Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara II Hatchback

Mika, 12 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 109KM 80kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 251 tys. km
Citroen Xsara II Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ma tyle 250 000 a nic sie z nim nie dzieje bardzo to cieszy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik przy tak sporym kilometrarzu nie wyje. Olej nie wycieka, nie jest również brany. Fakt dbam o przegląd - jeżżdzę na 5WD40 Catrol - a filtry co wymianę oleju.
3,0
Skrzynia biegów
Niestety, ale w 2007 wybiła się 1, teraz jest ok. Czasami się zatnie drążek, czyli muszę wyłączyć silnik odblokowac na luz i mogę ponwnie uruchomić silnik. Dzieje sie tak tylko po dłuższym postoju gdy zostawiam autko na biegu.
3,0
Układ jezdny
Zmora polskich dróg - 2 razy do roku, łączniki stabilizatora, końcówki drążka, nawet spreżynę już wyminiałam bo pękła - po prawej stronie kierowcy. Ale ok. Standardowo łożysko mc persona. Amortyzatory po wymianie na gazowe - rewelacja. Niestety, ale z powodu beznadziejnego zawieszania po polskich drogach nie polecam jeżdżenia autami francuskimi ( miałam również Peugota 406)
Komfort
5,0
Widoczność
Regulowany na wysokość fotel kierowcy, kolumna kierownicy regulowana, bardzo dobrze osadzona szyba. W moim modelu mam niebieska szybe i bardzo sobie ja chwalę. Niestety, koszt wymiany na nową - bo tak już ma swoje... spory( w szybach wtopione są czujniki m.in. do wycieraczek).
4,0
Ergonomia
Sporo miejsca, nawet na spore trasy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szyby nie paruja podczas deszczu, nawiem jest w porzadku. Klimatyzacja zdaje egzamin.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Poprzejechaniu 250 000 km troszke zaczeło stukac spod plastików - ale po przykręceniu - nie narzekam.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo - jeżdzę sporadycznie - 7-8 l/100 (98), gaz - teraz jest instalacja sekwencyjna - ustawienie przełaczenia sie gazu na 45 stopni - wiec 7-8 litrów/100 km. Butla jest w bagażniku bo koło zapasowe jest mocowane od spodu ....Nie narzekam - jeżdzę autkiem z powodów ekonomicznych i tego, że juz wiem co gdzie w nim \"piszczy\"
3,0
Stosunek jakość/cena
Ogólnie. W tej klasie samochodow za taką cenę napewnio lepszego bym nie dostała w takim roczniku. Samochód mając 110 km ma przyspieszenie więc na gazie mam czym wyprzedzać i czym jechać. Mankament - niestandardowe wymiary opon -powodują, że koszt np. opony zimowej to wydatek rzędu 250-300 zł. Co do gnicia, korozji rdzy wychodzącej - nie mam!!! nic!! I daltego tez do kolejna zaleta by jednak nadal tym autkiem jeżdzic.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara II Hatchback