Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia 1310p

Tomek z DolnegoSlaska, 19 lat temu
Silnik 1.3 54KM 40kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 50 tys. km
Dacia 1310p 1.3 54KM 40kW 1982-1991 - Oceń swoje auto
1,77
56% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
1,0
Całokształt
Niewiem czy jest bardziej awaryjny samochod, jesli jest-to : "Boze chron krolowa".
Wrażenia
2,0
Silnik
Samochod ktory uzytkowalem byl fatalny mimo faktu, iz rodzice kupili go nowego z polmozbytu w 1991 roku. Wowczas Dacia kosztowala 32 milony zlotych (przed denominacja) i byla w cenie malucha (126p). Odradzam ten wynalazek kazdemu czlowiekowi przede wszystkim ze wzgledu na olbrzymia usterkowosc mimo stalego ladowania pieniedzy w drozsze czesci. Auto bylo zatrwazajaco awaryjne. Poprostu katastrofa- mowie to zupelnie serio i ostrzegam innych.
2,0
Skrzynia biegów
Srzynia czworka, piaty bieg niepotrzebny, poniewaz powyzej 100km na godzine auto jest bardzo niebezpieczne, jest gibkie i sie kiwa. Zawieszenie probuje byc wygodne (czyt. Miekkie) ale to tylko zle wplywa na bezpieczenstwo jazdy. Nie wiem kto wymyslil ten pojazd ale uwazam go za totalna katstrofe. Skrzynia biegow ciekla olejem od nowosci. Oringi przy przegubach z biegiem czasu tez ciekly.
1,0
Układ jezdny
Uklad jezdy jest fatalny, poniewaz jest bardzo niebezpieczny. Nie mowie tu o jezdzie sportowej tylko o normalnym racjonalnym uzytkowaniu.
Komfort
3,0
Widoczność
Widocznosc jest w normie, uwazam iz niema co wydziwiac, poniewaz w stosunku do reszty to atut tego niewypalu motoryzacji.
3,0
Ergonomia
Jesli chodzi o ten przedzial cenowy to we wnetrzu jest normalnie, Bagaznik rowniez mozna uznac za pelnowartosciowy.
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z tym tez od nowosci byly tylko problemy. Musze tu dodac iz bardzo czesto trzeba bylo pusczac na maksa ogrzewanie podczas upalow aby ratowac silnik i uszczelke pod glowica. Nic dodac nic ujac - uwazam ze jest to totalna awaria.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przecietna,nie ma rewelacjji , ale tez nikt nie jest zdominowany przez ciasnote.
2,0
Wyciszenie
Bylo tyle problemow z awaryjnoscia tego wechikolu ze kwestia wyciszenia jest abstrakcja w kotekscie innych problemow.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto nie bylo ekonomiczne. Palilo bardzo duzo w stosunku do osiagow i bezpieczenstwa jazdy. Jestem szczesliwy, iz oddalismy je na zlom po 11 latach uzytkowania od nowosci. powiem tak: Nie zycze tego cuda nawet wrogom, jestem humanitarny i mowie to zupelnie serio.
1,0
Stosunek jakość/cena
Mimo stosunkowo niskiej ceny zakupu w porownaniu z autami pelnowartosciowymi uwazam ze bylo to jawne oszustwo i sprzedaz bubla, za ktory nikt nie poniosl zadnej odpowiedzialnosci
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
co mam tutaj dodac, wszystko napisalem wczesniej. Psulo sie wszystko mimo ze walilem kase na lepsze czesci. Kiedys odpadlo kolo, poniewaz rozlaczyl sie sworzen przy kole. Brak mi slow na to co chcialbym wyrazic, dlatego pomilcze..... chwilke.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 10 latach podloga auta byla kompleksowo skorodowana, pomimo alosciowego zabiegu konserwacji tuz po kupnie w polmozbycie. Dziury wprogach w nadkolach. Olbrzymie zuzycie silnika mimo stosowania olejow syntetycznych, stalej wymiany filtrow i swiec. Poprostu szok. Auto mialo przejechane ponad 50 tys km w chwili oddania na zlom.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dacia 1310p