Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

temal, 9 lat temu
Silnik 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 160 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW 2009-2017 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Fotele, nie siedziałem w podobnym samochodzie. Teraz jadąc audi lub bmw po prostu męczy mnie jazda.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : żarówka 320 zł :)
4,0
Całokształt
Robi dobre wrażenie. Wygodny i przestronny samochód na dłuższe spokojne wyjazdy z rodziną. Pierwsza wada to mało miejsca z tyłu dla pasażerów w porównaniu z samochodami z wyższej średniej półki.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyśpieszenie na opcji sport jest ok ale samochód jest bardzo mocno wyciszony oraz bardzo szeroki do tego opony 245/45/19 dlatego przesiadając się z mniejszego kombi trochę brakuje mi poczucia prędkości oraz hałasu :).
4,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutów, cytryną jeździ żona na co dzień i uważam że jest to dobre rozwiązanie.
4,0
Układ jezdny
Uważam jednak że niemieckie samochody chyba bardziej są stworzone do szybszej jazdy. Przy 180 już zerkam na zegary, pomaga trochę opcja sport ale i tak nie czułem się komfortowo przy takiej prędkości. Może niedługo się przyzwyczaję.
Komfort
5,0
Widoczność
To chyba największa zaleta tego samochodu. 15 godzin za kierownicą i chce się jechać dalej. Panorama, lusterka fotochromatyczne, xenony, doświetlanie zakrętów, światła przeciwmgłowe przednie to duży komfort.
5,0
Ergonomia
Ja mam wersje ze skórami i pełną elektryką foteli także jestem bardzo zadowolony.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Citroen zapomniał o pasażerach, zimą występują duże różnicę temperatur pomiędzy przodem a tyłem.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednim siedzeniu siedzi się jak na tronie, ale z tyłu siadanie za kierowcą mojego wzrostu jest już niebezpieczne. Podczas otwierania drzwi fotel kierowcy odsuwa się i pozostawia niewiele miejsca pasażerowi.
4,0
Wyciszenie
Generalnie jest ok, powyżej 160-170 już zaczyna lekko huczeć ale nie sprawia to problemów w rozmowie pomiędzy tyłem a przodem. Uciążliwy jest hałas na wybojach.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przed zakupem czytałem wypowiedzi innych kierowców na temat spalania:). Mój pali zimą w mieście ponad 10 litrów aby zejść poniżej nie można przekraczać 50, żonie pali 11.5 :). Na autostradzie przy 150 ok 8 litrów. Przy normalnej jeździe 100-130 ok 6.5. W górach przy 60-70 czasami 100km/h zszedł po przejechaniu 250 km na 4.9. Na prostym odcinku jest to chyba niewykonalne. Wracając z Włoch po przejechaniu 1650 km miałem na zegarze 7,3 ale po przeliczeniu na kalkulatorze wyszło 7,8 ze średnią prędkością 108 km/h. W pierwszą stronę spalił ok 10 litrów więcej. Uważam że jest w miarę ok jak na moją jazdę.
4,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu do audi, bmw lub vw rzeczywiście jest dużo tańszy. Ale wszystkie te samochody chyba są warte swojej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tanio nie będzie :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 163KM 120kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 III Tourer 2.0 HDi FAP 163KM 120kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
7,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 III Tourer