK. Elektrycznie przyciemniane lusterka działają. Czujniki świateł i wycieraczek też działają. Tempomat i ogranicznik też działają. Fajne czujniki parkowania, co ułatwia parkowanie tego maleństwa. Doskonała jakość materiałów deski i foteli (pół skóry), ale ich montażu już troszkę mniejsza. Ale wewnętrzna klamka drzwi skrzypi jak ją ścisnąć. Duża i miękko zawieszona landara. Czuję się jakbym jechał jakimś wielkim, starym jaguarem lub cadillakiem a nie citroenem w kombi. Najmniej awaryjny używany samochód jaki w życiu miałem (w porównaniu z autami niemieckimi). Spalanie w mieście 7,5 - 8,5. Spalanie w trasie 5,5 - 6,5, ale jadąc wolniutko po wioskach można osiągnąć 5.0. Fajne zasłonki na tylnych bocznych oknach. Bagażnik jest mniejszy niż w utach niemieckich, ale głęboki. Jest ogromny bak na ponad 70 litrów i pełne wielkie koło zapasowe. To auto przekonało mnie żeby przy wyborze kolejnego używanego kombi z dieslem brać młodsze i tańsze auta francuskie niż zajeżdżone auta niemieckie, które nie wiadomo czemu trzymają wysoką cenę... C5 ma bardzo szerokie wnętrze, ale miejsca na nogi jest mniej niż w autach niemieckich. Tak się zachwyciłem tym autem ze od razy chciałem kupić drugi taki sam dla żony!
4,8
~Pioter W.
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Ten samochód należy do niedocenianej grupy pojazdów, które zaczynają się na literę "F" (francuskie). Wiele osób nie mając styczności z francuską motoryzacją i goniąc za niemieckim "ideałem" w ogóle nie zdaje sobie sprawy co może zaoferować taki Citroen. Nie bez powodu mówi się, iż ten "Francuz" został zaprojektowany dla Niemców (ergonomia). Jeśli jeszcze do tego jesteś miłośnikiem komfortu podczas podróży, ciszy i rozsądnych kosztów eksploatacji - nie wahaj się. Jedź i obejrzyj Citroena C5 x7. Gwarantuję, że nie będziesz zawiedziony a zaskoczony tym co możesz mieć za niewielkie już pieniądze.
3,7
~Seweryn
Tourer 2.0 HDi FAP 136KM 100kW
Citroen C5 III
Wszechstronność, wygoda nie jest najgorzej... trochę jestem zaskoczony ergonomią...po prostu w tak dużym samochodzie nie zrobić rozsądnych pojemników na butelki (w drzwiach) i na kubki w panelu centralnym... to skandal... niezawodność - na razie nic poważnego się nie dzieje.. Samochód nie jest zły ale na pewno nie jest zbyt ekonomiczny, w mieście 9l (diesel, automat, Warszawa) w trasie 7,5l przy normalnej jeździe - mogłoby być znacznie lepiej - w passacie jest - niestety citroenowi brakuje sporo do jakości wykończenia i do osiągów. Jest to samochód wygodny ale w stosunku do vw widać różnicę w środku.

Usterki Citroen C5 III

Liczba wpisów: 22
Citroen C5 III Tourer