Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara II Hatchback

dad1, 9 lat temu
Silnik 2.0 HDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 270 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Citroen Xsara II Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
3,92
4% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Oszczędna jazda :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Usterki radia, pękające przewody w drzwiach, usterki nawiewu
Silnik : Pękające mocowania pokrywy silnika
4,0
Całokształt
W swojej cenie bardzo dobry wybór. Największymi zaletami są oszczędny i bezawaryjny silnik oraz karoseria odporna na rdze. Jeździłem z obdartym progiem do gołej blachy przez 4 lata i 0 rdzy. Na dodatek te auta są naprawdę nieźle wyposażone. Chyba najbardziej niedoceniane auto z tych czasów.
Wrażenia
4,0
Silnik
Wersja HDi 90KM jest rozsądnym wyborem. Brakuje mu trochę mocy, choć nie można powiedzieć o nim, że jest zawali drogą. Da się nim wyprzedzać, choć przeszkadza turbo dziura i nieliniowa charakterystyka mocy. Jedna poważna awaria przy 220 000 km - zatarta pompa wtryskowa. Winne polskie paliwo. Wtryski przeżyły mimo przewodów paliwowych wypełnionych opiłkami. Zalety to zwykłe sprzęgło, turbina bez zmiennej geometrii no i wyjątkowo mało elektroniki jak na CR.
3,0
Skrzynia biegów
Jak to określił Clarkson z TG - zmiana biegów w francuskim samochodzie to jak grzebanie patykiem w g****e ;) Mało precyzyjna, długi skok, często nie można wbić wstecznego. Wyrabiają się połączenia ze skrzynią co dodatkowo pogarsza sprawę. Za to jest trwała. Sprzęgło wytrzymało u mnie 250 000km, kiedy to skończył się docisk.
4,0
Układ jezdny
Naprawdę daje rade. Gdy by tylko układ kierowniczy był tylko bardziej precyzyjny (no i tak wielka kierownica!). Jest zdecydowanie dostosowane do komfortowej jazdy, trochę buja przy gwałtownych manewrach. Potrafi dać frajdę w zakrętach. Samochód ma tylne koła skrętne o czym wie nie wiele osób.
Komfort
3,0
Widoczność
Do tyłu słabo - szerokie słupki C i mała tylna szyba. Zewnętrzne lusterka duże bez zastrzeżeń. Słupki A nie są bardzo szerokie.
4,0
Ergonomia
Na te lata jest niezły. Brakuje uchwytów na kubki. Dziwnie umiejscowione sterowanie szyb - na konsoli środkowej. Dobre materiały, w dużej części miękkie. Dobrze znoszą upływający czas. Naprawdę niezłe fotele w wersjach VTS/Exclusive. Świetne trzymanie boczne, regulacja lędźwiowa i wysokość fotela również dla pasażera. Dużo lampek z tyłu, z przodu chyba z 3(w tym do czytania) + w osłonach słonecznych. Wygodny pilot sterowania radiem pod kierownicą - intuicyjny.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Było by wyżej ale szwankuje klima - nieszczelność w układzie i ostatnio przerywana praca. Jeżeli wszystko jest sprawne to wentylacja jest świetna. Zimą szybko osusza szyby, a klima chłodzi błyskawicznie. Regulacja półautomatyczna daje radę. Auto długo się nagrzewa przez wysoką wydajność silnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży i ustawny bagażnik(nawet na dzisiejsze standardy). Kierowca nawet wysoki znajdzie miejsce dla siebie. Kierownica regulowana w 2 płaszczyznach. Ciasno rozstawione pedały. Z tyłu miejsca na dwie dorosłe osoby. Trochę mało miejsca na głowę. Stopy ok, na długość jest dobrze.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest naprawdę dobrze powyżej zaczyna robić się głośno, ale nie na tyle, żeby nie dało się rozmawiać czy słuchać radia. Na pewno prędkości autostradowe nie męczą. Silnik zaskakuje kulturą pracy - bardziej słyszalny jest szum powietrza i kół. Powyżej 3300 obrotów dużo głośniej i mało przyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie na poziomie 5,5l/100km mówi wszystko. W trasie mimo 3 pasażerów, bagaży podróżując 100-110 km/h poniżej 4,5l. Autostrada 130-140km/h 6l. W mieście udaje mi się nie przekraczać 6,5l mimo dynamicznej jazdy ale dużo hamuje biegami i jeżdżę na optymalnych obrotach. Mojej siostrze za to potrafi spalić 8l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze świetne auto. Naprawy nie są drogi i dotyczą w większości części eksploatacyjnych. Należy bardzo rozsądnie kupować diesela. Są one trwałe, nie zawodne i oszczędne ale mają duże przebiegi przez co auto będzie wymagało dużego wkładu. Najlepszym wyborem bo najpewniejszym będzie benzyna 1.6 16V.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problemy z radiem, pękające przewody w drzwiach, szalejący nawiew. Powyżej 200 000 km zaczynają trzaskać plastiki, zwłaszcza zimą. Przepuszczający EGR(można zaślepić), zapowietrzenia listwy CR. Mam duży przebieg przez co pojawiają się usterki z tym związane.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jw zatarta pompa wtryskowa - złej jakości paliwo. Nieszczelność w serwie hamulca.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara II Hatchback