Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

Jarek, 7 lat temu
Silnik 2.0i 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C5 III Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Chyba nic mnie jakoś nie zaskoczyło bo byłem świadomy co kupuje. Znajomy takie posiadał i wiedziałem czego się spodziewać :) Co może zaskoczyć to niska cena, ludzie boją się francuzów i ich cena spada.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
Inne
Inne
4,0
Całokształt
Samochód bardzo przyzwoity ale z tym silnikiem i skrzynią dla ludzi których osiągi nie interesują. Dla mnie bardziej pasuje M5 niż C5 a kupno tego auta to był eksperyment czy mój styl jazdy ulegnie poprawie :) Nie uległ i szkoda tak fajnego auta na "dynamiczną" jazdę non stop kręcąc silnik do 6 tys obr/min. Czy kupiłbym jeszcze raz te auto ? Tak ale tylko z silnikiem 2.2 hdi + chip lub 3.0 V6 benzyna.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik sam w sobie jest dobry, niezawodny i ekonomiczny (Dobrze współpracuje z LPG) Jednak przy masie tego auta i skrzyni automatycznej jest zdecydowanie za słaby. Optymalne było by tutaj 2.5l te 250 Nm 170-180 koni i tak mało awaryjny silnik jak ten 2.0 :)
3,0
Skrzynia biegów
Ta skrzynia biegów nie powinna się nigdy znaleźć w tak dużym aucie z takim silnikiem. Zresztą jak na rok 2008 to 4 biegi w automacie tej masy to porażka i największa wada tak fajnego auta.
5,0
Układ jezdny
Poprzednie auto(E46) miałem na sportowym zawieszeniu, obniżonym i utwardzonym a tutaj mamy miękkiego citroena ale pewnie wchodzącego w zakręty. Choć auto do sportowych nie należy to łuk drogi i poprzeczne nierówności nie są dla niego problemem. Auto prowadzi się pewnie choć miękko.
Komfort
5,0
Widoczność
Spokojne liniowe przyspieszenie (słaby silnik i automat) robi z tego auta wygodny środek lokomocji. Auto jest ciche, i na brak komfortu nigdy w nim nie narzekałem.
4,0
Ergonomia
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj bardzo wielki minus! Sama klimatyzacja sprawna i dobrze chłodzi auto. Bez najmniejszych problemów odczuwam wysoki komfort latem. Jednak ogrzewanie w porównaniu do E46 i webasto to tragedia. Największym niezrozumiałym dla mnie mankamentem jest brak nawiewu na całą szybę, tylko na środkową dość wąską część szyby. W dodatku nawiew jest w takim położeniu że gorące powietrze leci wprost na środkową część szyby od szerokości i wysokość. Tzn że siedząc na miejscu kierowcy dolna i lewa część szyby pozostaje w zimę niewidoczna i trzeba sporo czekać aż zamarznięta część odmarznie. Dodam że termostat mam sprawny i same temperatura wody dość szybko się nagrzewa. W miejscach gdzie w starym E46 miałem ogrzewanie szyby tutaj mam głośniki.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń, wsiadam i nie czuje aby mi było ciasno czy coś :)
5,0
Wyciszenie
Duży plus, nawet przy większych prędkościach nie powoduje to jakiegoś dyskomfortu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ogólnie jeżdżę głownie do pracy 50/50 trasa/miasto styl jazdy raczej agresywny. Średnio pali mi około 13,5 litrów LPG. Na butli 48 litrów LPG mogę zrobić do 350 km (rekord 400 przy spokojnej jeździe nigdy nie powtórzony) Po trasie autostradowej gdzie jechałem 120-160 km/h i spalaniu 13 litrów LPG postanowiłem sprzedać auto. Już nie samo spalanie było powodem tego, a to że ten silnik jest zbyt słaby na ponad 2000 Kg załadowany i automatyczną wygodną lecz toporną skrzynie biegów. W ruchu miejskim skrzynia jak to automat niezauważalnie i płynnie zmienia biegi a przyspieszenie liniowe bez szarpnięć. Niestety mój styl jazdy nie współpracuje z taką konfiguracją i podnosi spalanie przy kiepskich osiągach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że bardzo dobry trudno znaleźć auto tej klasy w tej cenie. Aktualnie będę szukał półkę niżej ale coś szybszego 200 koni 1500 Kg.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
200 tys przejechane i zero usterek, auto kupiłem od znajomego i znałem historię. Sam zrobiłem 30 tys na gazie i chodzi sprawnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co żadnych, pewnie się nie dowiem bo auto zamierzam sprzedać. Obym się nie dowiedział:)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 III Tourer 2.0i 16V 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
16,50 zł
8,8
l/100km
10,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 III Tourer