Szukaj

Ocena kierowcy - Daewoo Nubira II Sedan

Q-ba, 18 lat temu
Silnik 2.0 i 133KM 98kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 11 tys. km
Daewoo Nubira II Sedan 2.0 i 133KM 98kW 1999-2003 - Oceń swoje auto
3,23
21% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Wygodne, duże auto z dobrym silnikiem i przyzwoitymi osiągami, jednak kiepsko wykonane i dość awaryjne, zwłaszcza zawieszenie. Osobiście - złe doświadczenia z gazem LPG.
Wrażenia
4,0
Silnik
elastyczny, dobrze przyspiesza, trochę taci na gazie, w górach ciągnie dobrze nawet na piątce
4,0
Skrzynia biegów
wsteczny wchodzi ze zgrzytaniem - czasami, piątki trzeba szukać daleko z przodu, wymaga przyzwyczajenia
3,0
Układ jezdny
wyraźnie podsterowana, lubi myszkować po drodze, przechyla się nieprzyjemnie przy wyprzedzaniu na dużej prędkości, wymaga oswojenia, jeździłem przdtem oplem - ten to się trzymał drogi!!!
Komfort
3,0
Widoczność
z przodu szerokie słupki przeszkadzają przy skrętach na skrzyżowaniu w mieście - można przeoczyć pieszego lub rowerzystę! widoczność do tyłu - fatalna , przy parkowaniu tyłem zostaje zawsze z metr miejsca, łatwiej jest parkować dużym busem!
3,0
Ergonomia
wszystko właściwie na swoim miejscu, tylko wyłączniki ojrzewania tylnej szyby i wewenętrznego obiegu powietrza umieszczono za nisko - trzeba się pochylać, także regualtor ustawienia reflektorów schowany jest za kierownicą - nie widać go i trudno go wymacać.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
w zimie szybko się grzeje, gorzej z odparowaniem szyb - nawet przy nadmuchu na maksa i w położeniu "odmrażanie" szyby boczne i tylna potrafią parować, i to mimo specjalnych dysz w drzwiach... za to odmrażanie lusterek bocznych działa bez zarzutu!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
z przodu - bardzo dużo miejsca, kierownica regulowana niestety tylko w jednym poziomie, fotele dość wygodne, choć na początku wydawały się płytkie, z tyłu - miejsca wystarczająco, dość twarda kanapa, ale głęboka - daje poczucie bezpieczeństwa w czasie podróży, jedynie piąta osoba na środku siedzi niewygodnie na wybrzuszonym garbie tapicerki.
3,0
Wyciszenie
przy 100 km /h auto staje się głośne - gwizdy i szumy sprawiają wrażenie, że otwarte jest okno... po 100 000 km przebiegu słychać klekotanie plastiku w kabinie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na gazie pali ok. 10 l/100 km przy jeździe 3/1 - trasa/miasto, na benzynie - w tych samych warunkach 8-8,5 litra, na autostradzie /trasa 800 km/ przy średniej prędkości 140 km/h z pełnym obcicążeniem - około 6,8 benzyny. Części w serwisie dość drogie, ASO niekompetente /Wrocław i okolice/ i lubiące nacięgać, lepiej samemu kupować części w hurtowaniach - do 15 % taniej! i naprawiać w zwykłych warsztatach - do 5o% taniej!
3,0
Stosunek jakość/cena
Na początku wydawało mi się, że mam dobre, obszerne auto za przystępną cenę, po trzech latach zmieniłem zdanie co do jakości samochodu, a teraz po pięciu latach marzę o tym by się go pozbyć i dostać chociaż 12000 tys. zł....
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zaraz po wyjeździe z salonu - wymiana przedniej szyby na gwarancji - miała wadę fabryczną! żarówki - kilkakrotnie wymieniałem i te w reflektorach i - b. często - pozycyjne i podświetlające tablicę rej. - grzeją się i przepalają przedwcześnie! po 90 tys. km odmówił posłuszeństwa przełącznik świateł drogowych: zablokował się w pozycji "drogowe" w czasie jazdy w nocy: horror!!!
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
do 60 tys. km było ok. - potem w kolejności: wymiana całych wahaczy z przodu - ASO nie chciało wymienić samych tulei! - i łączników stabilizatora, po 90 tys. padła przekładnia kierownicza - nie udało mi się jej zregenerować - nowa kosztowała 2000 zł i okazała się wadliwa fabrycznie - na szczęście sklep wymienił na kolejną. przy 95 tys. km kolejna wymiana wszystkich wybitych elementów gumowych w zawieszeniu! To auto nie na nasze drogi.... Po założeniu gazu - od 1,5 roku walka z regularną pracą silnika - niezależnie od rodzaju paliwa, czy gaz czy benzyna - nie trzyma obrotów, czasami nie chce przyspieszać. W ASO i u gazownika zostawiłem już prawie 800 zł i bez widocznej poprawy... jestem odsyłany od Annasza do Kajfasza...

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 133KM 98kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daewoo Nubira II Sedan 2.0 i 133KM 98kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,50 zł
8,1
l/100km
13,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Daewoo Nubira II Sedan