Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xantia II Liftback

mike1979, 12 lat temu
Silnik 2.0 HDI 109KM 80kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 207 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen Xantia II Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : zdecydowanie komfortowe zawieszenie
5,0
Całokształt
kawał solidnego i wygodnego samochodu na którym zawsze można polegać. Jak będziesz o niego dbać jest to samochód na długie lata
Wrażenia
5,0
Silnik
jest to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla i muszę przyznać, że jest świetnie wyciszony. Znajomi jadący ze mną są zdziwieni, że to diesel. Tylko podczas mrozów gdy silnik jest zimny daje o sobie znać dość głośnym klekotem jednak i tak jest dużo cichszy niż Volkswagenowski TDI. Po rozgrzaniu robi się dużo ciszej
4,0
Skrzynia biegów
czasami jest problem z wrzuceniem biegu wstecznego, jednak w moim przypadku może to być też spowodowane kończącym się sprzęgłem. Możliwe, że po jego wymianie problem powinien ustąpić. Jak dla mnie jest całkiem nieźle i pozostałe biegi wchodzą lekko
5,0
Układ jezdny
ten samochód po prostu płynie na naszych drogach. Komfort, komfort i jeszcze raz komfort. W ciągu jednego dnia pokonałem trasę Łódź Kołobrzeg, Kołobrzeg- Łódź i po powrocie miałem sporo energii, gdzie w moich poprzednich samochodach po pokonaniu tej trasy byłem wykończony i obolały. Zawieszenie idealnie spisuje się na naszych dziurawych drogach. W koleinach samochód bardzo delikatnie je pokonuje,jedyne co czujesz to delikatne kołysanie. Koszt serwisu wbrew mitom, nie jest wcale droższy od samochodów z tradycyjnym zawieszeniem, ogranicza się do sprawdzenie ciśnienia w sferach i ewentualnych ich \"dobiciu\" i wymiany płynu LHM raz na 2 lata lub 60tys. km.
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność do przodu i na boki bardzo dobra, do tyłu tylko przeciętna. Mam wersję hatchback i przy cofaniu trzeba być ostrożnym, na pewno nie pomaga wysoka krawędź pokrywy bagażnika i szeroki tylny słupek
4,0
Ergonomia
może regulacja klimatyzacji czy nawiewu zimnego/ciepłego powietrza suwakami jest archaiczna jednak mnie to nie przeszkadza i uważam, że jest ok. Wszystko jest na swoim miejscu doskonale widoczne
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest dobrze, chociaż zawsze mogłoby być lepiej szczególnie w zimnie i wilgotne dni kiedy szyby są zaparowane. Jednak jest to duży samochód i nie oczekujmy, że szyby odparują w 2 minuty. Jak na diesla całkiem sprawnie działa ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na swoją klasę ilość miejsca jest olbrzymia, konkurencja wysiada :). Swoje robi olbrzymi rozstaw osi 274cm, co niestety negatywnie wpływa na zwrotność, ale wiadomo,że nie jest to samochód miejsku. Jest szeroki w środku i nawet 3 osoby z tyłu jadące w dłuższą trasę nie powinny narzekać, tym bardziej że mają do dyspozycji olbrzymią i bardzo wygodną kanapę.
5,0
Wyciszenie
HDI po prostu miodzio :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
w trasie jadąc w miarę płynnie do 120 km/h ok.4,8. W mieście ok. 6,5-7 litrów i nie będzie to jazda emerycka. Przy ekstremalnych korkach największe odnotowane przeze mnie zużycie to 7,8. Uważam,że jak na tak duży i wygodny samochód jest bardzo ekonomiczny. Możliwe, że w trasie najniższe zużycie można obniżyć poniżej moich 4.8 ale wtedy narażamy się na blokowanie drogi i złość co bardziej \"nerwowych\" kierowców :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno jest kupić równie duży, solidny i niezawodny samochód za takie pieniądze. Wpływ na niskie ceny mają niezgodne z prawdą stereotypy o dużej usterkowości tych samochodów. Prawda jest zupełnie inna w statystykach usterkowości TUV w kategorii samochodów 10-11 letnich Citroen Xantia wypada dużo lepiej niż Volkswagen Passat, Opel Vectra czy Ford Mondeo. Sam byłem zaskoczony i to mnie przekonało o zmianie samochodu z niemieckiego na francuzki i żałuję że nie zrobiłem tego wcześniej :).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wbrew obiegowym opiniom \"znawców\" głównie właścicieli aut niemieckich czy japońskich, którzy zalecają żeby nie kupować aut na literę F jest to bardzo solidny i niezawodny samochód. Podstawa to mechanik znający się na tych samochodach i eksploatacja nie będzie wymagała od użytkownika jakiejś specjalnej troski. Czasami mogą się zdarzyć jakieś drobiazgi związane z elektryką np. nie włączające się lampki oświetlenia wnętra- wystarczy przeczyścić styki,usterka czujnika abs- koszt czujnika ok.50zł. Części są bardzo tanie i ogólnie dostępne
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W moim przypadku dotychczas wymieniałem końcówki drążków kierowniczych(wiadomo nasze drogi),wymiana koła pasowego,nabicie sfer,regeneracja korektorów wysokości- nie był to jakiś wielki koszt i po części związany z oszczędnościami poprzedniego właściciela. Na pewno nie jest wyższy od samochodów z tradycyjnym zawieszeniem.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDI 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen Xantia II Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen Xantia II Liftback