Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen Xsara II Hatchback

etnon, 16 lat temu
Silnik 2.0 HDi 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen Xsara II Hatchback 2.0 HDi 90KM 66kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : jeśli usłyszycie skrzypienie tylnego zawieszenia to jest to oznaka że zacierają się łożyska belki, jeśli nie usuniecie tej usterki grozi wam uszkodzenie czopu a dalej gniazda. Łożyska kosztują ok 300 zł, robocizna kosztuje tyle samo. W przypadku zaniedbania koszt remontu może wynieść nawet 1500 zł
4,0
Całokształt
Auto nowoczesne, w wyposażeniu: 4 poduszki powietrza, elektryczne szyby, ABS, silnik HDi i to wszystko za naprawdę niewielkie pieniądze. Zawieszenie, płyta podłogowa i silnik takie same jak w peugeocie, w razie potrzeby części są dostępne i w umiarkowanej cenie. Autkiem jeździ się wygodnie i przyjemnie, jest w nim cicho i bez problemów osiąga prędkości rzędu 160-170 km/h.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest elastyczny, ma wystarczającą moc i niejednokrotnie sprawił innych kierowców w zdziwienie. Miło widzieć znikających w lusterkach kierowców TDi. Znajomy mechanik z serwisu Citroena przy każdej okazji przypomina: Tankuj pewne paliwo a nie będziesz miał problemów. Trzeba tylko wierzyć że nie oszukują na stacjach :)
5,0
Skrzynia biegów
1 i 2 bieg trochę za krótkie, ale w końcu do diesel. Poza tym skrzynia działa bez zarzutów
4,0
Układ jezdny
Francuski samochód więc posiada belkę skrętną. Przy zakupie auta zawieszenie trochę skrzypiało więc wymieniłem łożyska belki. W przednim zawieszeniu trzeba wymieniać co dwa sezony gumy wahacza (łączny koszt to niespełna 50 zł i każdy może to zrobić w garażu). Prowadzi się naprawdę pewnie, nie trzeba zwalniać na zakrętach
Komfort
4,0
Widoczność
Moja cytrynka to coupe, co sprawia że tylna szyba jest bardziej elementem ozdobnym aniżeli pomocnym przy cofaniu. Trzeba nauczyć się korzystać z lusterek jak w samochodzie dostawczym. Z kolei brat ma xsarę kombi - widoczność do tyłu jest dobra. Poza tym problemów z widocznością nie ma. Daję ocenę dobrą ze względu na wspomnianą tylną szybę (chociaż to tylko kwestia przyzwyczajenia)
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Dostęp intuicyjny z wyjątkiem przycisków elektr. szyb
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Autko nagrzewa się szybko, wentylacja również działa bez zastrzeżeń. Natomiast jest jedno ale, mianowicie słabość tego modelu- parują szyby
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sportowa wersja - sportowe fotele, trochę twarde ale za to jak się w nie wpadnie to nie chce się wysiadać. 4 osoby siedzą sobie naprawdę baaardzo wygodnie
5,0
Wyciszenie
Francja - elegancja. Nic dodać - nic ująć. W samochodzie jest cicho - hmmm czy ja naprawdę jeżdżę "klekotem"??
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie jest naprawdę przyzwoite, ale zawsze mogłoby być lepsze
5,0
Stosunek jakość/cena
Auta francuskie w szczególności Citroen nie mają dobrej opinii, co powoduje, że ceny tych samochodów są zdecydowanie niższe od aut innych marek. Natomiast jakość i osiągi, hmmmm to właśnie Xsara zrobiła mistrzostwo świata w rajdach WRC
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie jest to nowy samochód, ponadto jest użytkowany na polskich drogach więc jakaś drobnostka zawsze ma prawo się przydarzyć. Chociaż odpukać na razie nie sprawił mi problemów. Wymiana gum wahacza, łącznika stabilizatora, wkodowanie pilota centralnego zamka
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie tylko łożyska belki. Ale o tej przykrej sprawie wiedziałem już przy zakupie. Koszt w granicach 600-700 zł. I niech na tym pozostanie

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen Xsara II Hatchback