Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

Piotr 28 Legnica, 13 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2009-2017 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Odcina od nierówności naszych polskich dróg-dokładnie jak na reklamach:-)
5,0
Całokształt
Żeby wszystko było w jednym miejscu całą ocenę zamieszczę tutaj.Silnik jest bardzo cichy to jego podstawowa zaleta.Ciężko odróżnić od silnika benzynowego oczywiście we wnętrzu auta które w wersji Exclusive jest doskonale wyciszone min dzięki podwójnym szybom i specjalnym uszczelkom.Pracuje równo.Najlepiej sprawdza się na długiej trasie,dobrze przyspiesza na 5 biegu,6 jest długa żeby obniżyć spalanie.Ma dosyć wąski zakres obrotów kiedy dostępny jest max moment obrotowy więc trzeba szybko zmieniać biegi szczególnie przy ruszaniu.Idąc dalej skrzynia biegów jest niezła ale np w poprzednim aucie biegi wchodziły troszkę lepiej i miały krótsze skoki-może to kwestia że auto jest nowe i musi się trochę poukładać ale ogólnie jest w porzadku.Układ jezdny to powód dla którego wybrałem to auto.Na naszych dziurawych drogach sprawdza się znakomicie,dziur praktycznie nie czuć jedynie te większe nieco słychać.Komfort nieporównywalny do innych aut tej klasy.Zmiana nastawów zawieszenia guzikiem sport jest odczuwalna i sprawdza się na trasie.Ostatnio przetestowałem na niemieckich autobahnach i przy 180km/h prowadzi się pewnie mimo że było ciepło a opony zimowe mam wysokie(225/60/16).Zawieszenie hydractive III jest bezobsługowe do przebiegu 200 tys km przynajmniej tak zapewniali w salonie.Kolejnym powodem mojego wyboru był piękny wygląd zewnętrzny(biała perła + panoramiczny czarny dach na prawie całej długości auta + czarne szyby) oraz doskonałe wykończenie wnętrza(skóra,metalowe wstawki,chrom)Fotele mają 8 płaszczyzn regulacji,są podgrzewane ,fotel kierowcy ma masaż.Są łamane w połowie-podobne widziałem np w BMW serii 7.Konkurenci z tej samej klasy daleko w tyle pod tym względem.Panel kierownicy jest nieruchomy i moim zdaniem jest super,wszystko łatwo się obsługuję,nawigacja na razie w języku ang(czekam na polską aktualizację) ale za to jest znakomita-prosta w obsłudze,znajduje małe drogi,wybiera dobre trasy i działa szybko(przetestowana na nartach w Austrii).W aucie jest dużo miejsca,ma duży bagażnik z płaską podłogą.Wyciszenie jak pisałem jest najlepsze w tej klasie aut.Pali wg mnie nie dużo ropy bo trzeba pamiętać że auto bez kierowcy waży 1670kg.Jeśli chodzi o niezawodność napiszę po roku użytkowania,mam nadzieje że będzie w porządku a i tak w końcu jest na gwarancji więc nie jest to najważniejsze.Cena katalogowa takiego auta to ok 145 tys zł,po uwzględnieniu rabatu na firmę i skorzystaniu z wyprzedaży rocznika 2010 obniżka wyniosła 26% i uważam że taka cena jest już atrakcyjna
Wrażenia
5,0
Silnik
Cisza,spokój średnia elastyczność
4,0
Skrzynia biegów
Skoki mogły by być nieco krótsze
5,0
Układ jezdny
Hydractive III +jest niesamowity
Komfort
5,0
Widoczność
Czujniki z przodu i ztyłu,3 lusterka elektrochromatyczne,boczne podgrzewane i składane,wszystko widać
5,0
Ergonomia
nieruchomy panel kierownicy jest b.wygodny
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie super chłodzenie nie sprawdzałem
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca
5,0
Wyciszenie
Bardzo ciche auto
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze
5,0
Stosunek jakość/cena
Po uwzględnieniu rabatu na firmę i wyprzedaży rocznika jest ok
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
auto nowe
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
auto nowe

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 III Tourer