Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen XM II Hatchback

szwolo@wp.pl, 18 lat temu
Silnik 2.1 TD 12V 109KM 80kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 12 tys. km
Citroen XM II Hatchback 2.1 TD 12V 109KM 80kW 1994-2000 - Oceń swoje auto
4,77
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto mogące być i będące samochodem marzeń dla wielu. Ma ku temu wszelkie przesłanki. Jest piękny, nietuzinkowy i sprawia, że jadąc nim czuję się naprawdę świetnie. Po prostu w nim rządzę :) Tak sam dla siebie i to mi wystarczy.
Wrażenia
4,0
Silnik
Subiektywnie raczej dynamiczny, przeciętnie hałaśliwy i przeciętnie żarłoczny. Przyzwoity do normalnej jazdy
5,0
Skrzynia biegów
Automat jest super, przy odpowiedniej obsłudze nie zauważa się zmiany biegu. Pracuje przewidywalnie i bezproblemowo.
5,0
Układ jezdny
Komfort na najwyższym poziomie, z wyjątkiem pokonywania krótkich, poprzecznych nierówności. Poza tym zawieszenie pracuje b.cicho i generalnie zawieszenie sprężynowe raczej się nie umywa, chociaż oba rozwiązania mają swoje blaski i cienie.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak na rozmiary auta to super. Doskonale przeszklony. Prawe lusterko opuszcza się pokazując po czym się jedzie na wstecznym. Światła mogłyby być lepsze.
5,0
Ergonomia
Brak uchwytów na napoje - w takim aucie (idealnym w trasy) to niedopatrzenie. Poza tym super - wszystko elektryczne i fajne takie. Extra sprawa to sterowanie radiem i zmieniarką z kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronic utrzymuje temperaturę w sposób nieodczuwalny, tzn. jest chłodno, a nie wieje. Super
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć - wielki jest. Za krótkie pasy z tyłu, żeby bezproblemowo zainstalować każdy rodzaj fotelika dla dziecka. Bagażnik mógłby być większy ale to nie ciężarówka tylko limuzyna - ma za to regularne kształty i jest ustawny
5,0
Wyciszenie
Jak na silnik diesla nienajnowszej generacji to jest OK. Na zimno trochę głośno, podobnie jak powyżej 130 km/h. Ale ja i tak szybciej nie jeżdżę... Poza tym cisza ze strony zawieszenia, no i cisza z zewnątrz (szumy powietrza). Bardziej już słychać opony (zimowe, bo letnich wcale)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez rewelacji. Biorąc pod uwagę wielkość auta, mój oszczędny styl jazdy i porównanie z innymi dieslami, to mogłoby być lepiej
5,0
Stosunek jakość/cena
Tak wiele samochodu za tak niewiele pieniędzy to tylko w XM. Chociaż nie warto lecieć na tanią okazję, bo rozczarowanie może być wielkie. Wielki spadek wartości i trudności z odsprzedażą, ale to nie jest auto na handel tylko do jeżdżenia, dbania i cieszenia się z jego posiadania. No i do rządzenia w nim :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje, wszystko - WSZYSTKO działa :)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Od kiedy go mam jeszcze nic się nie zepsuło - póki co wyprowadzam jeszcze niektóre usterki, z którymi go kupiłem

On - zużycie paliwa dla silnika 2.1 TD 12V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen XM II Hatchback