Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen XM II Hatchback

s, 12 lat temu
Silnik 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Citroen XM II Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Krotko i zwiezle: To nie jezdzi. To plynie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Niestety elektryka lubi szwankowac, to drobiazgi ale czasem uniemozliwiaja jazde.
5,0
Całokształt
Coz moge rzec... Kocham to auto calym sercem! To, jak wiele radosci z jazdy zapewnia ten wehikul jest nieopisane. Ale trzeba tez w nie stale inwestowac. To auto wymaga pieniedzy. Mimo wszystko polecam to auto. Zapewnia niesamowity luksus i komfort jazdy, za swoja cene. Czy warto czy nie - wg mnie warto. Roczny koszt utrzymania tego auta okreslam na ok. 2-3tys zl (nie liczac benzyny). Tyle niestety potrzeba azeby sie nimw pelni cieszyc. Trzeba regularnie wymieniac czesci i nie czekac na powazne usterki.
Wrażenia
5,0
Silnik
SIlnik niezawodny. Turbina doskonala na trasy, auto potrafi spalic 5litrow przy stabilnej jezdzie ok90-100km/h
5,0
Skrzynia biegów
Automat, 4biegi. Niegdy nie sprawiala problemow. W tym aucie nie wuobrazam sobie manuala.
5,0
Układ jezdny
Poezja. Hydrozawieszenie jest fenomenem. Przy dbaniu (wymiana LHM, czyszczenie, wymiana gruch) niezawodne. Przed zakupem warto jednak je dokladnie sprawdzic.
Komfort
5,0
Widoczność
Perfekcyjna. Parkowanie, mimo ze auto ma spore wymiary to zaden problem.
5,0
Ergonomia
Nie ma sobie rownych. Kto raz wsiadl do XMa wie o czym mowa:) Z tego auta nie chce sie wysiadac!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma mowy o zaparowanych szybach, nawiewy rozwiazane perfekcyjnie. Nawet bagaznik klimatyzowany.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wiecej niz w palacu prezydenckim... To auto jest przeogromne, moznaby w nim zamieszkac.
4,0
Wyciszenie
Diesel potrafi byc nieprzyjemny przy wyzszych obrotach. Zwlaszcza przy 4biegowym automacie sie to odczuwa.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No niestety. Tutaj musze dac najnizsza note... To auto wymaga nie tylko serca, ale tez poteznego portfela. Na chwile obecna to sa to juz auta prawie zabytkowe (brakuje czesci...). Klasa E wymaga pieniedzy, mimo wieku. Od podstaw typu opony, po powazniejsze rzeczy zaplacimy niestety sporo. Trzeba sie z tym liczyc. Jest oczywiscie masa standardowych rzeczy, gdzie znajdziemy tanie zamienniki, ale niektore czesci po prostu kosztuja duzo.
5,0
Stosunek jakość/cena
To auto kosztuje. Jesli szukasz taniego auta to to nie to. Mimo wszystko jakosc jaka oferuje XM w stosunku do kosztow utrzymania jest nieporownywalna. Za te 2-3tys napraw/wymian rocznie mamy do dyspozycji fenomenalny woz, nieopisany komfort i radosc z prowadzenia auta. Wg mnie warto po stokroc!
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.1 TD 12V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen XM II Hatchback