Szukaj

Informacje o Citroen Xsara

Lata produkcji: 1997 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Popularny model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1997-2004. W ofercie Citroena zastąpił model ZX, po którym odziedziczył wiele podzespołów. Projektantem Xsary był włoski stylista Donato Coco. To on odpowiadał również za projekt Xsary Picasso, minivana zbudowanego w 2000 roku na bazie podstawowego modelu. Xsara doczekała się dwóch generacji. Druga została w 2004 roku zastąpiona przez model C4. Choć swoich następców ma też Xsara Picasso (C4 Picasso i Grand C4 Picasso), nie została jeszcze wycofana z produkcji.
czytaj więcej

Citroen Xsara – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Citroen Xsara

Liczba ocen: 856
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Widoczność - Skrzynia biegów - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,3
~Janek
Hatchback 1.4 i 75KM 55kW
Citroen Xsara I
Mam ten samochód 13 lat, kupiłem jako 7-mio latka z przebiegiem 67tys. km. Obecnie auto ma 21 lat i 272 tys. przebiegu a nadal jeździ mimo "garażowania pod chmurką". Ogólnie świetne auto, dla tych którzy nie szarżują (nie ma mowy o zrywaniu asfaltu przy ruszaniu ze świateł). Na pozytywną ocenę składają się następujące cechy: 1. Karoseria bardzo dobrze zabezpieczona a lakier metalik nadal błyszczy. Pomimo odprysków lakieru spowodowanych uderzeniem drobnych kamyków na masce i drzwiach nie ma korozji - widoczne jest w tych miejscach cynkowe pokrycie galwaniczne a korozja nie wchodzi, mimo że niektóre odpryski mają już ponad pięć lat. 2. Silnik - owszem po przebiegu ponad 180 tys. należy spodziewać się większego wydatku w związku z wymianą uszczelki pod głowicą ale jest to w dzisiejszych warunkach dość prosta naprawa oczywiście w dobrym warsztacie najlepiej powierzyć to ASO CITROEN, jest to jednocześnie okazja do sprawdzenia stanu całego silnika oczyszczenia gniazd zaworów i wyregulowania rozrządu. 3. Hamulce - przy naprawie nie należy zgadzać się na części z niższej półki ponieważ szybko będziemy musieli ponownie odwiedzić warsztat, tarcze z przodu i cylindry z tyłu oraz klocki i cylinderki tylko dobrych marek i hamulce długo będą służyły 4. Tylna belka to również większy wydatek związany głównie z korozją tulej w których są osadzone łożyska kół tylnych. U mnie wymiana belki miała miejsce po 200 tys. przebiegu. Uważam że odpowiednio wcześnie wykonane zabezpieczenie antykorozyjne podwozia i powtarzanie tego zabiegu co 5 lat skutecznie wyeliminuje konieczność wymiany belki. 5. Wentylacja u mnie nie wytrzymała wyjazdu do Chorwacji ponieważ jazda przez wiele godzin z nawiewem ustawionym na maksymalną moc nadmuchu w warunkach 35 st. C spowodowała przegrzanie nie tylko rezystora dmuchawy ale również zapieczenie się kluczyka w stacyjce co uniemożliwiło jego wyjęcie, dopiero po ostudzeniu wyszedł. Tą dolegliwość można łatwo wyeliminować poprzez dodanie przekaźnika na zasilaniu dmuchawy tak aby duże prądy nie były załączane bezpośrednio w stacyjce. 6. Jeśli chodzi o zawieszenie to uważam że jest komfortowe, nigdy nie zwalniałem poniżej 30 km/h przy przejeżdżaniu przez spowalniacze budowane tak często w miastach (na każdym osiedlu) a podczas jazdy na drogach ekspresowych czy autostradach samochód dosłownie płynie. Niektórzy twierdzą, że mają wrażenie że samochód wypadnie z trasy kiedy podskoczy na wybojach ja uważam, że ważną rolę przy takim zawieszeniu elastycznym pełnią opony, stosowałem zawsze Michelin albo Nokian i przyczepność była naprawdę dobra oczywiście prawidłowo napompowane. Jedyny mankament takiego zawieszenia to ryzyko utraty przyczepności po znacznym wybiciu auta na wybojach i spadek skuteczności hamowania ale ponowny kontakt z jezdnią powoduje, że znów auto płynie, skuteczność hamowania poprawia ABS dobrze działający. Jeździłem tym samochodem przez 13 lat nie dlatego, że nie stać mnie było na inny, tylko dlatego, że jeżdżąc okazyjnie innymi samochodami odczuwałem mniejszy komfort niż w Xsarze. Ogólnie jestem zadowolony i myślę, że wielu użytkowników kupiłoby to auto gdyby nowe egzemplarze pojawiły się na rynku.
2,6
~Morfeusz
Hatchback 1.9 D 71KM 52kW
Citroen Xsara II
Posiadam samochód niecały rok. Dynamika jazdy, jest tragiczna. Strasznie głośny podczas jazdy powyżej 100KM/h, wyciszenie jest naprawdę złe. Prowadzenie auta jest ok(wystarczająco zwrotne i kompaktowe). Elektryka, to kolejny dramat tego auta dyskoteka na desce rozdzielczej przynajmniej raz w tygodniu...(mimo ciągłego serwisowania). Potrafi nie wyłączyć świateł pomimo wyłączenia ich... Wydawało mi się na początku, że to idealne auto na pierwsze auto, lecz po czasie stwierdzam że nikomu bym tego auta nie polecił.
4,4
~Piotrek604
Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Citroen Xsara II
Samochód zdecydowanie na plus. Wygodny, dobrze się prowadzi, niedrogi w utrzymaniu. Łatwo znaleźć ten samochód w dobrym stanie blacharskim. Xsara nadaje się dobrze na pierwszy samochód, szczególnie samochody wyposażone w instalację LPG. Auto ma sporo ciekawostek, między innymi schowki w podłokietnikach przednich drzwi, lampa na suficie dla pasażerów z tyłu, funkcja follow me home (po zgaszeniu samochodu pociągamy za manetkę od kierunkowskazów - tak, jakbyśmy chcieli włączyć długie światła - i reflektory będą świecić przez około minutę). Irytują trochę usterki elektryki i niezbyt trwałe elementy zawieszenia. Dobrze jest znaleźć w okolicy dobry warsztat elektryki samochodowej i zakład regenerujący tylne belki w autach francuskich. Jeżeli poprzedni właściciel nie dbał o elektrykę i/lub belkę, to prędzej czy później zawitamy do co najmniej jednego z tych dwóch zakładów. Dość dziwny jest też rozmiar opon zastosowany w tym samochodzie - 195/55 R15. Są drogie, zdecydowanie bardziej opłaca się założyć 185/60 R15 (różnica ceny tego samego modelu pewnej firmy na F to prawie 70 złotych za sztukę - na korzyść dla 185/60).

Raporty spalania Citroen Xsara

Liczba raportów: 655
Średnie spalanie dla Citroen Xsara
6,0 – 9,7
l/100 km
5,2 – 7,1
l/100 km
7,2 – 12,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,7
Hatchback 2.0 VTS 167KM 123kW
Citroen Xsara II
Przy spokojnej jeździe autostradą 110 - 120km/h spalanie mieści się w granicach 8 - 10 litrów gazu. Jeśli przyciśnie się VTS powyżej 150km/h spalanie rośnie nawet do poziomu 16 - 18 litrów gazu. W mieście przy spokojnej jeździe, bez gwałtownych przyśpieszeń spalanie mieści się w 10 - 11 litrów gazu. Ten silnik z takim stadem koni musi palić. Kupując takie auto trzeba się liczyć, że będzie palić sporo. Jak dla mnie jazda autostradą to czysta przyjemność. A kto patrzy na spalanie nie powinien kupować auta.
6,3
Kombi 2.0 HDi 90KM 66kW
Citroen Xsara I
Wersja Exclusive z Niemiec. Pierwsza rejestracja luty 2000. Zasięg rzeczywisty mieszany 1147 km na baku (54l) przy średniej jeździe w trasie 105-115 km/h i 80 km/h w mieście (Warszawa po estakadach, na piątym biegu), aż do wyłączenia silnika z braku paliwa. Po mieście jakieś 300 km, reszta autostradami i drogami szybkiego ruchu. Miałem na tę okazję zapasowe 5l, które dolałem gdy wysuszyłem zbiornik i wyłączył się silnik. To było jeszcze przed zmianą rozrządu na nowy - jadąc na starym, który przejechał 200 tys. km. Sprawdzona na innej trasie maksymalna utrzymywana prędkość na autostradzie przez bite 3 godziny (!), to 195-198 km/h, a nie 181 km/h jak podaje producent. Pali wtedy dokładnie 9l/100 km. Głośność wtedy nadal znośna - da się spokojnie słuchać radia (pewnie mam dobre opony). Po zmianie rozrządu w Polsce wciąż prawie 200 km/h przy ok. 4200 obr./min. Przyspieszenie takie, że mało który nowy (!) samochód o porównywalnej mocy może utrzymać do mnie dystans na starcie spod świateł (a to 17-letni egzemplarz). Startuję zwykle szybko do osiągnięcia ok. 100 km/h zmieniając biegi przy 2k obr./min. Wyprzedzanie to bajka bo ma niesamowite rwanie na piątym biegu, nie mówiąc o redukcji do 4. Samochód, który na autostradzie dopiero co wyprzedzał Tira jadącego 100 km/h (i zjechał na prawo bez hamowania) wyprzedzam na drugiego jakbym wyprzedzał rower bo wtedy mam już 150 km/h. Cała wyprzedzanie to kilka sekund. Zdarza się, że bez obawy mogę wyprzedzić 30 samochodów na raz w ogonku za tirem gdy warunki na to pozwolą. Tak więc trafiłem sobie egzemplarz zarówno bardzo oszczędny, piekielnie zrywny i jeszcze cholernie szybki jak dla mnie. Chyba ważne, żeby kupować opony z indeksem H lub lepszym i pompować do 2,4-2,7 bar przy załadowanym bagażniku bo wtedy jeździ fantastycznie, Opona nadal przylega całą szerokością, a hamuje 3-4 metry krócej niż przy fabrycznym dolnym ciśnieniu 2.3+2.1. Na zakrętach trzyma się drogi tak dobrze, że po berlińskich i warszawskich estakadach jadę bez obawy nawet dwa razy szybciej niż inni wyprzedzając po zewnętrznej wszystko na sąsiednich pasach. Obrys samochodu bardzo niski, więc i mały przekrój, co przy prędkości do 110 km daje obroty na piątym biegu poniżej 2200 obr./min. Moc jest taka, że na trójce bez naciskania gazu sam ciągnie po płaskim mając 900 obr./min. bez żadnego dławienia i szarpania. To samo na dwójce i jedynce, ale wtedy nawet pod małą górkę. Może trafiłem na cholernie zadbany egzemplarz? Wg VIN był niemal całe życie serwisowany w berlińskim ASO. Z tego co już wiem HDi 2.0 90KM wytrzyma przy dobrej obsłudze do miliona km bez szlifowania cylindrów, więc jakieś 600 tys. km powinienem zrobić tanio lub szybko. A to wszystko za 300 euro, bez koła dwumasowego i DPF. :) Jestem bardzo zadowolony. Samochód kupiony spontanicznie. :)
7,1
Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Citroen Xsara II
Chciałem zaznaczyć "źle" ale jednak może nie jest aż tak fatalnie. Drobiazgi jak klocki hamulcowe, typowe elementy zawieszenia, płyny czy żarówki kosztują standardowo. Zabawa zaczyna się gdy potrzeba nabyć coś typowego do Xsary. Nowe oryginalne reflektory to koszt ~750 zł. Za sztukę. Ogólny obraz wydatków na auto psują także denerwujące drobiazgi jak zaśniedziałe styki, wypalona żarówka do której dostęp jest typowo francuski, urwana linka ręcznego czy tym podobne. Niby nic takiego ale ziarnko do ziarnka i z portfela ubywa spora kwota. Pominę drobną rzecz jaką jest brak wsparcia firmy Citroen dla starszych aut ("do Xsary? Takim starociem pan jeździ? C4 niech sobie pan kupi to będą części". Kupię. Ale nie Citroena). Nie interesuje mnie "zdobywanie" części. Idąc do sklepu motoryzacyjnego chcę mieć możliwość zakupu danej rzeczy właśnie teraz, a nie "znajomy szwagra kolegi syna może sprowadzić za trzy miesiące". Koszty utrzymania są windowane przez nietypowy i drogi rozmiar opon (195/55/15).

Usterki Citroen Xsara

Liczba wpisów: 55
Stuki przy przyspieszaniu, buczenie w czasie jazdy
  • Citroen Xsara I Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 1999-2000
  • układ napędowy
Witam. Xsara N1 2.0 hdi 90. Przebieg 336 tys. posiadam od 265 tys. Stuki przy przyśpieszaniu. Im silnik cieplejszy tym ciszej ale słychać. Zmiana tłumika drgań na wale nic nie dała (chyba że mechanik mnie wy...) Palenie zimno - ciepło bez problemu. Czy może to być np. wtrysk (bosch) czy chociażby popychacze? Drugi problem to buczenie, drganie (jakby ocieranie). Przy skręcie w lewo intensywniejsze jakby modulowane ale wolniejsze niż obrót koła (wg mnie). Przy większych prędkościach jest głośniej i wibracje są mocniejsze (od ok. 110 w górę). "Fachowcy" nic nie znaleźli. Poduszki pod silnikiem, skrzynią w porządku, półosie też. Przy ruszaniu nic nie zgrzyta. Wg VINu auto nie ma dwumasu na sprzęgle. Coś jest nie tak i boję się, że od jednej części posypią się inne. Z góry dzięki i pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiązanie
Wyłączający się nawiew powietrza.
  • Citroen Xsara I Hatchback 1.8 i 90KM 66kW 1997-2000
  • instalacja elektryczna
Początkowo wyłączał się, a po jakimś czasie załączał się z powrotem. Po jakimś już tylko się wyłączał , a uruchomienie go polegało na zgaszeniu silnika i odpaleniu go na nowo. Nawiew działał kilka minut i znów się wyłączał. Na końcu wogóle padł i nic się nie dało zrobić. Przepalone styki w stacyjce. Zasięgnąłem opinii fachowców. Wszyscy elektrycy, jak jeden mąż twierdzili, że padły tranzystory mocy sterujące mocą nawiewu(wewnątrz obudowy nawiewu). Przewidywany koszt naprawy około 100zł. Trochę mi to na logikę nie pasowało więc sam zakasałem rękawy. Okazało się, że wogóle brakuje prądu na zasilaniu nawiewu (więc co mają wysterowywać tranzystory?). Zasilanie nawiewu idzie bezpośrednio ze stacyjki(przez bezpiecznik), a stacyjka zasilanie posiada. Demontaż stacyjki ukazał niektóre przepalone a niektóre zaśniedziałe styki. Tzw. regeneracja stacyjki pomogła. Auto śmiga już 1,5 roku bezproblemowo.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
Ciężko odpala lub nagle gaśnie w trakcie jazdy
  • Citroen Xsara II Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2004
  • silnik
Witam.Od kilku dni samochód z ledwością odpala przy czym kopci na niebiesko.silnik kreci jak glupi, paliwo dostaje a jednak nawet nie próbuje zaskoczyc.za ktoryms razem odpala i nie równo pracuje, faluja obroty o ok 2 tys. po chwili uspokaja sie i normalnie mozna jezdzic.spalanie takie samo moc identyczna.... lecz w trakcie jazdu potrafi niespodziewanie zgasnać. potem przy probie uruchomienia (krecenie rozrusznikiem) strasznie rzuca silnikiem. odstoi troche i jak na poczatku pisałem ledwo odpala. świeci pomaranczowa kontrolka silnika. wymieniłem filtr paliwa. sprawdziłem szczelnosc układu paliwowego kompresorem,czyscilem wszystkie kostki i złączki przy silniku.... nie mam juz pomysłu na usterke
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 17
4,5
Hatchback 1.6 i 16V 109KM 80kW
Citroen Xsara II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 160 tys. km
Od października 2002 roku, tj. od czasu zamontowania instalacji BRC nie miałem żadnych kłopotów z silnikiem, zmieniam świece co ok. 15-20 tyś. km, wymieniam filtry gazu i od czasu do czasu jakieś zużywające się elementy tej instalacji.Koszty jej założenia zwróciły mi się już po 11 m-cach, gdy jeździłem po ok.25 tyś. km rocznie.
5,0
Hatchback 1.8 i 90KM 66kW
Citroen Xsara I
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Bardzo fajnie mi się nią jeździ chociaż żona narzeka ,miałem Audi 2.5 tdi 2001,peugeot 406,mam lagunę 2005. Części nie są drogie,jest b.miękie i wygodniejsze od golfa.pali ok 9 gazu,denerwuje mnie jakość plastików. Poza tym polecam a zwłaszcza tym co potrafią sami wymienić klocki i rozrząd....Stag bardzo fajna instalacja zmieniłem na lepsze wtryski.
3,3
Hatchback 1.8 i 16V 110KM 81kW
Citroen Xsara I
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: ELPIGAZ STELLA NORD
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
TRAGEDIA nie wiem czy jest to wina instalacji czy montera EKO-GAZ w Żywcu.Od samego początku problemy i to TYLKO na gazie.Auto gaśnie po wciśnięciu sprzęgła,falują obroty,szarpie.Pomimo wielu regulacji i wymiany wtrysków bez zmian.Monter najpierw szukał przyczyny w termostacie potem silniczku krokowym na mojej technice jazdy skończywszy,aż po wygaśnięciu gwarancji wyparł się...
Citroen Xsara