Szukaj

Ocena kierowcy - Dacia Sandero III Stepway

Fan, ponad rok temu
Silnik 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dacia Sandero III Stepway 1.0 TCe LPG 100KM 74kW 2021-2022 - Oceń swoje auto
4,50
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Jak na ten gabaryt zdecydowanie dobrze hamuje no i antykolizyjny działa :)
4,0
Całokształt
Skusiłem na Stepwaya i nie żałuję :). Wziąłem maksymalnie wyposażoną wersję za 70k i tylko dlatego,że wszystko, co Dacia dodatkowo oferuje to same praktyczne rzeczy i za grosze, a u konkurencji porównywalna wersja wyposażenia to lekko 20-30k drożej. Zrobiłem dopiero 5 tyś (2-3k jazda spokojna na dotarciu dalej bez cackania) i mogę śmiało już powiedzieć, że to dobrze wydane pieniądze. Silnik 3 cylindry ma specyficzną pracę i trzeba się przyzwyczaić do jego dźwięku ale poza tym fajnie chodzi jak na 1.0 - praktycznie pracuje ciągle w okolicach 2000 obr dopiero jak mu się pociśnie wchodzi na 3000 ( w Volvo to te 4000-5000 żebym się przyzwoicie odpychał :)) Kierując się ekonomią nie liczyłem na cuda ale mułem to ten samochód nie jest. 170km/h to szczyt możliwości ale moim zdaniem jest dynamiczny (nie mylić sportowy) bez trybu eco śmiga. Trasa 300 km pokonana z 130-170 km/h (4 osoby + bagaż) spalanie maksymalne 12 l gazu (śmiech) na eco do 120 km/h spalanie 6,8-7,2 gazu. Żadna hybryda tak nie zejdzie. Sąsiad w mercu płakał na stacji z zazdrości (chociaż raz :) jak widział że zatankowałem do pełna za 130 zł, a on 5 razy więcej i przejedziemy za to prawie tyle samo km. A teraz krytyka - niestety wyższy prześwit czuć w zakrętach, powyżej 90 km/h wchodząc ostro w łuki czuć że tył nadrzuca. Krótki 1 i 2 bieg zniechęcają do rywalizacji na starcie na 3 ciągnie zdrowo (niestety jestem zwolennikiem automatów). Plastiki nie są najwyższej jakości ale przynajmniej już nie śmierdzą jak w starszych Daciach. Słabo wykończona klapa bagażnika - tylko część zakryta reszta lakierowana blacha. Twarde zawieszenie - liczyłem, że na 16" nie będzie tąpnięcia przy przejeżdżaniu przez hopki (volvo i cytryna przepływają). Podłokietnik niestety za daleko cofnięty (powinien jeździć z siedzeniem). Oświetlenie zewnętrzne ledy bajka, a wewnętrzne to porażka trzeba było dołożyć ledy za te kilka złotych (muszę założyć ambient). Lakier raczej delikatny już mam 2 odpryski na masce ale jeżdżą głównie na trasie (może położę folię na maskę). Pozytywnie zaskoczyło mnie działanie czujnika martwego pola i czujnika zbliżeniowo zderzeniowego, gwałtownie sam mnie wyhamował, gdy samochód przed zahamował awaryjne do tego sygnalizacja dźwiękowa super. Siedzenia wbrew negatywnym opiniom są bardzo wygodne nie jest to lux ale po dłuższej trasie jest ok. Klima automatyczna ok i daje mrozem ale brak osobnego nawiewu na tył i to jest odczuwalne przód za mocno schłodzony do tyłu trzeba kombinować ustawienia. Założenie ciemnych foli na tył się sprawdza dzieciakom nie świeci po oczach i żadnych dupereli nie trzeba wieszać na szybach. Bagażnik raczej jest wystarczający bo nie używamy już wózka ale na większy wyjazd konieczna trumna na dach. Kilka woków cementu też weszło (na + gumowa wkładka) Z tyłu bardzo dużo miejsca nawet jak ktoś wysoki siedzi z przodu. Oglądałem przed zakupem Toyotę Cross i niestety skreślona została za brak miejsca z tyłu (5 latek w foteliku nie ma miejsca na nogi, a szkoda). Pomimo złej opinii marki Dacia obecna Dacia Stepway nie jest już żenadą i tylko dla starców (chociaż też już mam swoje lata) i nie wstydzę się nią parkować na osiedlu, gdzie najtańsze samochody przekraczają cenę 100 tyś :) Ogólnie polecam każdemu kto chce mieć przyzwoite autko za względnie tanie pieniądze. Weryfikując różne fora i rankingi są to samochody stosunkowo bezawaryjne o tanich kosztach eksploatacji i całkiem fajnych osiągach. Do tego należy zwrócić uwagę że trzymają cenę lepiej od niektórych topowych marek.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik daje radę tylko trzeba przyzwyczaić się do dźwięku 3 cylindrowca. Ja bym mimo wszystko wstawił tam 1.6 :)
4,0
Skrzynia biegów
Zdecydowanie za krótka 1 i 2 może automat byłby rozwiązaniem ale wtedy niestety wykluczony jest gaz :(
4,0
Układ jezdny
Ogólnie ok ale w zakrętach przy wyższych prędkościach tył skacze tak jak by próbował doskoczyć wyrównując do przodu - nie jest to płynny ślizg tylko tarka może to wina oryginalnie zakładanego ogumienia.
4,0
Karoseria
Troszkę cienka blacha na dachu wyczuwalnie się ugina przy myciu ręcznym i delikatnym nacisku - może i konstrukcja jest sztywna ale poszycie też powinno mieć minimum sztywności.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód moim zdaniem troszkę szerokie słupki a z tyłu jest naprawdę ciasny prześwit nadrabiają lusterka i kamera cofania.
4,0
Ergonomia
Wszystko bardzo dobrze poza podłokietnikiem który nie jeździ z fotelem i wykorzystywany może być tylko przy mocnym odsunięciu fotela w tył.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze działa tyle że brak oddzielnej regulacji nawiewu na tył.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bardzo wygodnie i przestronnie.
5,0
Wyciszenie
Jak na samochód ekonomiczny to rewelacja. Nawet przy większych prędkościach nie jest upierdliwe dopiero przy 170 trzeba radio podgłośnić :)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie bajka napraw żadnych ale to nowy samochód :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic nie ma szans w tym przedziale cenowym :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe LPG 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dacia Sandero III Stepway 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
22,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Dacia Sandero III Stepway