Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen XM I Hatchback

Jacon, 15 lat temu
Silnik 3.0 i V6 170KM 125kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen XM I Hatchback 3.0 i V6 170KM 125kW 1989-1994 - Oceń swoje auto
3,46
20% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Duży, mocny
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Stare rozwiązanie - standard - włączony migacz, a dostaję info o walniętych stopach
Zawieszenie : KOSZMAR - 4500 obrotów na A2 i pod poznaniem strzał hydrauliki miesiąc wcześniej naprawianej - cudem okoliczny szaman pomógł mi, ale i tak dokładnie to samo strzeliło 300 km dalej. Cóż - chłopina miał szczere chęci, ale nie miał doświadczenia. Stare rozwiązanie z koparki wróciło do łask - do dziś to jeździ
Inne : Tragedia - auto zbyt naszpikowane cudami. Po 10 latach powinno iść na przemiał zapobiegawczo.
3,0
Całokształt
Fajna bryka, ale nigdy więcej. Wykańczało wszystko, co związane z hydrauliką.
Wrażenia
5,0
Silnik
Panie, taż to 3l., V6. Co ma nie być kulturalne i elastyczne...
4,0
Skrzynia biegów
Po prostu działa i już.
3,0
Układ jezdny
Zawieszenie regulowane, ustawienie sport na dobrej drodze - bajka, ale zawsze jest strach, że coś strzeli w hydraulice.
Komfort
4,0
Widoczność
Tył denerwuje, do tego spojler, poza tym ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręku. Jak na pomysł z połowy lat 80-tych - naprawdę dobrze zrobione
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak działa, to działa, jak nie, to i tak działa - jak w maluchu, ale działa. Bardzo szybko nagrzewa się. A jak jeszcze przez przypadek klimatyzacja jest sprawna...
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
MISTRZOSTWO ŚWIATA
4,0
Wyciszenie
Limuzyna i już 4, a nie 5, bo fura jest stara - stare uszczelki, drobiazgi - nie robiłem, bo bym musiał parę pensji stracić na wyprostowanie wszystkiego
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
V6, 3,0l, to i swoje żre, ale ma gaz. Ceny - koszmar. Do Citroena nie ma co iść. Trzeba mieć zaprzyjaźnionego mechanika, który potraktuje Cię jak człowieka... Koszmar. V6 po prostu cieknie LHMem i już - jako bonus - dolewasz go niemal do paliwa, bo tak... Czasem widzę niedaleko mnie NIECIEKNĄCEGO CX. Nie wiem, czy gość aby na pewno nie wstawił amorków... Plusem jest zero rdzy
2,0
Stosunek jakość/cena
stara fura, za bardzo zaawansowana, jak na ten rocznik - po prostu obliczono na wytrzymanie określonej ilości lat i starczy.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pośniedziałe styki w lampach i komputer wariuje. Może i dałbym lepszą ocenę, ale auto jest stare i ma bardzo wiele punktów potencjalnych awarii. "Klasyczny" mechanik musi być albo napity, albo po prochach, by się wziąć do roboty. Hydraulika ponad wszystko - załatwia problem niezawodności drobiazgów. W natłoku problemów z poważnymi usterkami, drobiazgi po prostu ignorowałem.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hydraulika - jak nie przypilnujesz, to po prostu strzeli. Jak strzeli, to ni hamulców, ni zawieszenia, ni wspomagania, ni nadziei... Strzelić może wszystko - konżektor, rurka, pasek na pompie, gruszka. V6 do tego po prostu cieknie i już. Korozja żre z latami układ zerujący. Naprawa - 2 tys. zł, nowe - kiedyś słyszałem o 16 tys. zł - bez sensu. Wszystko inne - jak to w Peugeot 605. Jak jeździ, to jest to chwila odprężenia. Wypchnąłem, bo strzelił gaz i nikt nie mógł naprawić. Auto dla lubiących świeże powietrze w oczekiwaniu na lawetę...

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 170KM 125kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen XM I Hatchback