Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xantia II Liftback

EmIkar5321, 5 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 110KM 81kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 234 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen Xantia II Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1998-2001 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Mega dobrze i miękko niweluje dziury i nierówności a w lekki teren przy podniesionym na maxa też da radę powoli wjechać bądź pod wysoki krawężnik.
Karoseria : Auto bardzo zgrabne z zewnątrz a tak naprawdę wielkie w środku i z zewnątrz też nie małe patrząc na wymiary w liczbach :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Silniczek krokowy, przepustnica.
Układ elektryczny : Potrafi ześwirować radio, sterowanie wentylatorami od chłodnicy/silnika a także regulacja mocy ogrzewania.
5,0
Całokształt
Zdecydowanie jest to jedno z najprzyjemniejszych i najwygodniejszych aut używanych za przyzwoite pieniądze które daje mega komfort podróżowania przez bardzo dobre zawieszenie i komfortowe wygodne fotele, nagłośnienie fabryczne jest naprawdę super, bagażnik spory a miejsca w środku jak i na tylnej kanapie sporo. Hamulce specyficzne bo pedał hamulca ma mały skok i wystarczy lekko wcisnąć a auto już zaczyna hamować i trzeba się troszkę przyzwyczaić - ja uznaje za plus, ponieważ noga się mniej męczy i można szybciej zareagować w różnych sytuacjach na drodze. Wygląd auta też zasługuje na plus - studio Bertone spisało się na medal :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo żwawy jak na taką pojemność i wymiary auta, dosyć fajnie brzmiący na postoju, elastyczny i niezbyt głośny. Sprawnie napędza Xantię. To takie minimum do Xantii. 1.8 bez 16V jak i 1.6 nie ma co brać. 1.8 16V 110 KM to minimum według mnie.
4,0
Skrzynia biegów
Podczas zmieniania biegu z 1 na 2 potrafi się pojawić mały opór i ciężko wchodzący bieg a także przy zmianie na wsteczny - obstawiam wyrobione sprzęgiełko lub inny element który często sprawia takie problemy. Ogólnie dobrze, ale bez szału w tej kwestii.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie jak to w każdej Cytrynie z hydro bajka. Auto wybiera nierówności bardzo dobrze przez co nie ma się wrażenia, że jedzie się bo bardzo złej drodze w przeciwieństwie do aut bez tego magicznego zawieszenia :)
5,0
Karoseria
Karoseria tego auta jest dosyć wyjątkowa i ciekawa bo zaprojektowana przez Bertone (pierwotnie Xantia to miało być Daewoo Espero o takim wyglądzie) Auto nie wygląda za bardzo na duże z zewnątrz, ale wymiary w cyfrach mówią co innego przez co Xantia na żywo bardzo zgrabnie się prezentuje i nie sprawia wrażenia krowy :) Zabezpieczenie antykorozyjne całkiem dobre oprócz łączenia podłogi/progów z nadkolem które jest newralgicznym punktem i przed zakupem trzeba koniecznie to sprawdzić !!!
Komfort
4,0
Widoczność
Wydawać by się mogło, że będzie tragicznie, ponieważ auto ma dosyć długi przód a tył krótki przez co można się pogubić z wyczuciem gabarytów auta i przy parkowaniu czasami trzeba bardzo ostrożnie i na wyczucie parkować ponieważ ta nietypowa bryła Xantii nie wyglądająca na duże gabaryty może zaskoczyć. Auto jest duże a nie wygląda - polecam czujniki parkowania szczególnie do tyłu. Podczas jazdy widoczność jest bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Ergonomia stoi na bardzo dobrym poziomie. Niektórzy mogą narzekać na suwakową regulację panelu klimatyzacji i ogrzewania, ale ktoś może je uznać za zaletę tak jak ja. Pojemne schowki i jeden bardzo fajny w Xantii II zamiast airbaga u pasażera jest fajny sprytny schowek. Podłokietniki na dobrej wysokości, obsługa większości funkcji i przełączników bezproblemowa i wygodna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie a także klimatyzacja działają bardzo wydajnie i skutecznie. Szybko auto się schładza w lecie po odpaleniu klimy a w przypadku mrozów po rozgrzaniu silnika bardzo szybko do wnętrza auta dociera gorące powietrze które skutecznie rozmraża szyby jak i zmarznięte nogi :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest jeszcze większa niż wydaje się bryła auta. Dla mnie 179 cm wzrostu i dosyć sporej wadze i dobrze zbudowanej sylwetce nie ma żadnych problemów czy to z wsiadaniem do przodu czy do tyłu a także zajęcia pozycji za kierownicą lub siedzenia na tylnej kanapie. Fotele są naprawdę bardzo wygodne i się nie ugniatają. Miejsca na nogi z tyłu naprawdę sporo (więcej niż w C5). Bardzo rodzinne auto! ;)
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta jest bardzo dobre jak na model zaprojektowany w 1993 roku. Żadnych świstów, podmuchy wiatru mocne nawet słychać dosyć mało. Na autostradzie też daje radę ;)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszta utrzymania nie są duże jakby się mogło wydawać na tak duże auto z takim dosyć zaawansowanym zawieszeniem i wyposażeniem. Sporadyczne części mogą kosztować więcej niż średnia w tym segmencie, ale ogólnie jest w porządku.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jest to auto jedno z najlepszych w stosunku do jakości, ceny i tego co oferuje a także rocznika i małych przebiegów głównie wersji benzynowych! ;)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zdarzały się wkurzające usterki jak nierówna praca silnika, falowanie obrotów, nie uruchamiający się wentylator chłodnicy, wariowanie prędkościomierza gdzie potrafił na sam koniec powędrować czyli poza prędkość maksymalną na nim (naprawa - przygazować na postoju i pukać w górę deski rozdzielczej do skutku)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek unieruchamiających auto na amen przez okres użytkowania nie było ;)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xantia II Liftback