Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 III Tourer

st44, 4 lata temu
Silnik 2.2 HDi FAP 204KM 150kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 254 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C5 III Tourer 2.2 HDi FAP 204KM 150kW 2012-2017 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : w trybie sport pokazuje pazurki :)
Zawieszenie : Jedyne auto w którym przejazd przez torowisko jest prawie niewyczuwalny
5,0
Całokształt
Świetne auto za fajne pieniądze
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest rewelacyjny. Mam porównanie z 2.0 HDI i jednak 2.2 to inna liga. Zdecydowanie lepszy osprzęt BOSCH'a daje większą niezawodność. Oczywiście kultura R4 nie dorównuje 3.0 HDI ale za to eksploatacja znacznie tańsza
5,0
Skrzynia biegów
Tutaj też jest dobrze. Szybkość zmian biegów daje frajdę w stosunku do manuala. Szkoda że nie ma w C5 EAT8 ale to nie te lata produkcji. Warunkiem dobrej pracy tej skrzyni jest zmiana oleju co min. 60 tyś.
5,0
Układ jezdny
Jak to w Citroenie. Hydropneumatyka robi różnicę. Dodatkowo w tej wersji z 3 korektorami jeździ zdecydowanie lepiej od 2.0 HDI na dwóch korektorach. Auto też stoi niżej od słabszej wersji co może mieć znaczenie
4,0
Karoseria
Wygląd ponadczasowy zwłaszcza po lifcie. Nie widać że projekt jest z 2008 roku. Bardzo dobra aerodynamika. Przy silnych wiatrach jedzie stabilnie nie odczuwa się znoszenia itd.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Dobrym pomysłem była kierownica z nieruchomym wnętrzem. Dzięki temu parę istotnych funkcji mamy zawsze pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń. Wydajna klima dwustrefowa
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wnętrze jest napompowane np duże wygodne fotele. Daje to poczucie, że miejsca jest mniej niż w najlepszym w tej klasie mondeo
5,0
Wyciszenie
Tutaj zdecydowanie jest powyżej przeciętnej w segmencie D. Raczej to jedno z najlepiej wyciszonych aut w tej klasie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Eksploatacja jak to francuza wypada na korzyść. W stosunku do 2.0 HDI na Delphi osprzęt jest wytrzymalszy zwłaszcza po przebiegu 200. Spalanie jak na 204 KM wychodzi średnio 7.8 na trasie w okolicach 6 l. Jest dobrze
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę nie kupiłbym nic lepszego
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma już swój przebieg . Wymieniony musiał być jeden siłownik, zapieczony tylny zacisk i oring w pompie CR. Reszta to eksploatacja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W tej wersji silnikowej zastosowano poduszkę antywibracyjną opartą na wibrującej cewce elektrycznej. w ASO rozpoznają temat i proponują wymianę za ponad 1000zł Na szczęście na rosyjskim forum jest opis jak ją zregenerować (trzeba wypełnić ją na nowo smarem) i koszty są praktycznie żadne

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi FAP 204KM 150kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 III Tourer 2.2 HDi FAP 204KM 150kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 III Tourer