Szukaj

Lista ocen Citroen Xantia II Liftback (58) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Na liście zabraknie 50 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~citron
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
Jeśli chodzi o spalanie to świetnie. Na co dzień Auto jeździ po mieście na bardzo krótkich odcinkach, często w korkach i mieści się w 13L LPG. Poprzednia Xantia 1,6 8v na tej samej trasie paliła 16L LPG. Ostatnio "dłuższa" trasa z odcinkiem autostrady 143 km w 1,5h. Na autostradzie jazda... szybka. Zbyt szybka.... rzec by można: bardzo agresywna... spalanie: 9L LPG/100km. Na słowackiej autostradzie przy 120km -140km/h z bagażnikiem dachowym 8L...
4,0
~130rapid
Citroen Xantia II
Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Przy tej wadze, mocy i energochłonnej hydraulice, na podstawie doświadczeń starych użytkowników, spodziewałem się spalania w granicach 7,5-8 l/100 km. A tu miła niespodzianka! Bez wielkich wyrzeczeń mieścimy się w 7 litrach. Jeżdżąc do 110 km/h, nie szczędząc sobie sztucznego chłodku. :DDDDDD Regularnie serwisowana Xantia nie będzie droższa w eksploatacji, niż np. równoletni Volkswagen Pasaat. I z pewnością nikt jej nie ukradnie. :PPPPPP...
4,0
~tomek
Citroen Xantia II
Liftback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
w brew pozorom xantia to ekonomiczne auto*. czemu gwiazdka(*)? bo jest ekonomiczne jeśli kupiliśmy zadbane auto i sami o nie dbamy. głównie chodzi tu o hydraulike. jeżeli ktoś dbał o nią i doglądał to autem jeździ się super a kłopoty są z nią praktycznie zerowe. jeżeli było odwrotnie to okaże sie że to skarbonka bez dna tym bardziej o ile ktoś nie ma zielonego pojęcia o hydro. jeżeli chodzi o silnik to części owszem są drogie ale awaryjność...
3,0
~MarLub
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Jest to samochód leciwy i bądź co bądź niszowy. Podstawowe części jak klocki, elementy zawieszenia typu sworznie, tuleje, półosie czy drążki są tanie i dostępne. Elementy hydro jak sfery czy płyn LHM także. Sfery kosztują poniżej 150 zł za sztukę, LHM poniżej 30 złza litr (rok 2014). Natomiast takie części jak pompa LHM, zawór hamulcowy czy przewody (rurki, węże) hydrauliczne nie występują. Jest to polityka Citroena, że o starych autach...
3,0
~Fckgw
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Pełen bak (65 litrów) pozwala na przejechanie nawet 1300 kilometrów. Spalanie jest niskie i to jeden z atutów tego silnika. A inne koszty? Z nietypowych napiszę o oleju LHM. na wymianę potrzeba 5 litrów płynu x ~35 zł / litr. Nie jest to wielki wydatek... Koszty jednak w rakietowym tempie szybują w górę gdy trzeba czegoś typowego do hydrowozu. Pomp LHM nie ma. Zaworku hamulcowego nie ma. Inne rzeczy jak przewody wysokiego ciśnienia także...
3,0
~edek
Citroen Xantia II
Liftback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
ekonomiczność tego silnika to jego wada. jak się nim normalnie jeździ bez szaleństw to jest przyzwoicie, jednak jak mu się depnie to swoje łyknie. ale chyba nie jest źle bo słyszałem że słynne TDI od 120 w górę mają większy apetyt na ON niż przy spokojnej jeździe. silnik ten jest mało awaryjny jednak gdy się cos zepsuje to zaczynają się schody. części są droższe i mniej dostępne niż w przypadku silnika 1.9td. trzeba znaleźć gościa na aukcji...
3,0
~kateurmate@gmail.com
Citroen Xantia II
Liftback 3.0 V6 190KM 140kW
hehe to już inny temat. V6, Activa + polskie drogi i buspasy w mieście = nie ma tragedii :) W mieście, gdzie nie ma sensu się rozpędzać bardziej niż 60km/h można jeździć tym silnikiem do 2 tys obrótów i wtedy spala się 10L/100km. Jak ktoś chce poszaleć...no cóż coś za coś. Zawieszenie jest bardzo mocne i trwałe tylko ludzie nie potrafią o nie dbać odpowiednio. Regularny serwis (wcale nie jest drogi) zapobiega awariom i wszystko jest ok.PS....
4,0
~Karpinos.
Citroen Xantia II
Liftback 3.0 V6 190KM 140kW
Powiem tak , nie oczekujmy od samochodu ktory przyspiesza 7,6 sekundy do setki , na trojce mozna rozwinac 170 km.h na czworce 230 aby spalal 10 litrow etyliny . ( nowa vektra 1.8 pali srednio 10 litrow.) No coz jazda delikatna miejsko - trasowa 9,5 - 10,5 . w miejscie od 11,5 do 13. Jezeli chcemy polatac i np. zdenerwowac pana w bluzie adika z bmw ( strasznie sie denerwuja ) no coz od 15 litrow do ....... trudno to obliczyc.
5,0
~mike1979
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
w trasie jadąc w miarę płynnie do 120 km/h ok.4,8. W mieście ok. 6,5-7 litrów i nie będzie to jazda emerycka. Przy ekstremalnych korkach największe odnotowane przeze mnie zużycie to 7,8. Uważam,że jak na tak duży i wygodny samochód jest bardzo ekonomiczny. Możliwe, że w trasie najniższe zużycie można obniżyć poniżej moich 4.8 ale wtedy narażamy się na blokowanie drogi i złość co bardziej \"nerwowych\" kierowców :)
5,0
~jankier
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 i 16V 132KM 97kW
LPG 12/10 na 100. Ceny napraw zależą tak naprawdę od wykwalifikowania warsztatu. Ten kto bierze się za taki samochód pierwszy raz, weźmie nawet dwa razy więcej za naprawę, niż ten kto wie dokładnie co i jak. Dlatego, że temu pierwszemu zejdzie dwa razy dłużej. Ceny części w normie. Nie wspominam o ASO, tam to raczej zawsze jest drogo. Przegląd techniczny- standardowo jak na samochód z instalacją.
Citroen Xantia II Liftback