Szukaj

Informacje o Citroen XM II Hatchback

Lata produkcji: 1994 – 2000
Segment: Wyższa klasa średnia

Dane techniczne Citroen XM II Hatchback

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4708 mm
Szerokość 1794 mm
Wysokość 1389 mm
Rozstaw osi 2850 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1020 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 455 l

Oceny Citroen XM II Hatchback

Liczba ocen: 78
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie + Układ jezdny

Wady

- Poważne usterki - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,3
~s
Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Citroen XM II
Coz moge rzec... Kocham to auto calym sercem! To, jak wiele radosci z jazdy zapewnia ten wehikul jest nieopisane. Ale trzeba tez w nie stale inwestowac. To auto wymaga pieniedzy. Mimo wszystko polecam to auto. Zapewnia niesamowity luksus i komfort jazdy, za swoja cene. Czy warto czy nie - wg mnie warto. Roczny koszt utrzymania tego auta okreslam na ok. 2-3tys zl (nie liczac benzyny). Tyle niestety potrzeba azeby sie nimw pelni cieszyc. Trzeba regularnie wymieniac czesci i nie czekac na powazne usterki.
2,6
~Jacek P 35
Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Citroen XM II
Mimo kultowego designu, ogromnej ilości miejsca w środku, dobrej ergomonii i ekonomicznego silnika. Całe auto to porażka. Wszysko się psuje, dosłownie wszysko! Wszędzie coś stuka puka trzeszczy. Hydraulicze zawieszenie jet trochę lepsze niż klasyczne ale koszy związane z jego utrzymaniem i kłopoty z tym związane nie rekompensują tej różnicy w żadnym wypadku. Nigdy nie wierzcie w słowa \"dobrze utrzymane\" to jest niemożliwe. Tego typu układy hydraulicze utrzymuje się w maszynach lub samolotach na zasadzie wymiany na nowe po określonej liczbie wypracowanych godzin. Koszt całego nowego zawieszenia do XM\'a to około 20000 PLN. Albo zostanie ono wymienione albo w każdej chwili może pęknąć jakaś rurka, wąż ect. Przy tych ciśnieniach jakie panują w układzie nikt nie jest w stanie przwidzieć co, kiedy i w jakim momencie pęknie. Wie to każdy mechanik zajmujący się citroenami, który naciąga kolejnego właściciela Citroena, żeby wymienił to czy tamto a teraz już na pewno będzie dobrze. Nie prawda! Trzeba wymienić wszystko to wtedy na jakieś 100 000 km będzie dobrze. Kogo na to stać jak auto jest warte 1500 - 5000 PLN?
3,8
~nonline
Hatchback 3.0 V6 167KM 123kW
Citroen XM II
XM może być naprawdę niezawodnym autem, ale to od początku należy dbać, jeżeli ktoś kupił zajeżdżonego strucla to sam jest sobie winien. Najlepiej udać się do komisu z kimś kto się zna. 500 000km bez poważnej awarii? Można, XM 2.1TD mojego wuja, ale to cytryniarz i dba o samochód, najczęściej jest tak, że drobne usterki przeradzają się z czasem w spore uszkodzenia - dlatego w XMie nie należy bagatelizować np. cieknącego gdzieś LHMu (to nie prawda, że one tak mają), to może być oznaka, że na wykończeniu jest gdzieś rurka, która może w najbliższym czasie po prostu pęknąć, a wtedy tylko specjalna laweta... Dlaczego nie kupie 3go XM\'a? Bo to jednak loteria, auto dla pasjonaty, raczej nie poldkowóz do wożenia dupy i kartofli, wymaga od kierowcy czegoś więcej niż tylko umiejętności prowadzenia...

Raporty spalania Citroen XM II Hatchback

Liczba raportów: 65
Średnie spalanie dla Citroen XM II Hatchback
9,8 – 14,0
l/100 km
7,5
l/100 km
10,3 – 12,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Citroen XM II
Ekonomiczność.... Cóż każdy odwołuje się tu do niskiego zużycia paliwa. Gdyby tak było było by super. Niestety awaryjność i koszy napraw, stracony czas i nerwy psują wszysko. Niestety minęły czasy kiedy mięliśmy mało pieniędzy i za to nieograniczny czas. Tylko 2 ostatnie lata eksploatacji (około 15 000 km) kosztowały mnie uwaga 10000 PLN nie licząc kosztów paliwa. To jest porażka. I zaznaczę, że naprawy 50% wykonywałem sam w oparciu o używane części. Nie liczyłem wszyskiego ale śmię twierdzić że w ciągu 15 lat eksploatacji wydatki na naprawy tego auta kosztowały nas spokojnie drugie tyle ile za nego zapłaciliśmy to jest około 65 000 PLN zaraz po denominacji złotego.
9,2
Hatchback 2.0 Turbo 147KM 108kW
Citroen XM II
Benzyna 5,61zł/l, 2,0 silnik plus turbina = 147 koni.. więc nie ma co sie spodziewać niskiego spalania, ale w porównaniu z V6 citroena to ten silnik daje więcej frajdy i zużywa znacznie mniej paliwa:)
9,7
Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Citroen XM II
No niestety. Tutaj musze dac najnizsza note... To auto wymaga nie tylko serca, ale tez poteznego portfela. Na chwile obecna to sa to juz auta prawie zabytkowe (brakuje czesci...). Klasa E wymaga pieniedzy, mimo wieku. Od podstaw typu opony, po powazniejsze rzeczy zaplacimy niestety sporo. Trzeba sie z tym liczyc. Jest oczywiscie masa standardowych rzeczy, gdzie znajdziemy tanie zamienniki, ale niektore czesci po prostu kosztuja duzo.