Szukaj

Informacje o Citroen Xantia II Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001

Lata produkcji: 1999 – 2001
Segment: Klasa średnia
Druga i ostatnia generacja modelu debiutowała w 1998 roku. Pod względem stylistycznym Xantia nieznacznie różniła się od swojej poprzedniczki. Zmiany objęły m. in. kształt przednich i kolor tylnych lamp, zderzaki, którym nadano bardziej opływowe kształty oraz atrapę chłodnicy, która została zintegrowana z maską. Choć produkcja modelu oficjalnie zakończyła się w 2001 roku (w tym samym roku przedstawiono następcę Xantii, Citroena C5), jeszcze w ubiegłym roku Xantię wytwarzano w Iranie (na licencji sprzedanej firmie Saipa).
czytaj więcej
Produkowany od 1999 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1998 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

4,4
~RenaultQuadra
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Auto mega wygodne- fotele mięciutkie a zawieszenie to bajka. Hydropneumatyka sprawia, że Xantia płynie po nierównościach. Dla czterech osób jeździ się tym autem rewelacyjnie. Miejsca na nogi nie zabraknie, jest wygodny podłokietnik więc jest naprawdę wygodnie. W piątkę tez nie ma tragedii. Wykonanie jest niezłe, dużo przyjemnych materiałów. Fajne jest to, że sporo Xantii jest bogato wyposażonych- klima czy elektryczne lusterka są bardzo częste. Jedynie co drażni to praca 110 konnego 2.0 HDI na wolnych obrotach ale to już kwestia gustu. Wygląd tego auta także się wg mnie nieco wyróżnia bo takich aut jest na ulicach coraz mniej. Czasami zdarzają się usterki ale są to pierdoły typu zepsuty przełącznik szyb. Podsumowując- mega wygodne, duże, komfortowe, dobrze wykonane i nietuzinkowe auto, które mimo drobnych awarii można polecić
3,8
~Fckgw
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Auto posiadam blisko trzy lata. Kupiłem Citroena z pełną świadomością. Wybrałem Xantię z uwagi na wygląd, silnik, wnętrze, przestrzeń dla pasażerów i zawieszenie. Chciałem auto z hydro - i miałem. 5 osób z dużym bagażem komfortowo pojedzie w długie trasy. 600 kg w bagażnik? Zero problemu. 170 km/h po autostradzie? Spokojnie poleci (i nawet szybko wyhamuje). Xantia to auto robione według starej szkoły. Ładne, z porządnych materiałów, wzorowo wykończone i stworzone na dłuuugie lata i grube setki tysięcy kilometrów przebiegu. Szkoda, że włodarze Citroena tak szybko uśmiercają te auta swoją niezrozumiałą polityką, według której do starych aut nie ma części (oprócz DSa i 2CV). Szkoda ale przez to klienci odwracają się od marki.
4,2
~MarLub
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
To moje pierwsze własne, osobiste auto. Posiadam je dwa lata i zrobiłem nim blisko 55.000 kilometrów po całej Polsce. Dlaczego Xantia? Bo lubię Citroeny (jest ich kilka w rodzinie) i zawsze chciałem mieć hydropneumatyka. Najważniejsze: Zawieszenie hydropneumatyczne to NAJMNIEJ AWARYJNA rzecz w tym samochodzie. Ale dobrze, że ludzie się boją tego rodzaju zawiasu bo dzięki temu fajne auta są do kupienia za małe pieniądze. Bezdyskusyjnie cudowny komfort jazdy, mega ładowność (do hatchbacka wrzuciłem blisko 700 kg w bagażnik, a do tego dwie osoby + pełen bak paliwa). Bardzo fajne prowadzenie, miejsca pod dostatkiem nawet na 5 osób. Auto jednak bardzo nie lubi druciarstwa, zbyt późnych wymian elementów i płynów i niefachowych mechaników (a o tych coraz trudniej). Dlaczego nie kupiłbym tego auta drugi raz? Bo brak wyspecjalizowanych mechaników w dziedzinie obsługi hydro (w ASO wątpię w ich kompetencje). Brak części zamiennych, najmłodsze Xantie mają już 13 lat (mamy rok 2014). Umiarkowany poziom bezpieczeństwa biernego. To dobre auto jako trzecie w rodzinie. Na letnie, weekendowe popołudnia... Spokojnie, bez nerwów i szaleństw. Mimo tego uważam auto za bardzo bezawaryjne, które właśnie bezawaryjnością przerasta auta o wiele, wiele młodsze. Czy polecam? Dla znajcego się w temacie jak najbardziej. Dla laika? Zdecydowanie nie.
Średnie spalanie dla Citroen Xantia II Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Pełen bak (65 litrów) pozwala na przejechanie nawet 1300 kilometrów. Spalanie jest niskie i to jeden z atutów tego silnika. A inne koszty? Z nietypowych napiszę o oleju LHM. na wymianę potrzeba 5 litrów płynu x ~35 zł / litr. Nie jest to wielki wydatek... Koszty jednak w rakietowym tempie szybują w górę gdy trzeba czegoś typowego do hydrowozu. Pomp LHM nie ma. Zaworku hamulcowego nie ma. Inne rzeczy jak przewody wysokiego ciśnienia także niezwykle trudno dostępne, a jeżeli są to kosmicznie drogie (nawet używki). Jednak na co dzień auto jest mniej więcej tak samo kosztowne w utrzymaniu jak jakaś Corsa czy Clio. Bo jeśli coś ma się zepsuć to daje o sobie znać pół roku wcześniej.
5,2
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Jest to samochód leciwy i bądź co bądź niszowy. Podstawowe części jak klocki, elementy zawieszenia typu sworznie, tuleje, półosie czy drążki są tanie i dostępne. Elementy hydro jak sfery czy płyn LHM także. Sfery kosztują poniżej 150 zł za sztukę, LHM poniżej 30 złza litr (rok 2014). Natomiast takie części jak pompa LHM, zawór hamulcowy czy przewody (rurki, węże) hydrauliczne nie występują. Jest to polityka Citroena, że o starych autach zapomina i nie produkuje do nich części. I tak, pompa to koszt 3000 zł (nowa z ASO Citroena, pewnie leży tam już od x lat). Węże można natomiast dosztukować samemu. Muszą być olejoodporne. Koszty codzienne: Tak jak przy silniku HDi w Xantiach, Xsarach i tam, gdzie był stosowany. Pie'rdoły jak np. żarówki tanie.
6,8
Citroen Xantia II
Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW
Spalanie jest bardzo małe. Po mieście 6.5 litra z dynamiczną jazdą. 5.5 litra na trasie, a nawet pewnie mniej by było :) 8.5 litra spaliłem gdy jechałem cały czas 200 km/h czyli maks tego auta. Zatankowałem do pełna, jechałem autostradą cały czas 200, a potem znów zatankowałem do pełna i dzieląc litry wlanego paliwa przez ilość setek kilometrów (200 km przejechałem wtedy) wyszło mi 8.5 :) specjalnie jechałem tak dla testu.. Ale najbardziej oplaca sie jechac 120-140 km/h :) Tak czy siak, auto sie nie grzało bo jechałem 30 minut 200 km/h przez cały czas i temperatura wskazywała na 80 stopni. Auto nie do zajechania ;)

Usterki Citroen Xantia II

Liczba wpisów: 17
Jak skasować licznik serwisowy?
  • Citroen Xantia II
Przy każdym włączeniu stacyjki Xantia II podaje przebieg do następnego przeglądu (dla silników benzynowych co 20 tys. km). Jak skasować licznik serwisowy? Krok 1 - Przy wyłączonej stacyjce naciśnij przycisk kasowania licznika dziennego. I trzymaj. Krok 2 - Włącz stacyjkę. Nie puszczaj przycisku! Czekaj. Krok 3 - Proces kasowania licznika serwisowego trwa około 5 sekund. Pojawia się cyfra "2", potem pierwsze "0", i kolejne, kolejne, aż na wyświetlaczu pojawi się cyfra "20000". Krok 4 - Puść przycisk kasowania licznika. Wyłącz stacyjkę.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik Citroen-Peugeot 1.8 16V (XU7) - przydech przy ruszaniu
  • Citroen Xantia II Liftback 1.8 i 16V 110KM 81kW 1998-2001
  • układ wtryskowy
"Przydech" po naciśnięciu gazu przy wychodzeniu z wolnych obrotów. Lekko opóźniona reakcja na otwarcie przepustnicy. Układ dolotowy szczelny. Diagnoza komputerowa nie wykazuje błędów. Sonda lambda moduluje poprawnie. Sonda lambda A jednak! Mimo braku błędów z diagnozy komputerowej i niezłego wykresu pracy sondy lambda, to po jej wymianie problem znikł. Ważne - silnik XU7 z roku 1997 (i późniejsze) powinien mieć założoną sondę dedykowaną. Komputer wtrysku-zapłonu Sagem SL nie dogada się z sondą uniwersalną!
Oczekuje na rozwiązanie
check engine
  • Citroen Xantia II Liftback 2.0 HDI 109KM 80kW 1999-2001
  • silnik
Witam. Po zakupie auta przez miesiąc jeździłem i było O.K. Po tym okresie wyminiłem: pasek rozrządu, oleje, filtry. Obecnie mój problem polega na częstym zaświecaniu się kontrolki \"check engine\",która potrafi też sama zgasnąć po pewnym czasie. Ostatnio kupiłem interfejs, więc sam sprawdzam błędy, a raczej błąd, bo zawsze jest ten sam P0243 - wadliwe działanie zaworu upustowego turbosprężarki. Kupiłem nowy i wymieniłem, ponieważ stary był już gorący po 20 minutach, nowy też grzeje się - problem pozostał. Wierzcie mi na słowo, ta kontrolka doprowadza mnie do szału bo, np. przy wyprzedzaniu nigdy nie wiem czy przyśpieszy czy zwolni - wchodzi w tryb awaryjny. Nie ma żadnych problemów z odpaleniem, nie kopci, tylko spalanie-koszmar 8l/100km w trasie. Rozrząd był sprawdzony jeszcze przez innego mechanika-jest O.K., zawory egr i turbosprężarki wyczyszczone, węże gumowe wymienione, połączenia elektryczne również. To są parametry z zamrożonej ramki: Calculated Loud Volue 70% Engine Coolant Temperature 79C Intake Manifold Absolute Pressure 167kPa Engine RPM 2560rpm Vehicle Speed Sensor 122km/h Intake Air Temperature 10C Air Flow Rate From Muss Air Flow Sensor 72.37g/s Absolute Throttle Position 48.6% Który z tych parametrów może być powodem pojawiającego się błędu?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Citroen Xantia II Liftback