Szukaj

Informacje o Daewoo Nubira

Lata produkcji: 1997 – 2004
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 1997-2004. Nubira wytwarzano między innymi w polskiej fabryce Daewoo-FSO. W ofercie koreańskiej marki Nubira zastąpiła model Espero. Pierwowzorem auta był prototyp oznaczony symbolem J100. Pierwszą i drugą generację modelu zaprojektowało biuro I.DE.A Institute. Po ogłoszeniu upadłości Daewoo, w części krajów europejskich (w tym w Polsce) model w 2004 roku został przemianowany na Daewoo Lacetti, a potem na Chevrolet Lacetti. Chevrolet Nubira był wersją sedan modelu Lacetti.
Powagosław
Tanie samochody mogą mieć wiele atutów. Nubira jest tego dobrym przykładem. Wygląda nie najgorzej, jest duża, przestronna i dość wygodna. Gorzej z awaryjnością. ~Powagosław
Luzacjusz
Moim pierwszym doświadczeniem z Nubirą była reklamówka tego samochodu w jakiejś azjatyckiej telewizji. Auto pokonywało wszystkie żywioły po kolei, a lektor mówił coś takiego: „Łinon nynon nyk, czundo kuknage mandro suta”. Mówcie, co chcecie, ale słaby slogan. ~Luzacjusz

Daewoo Nubira – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Daewoo Nubira

Liczba ocen: 822
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Koszty utrzymania - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Kamil
Sedan 2.0 i 16V CDX 126KM 93kW
Daewoo Nubira II
Auto jest w mojej rodzinie już 2,5 roku i do tej pory sprawuje się idealnie :) Po zakupie zostały wymienione podstawowe elementy eksploatacyjne ( m.in. rozrząd kompletny z pompą wody, filtry, płyny eksploatacyjne ) i wszystko. Po roku eksploatacji na polskich drogach ( 11 tys. km przejechane w tym czasie ) padły końcówki drążków kierowniczy, drążek kierowniczy oraz łożysko koła tylne lewe ( wszystkie te elementy były oryginalne z fabryki !!! ) . W tym roku wymienione zostały tarcze kotwiczne, hamulce tarczowe przód/tył oraz klocki hamulcowe przód/tył. W międzyczasie jeszcze skraplacz klimatyzacji i to wszystko. Pomimo swojego wieku ( 16 lat ) oferuje niesamowity komfort jazdy i bezpieczeństwo. Więcej opisze niżej :)
3,8
~weteran
Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
Niestety na złom, tylko jakoś ciągle stoi i nie mam serca go oddać. Gdyby takie jeszcze produkowali w jakości japońskich marek - kupiłbym jeszcze raz. Auto dosyć ładne, w kombi bagażnik super duży. Na trasie , przy 5 i 90h palił 7-8. Obsługa przy kierownicy i pod łokciem b.dobra. Teraz mam starsze mitsubishi i płakać mi się chce jak mam przełączyć wycieraczki czy pochylić lusterko przy cofaniu, że o braku mrugnięcia światłami nie wspomnę a silnik (2.0/135hp) ma muła do 4 tys. obr. Zawieszenie nie wytrzymuje polskich dróg - a jest komfortowe. Wyciszenie? - do 120 OK, ale w Mitsu przy 110 robi się nieznośnie a nad Morze - 120 - zapomnijcie. Oryginalne tarczo-bębny wytrzymały 7 lat bez dotykania, a potem poszły zamienniki - zmieniałem co rok lub 2 lata. No , jak się wkłada szajs to potem można wszystko napisać o aucie. Szkoda że jakość auta była jednak ciut za niska np. te łamiące klamki lub blokujące drzwi (mech. zamka). Tuleje to było małe piwo - tanie w wymianie. Bujało w zakrętach, ale to nie znaczy że nie siadałem beemkom na zderzaki ;) - inni na łukach wciskali hamulec - a ja gaz :P - testy łosia to ja robiłem często, a jak zbliżałem się do zakrętu to rodziła bez wezwania łapała się za poziome wzmocnienia od kraty ("van") :))
4,0
~Kobieta
Kombi 2.0 i 16V CDX 133KM 98kW
Daewoo Nubira II
Części taniutkie ale koszta wymiany już nie... Co pół roku robię zawieszenie (15tys km rocznie). A to jedna strona,a to druga. Dość głośne w środku przy prędkości 80+. Autko ładnie się zbiera i dobrze prowadzi. Wygodne, duże i długie. Lusterka w sam raz.zwrotne i zwinne. Dużo usterek pobocznych. Przez trzy lata wymienione pół auta. Z tym co robił poprzedni...to całe auto. Minus to blacharka... Ale auto już 17letnie. Gdyby nie rdza, to Nubira dalej bybz nami była. Nie jest ekonomiczna nawet na LPG :) strach jeździć na benzynie. Jeżdżę max 110km/h a pije z 15l po mieście z włączoną klimą. Na trasie koło 10l

Raporty spalania Daewoo Nubira

Liczba raportów: 605
Średnie spalanie dla Daewoo Nubira
8,5 – 12,2
l/100 km
8,8 – 12,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,6
Sedan 1.6 i 16V 106KM 78kW
Daewoo Nubira I
7,4 to spalanie na trasie. Właściwie ten samochód zawsze w trasie mi palił 7,4, niezależnie od tego, czy jechałem zimą, czy latem, czy na pusto czy na pełno, czy dynamicznie, czy ekodrajwingowałem. Czy była 300 km autostrady i średnia 150, czy smutne krajówki ze średnią 80. Raz się bardzo postarałem o eco-driving i wyszło 7,38. Drugi raz na tej samej trasie (ok 300 km w podobnych warunkach) jechałęm dynamicznie i było 7,44. Różnicę można nawet potraktować jako błąd statystyczny albo nierówność pod kołem w czasie tankowania. 11 to spalanie w mieście. Wynik z korkami warszawskimi. Ale ja mało jeżdżę po mieście, wię c pewnie w odpowiednich warunkach da się wycisnąć jeszcze więcej, bo u mnie w każdym tankowaniu znajdzie się kawałek trasy.
10,8
Kombi 1.6 i 16V 106KM 78kW
Daewoo Nubira I
Auto pali zależnie od "duszenia" pedału gazu. Zamontowany jest mieszalnik BLOS (wywaliłem krokowca). Mam raczej ciężką nogę - albo inaczej, mam normalną nogę tylko auto jest za słabe i ciągle wymagam od niego za dużo. Na ekspresówkach przy 150-170km/h pali ok 12l/100km. W mieście najwieksze spalanie jakie odnotowałem z klimatyzacją (Warszawa) wynosiło ponad 16 litrów. Najniższe spalanie odnotowałem przy powolnej jeździe za ciężarówką na trasie (80km/h), byłem zmęczony i była noc więc jechałem spojonie za tirem.
10,9
Sedan 2.0 16V 133KM 98kW
Daewoo Nubira I
Witam jestem posiadaczem auta który kupił rok temu samochód za 3.5tyś złotych w czystej benzynie . Na początku byłem zadowolony z auta ale po 150 tyś przebiegu padła USZCZELKA pod głowicą , ale to nic planowanie głowicy oraz wymiana wszystkich uszczelniaczy nie dała dobrego skutku bo za jakiś czas padła znowu ... No niesety taka jest wada tych silników 2.0 16V za mała różnica pomiędzy tłokami i się wypala .Ale na to narzeka każdy prędzej czy później :-) . Co do zawieszenie to też nie jest zbyt bajecznie bo częste wymiany klocków , tarcz itp ..itd. Mając te auto w czystej benzynie i nie chcąc założyć LPG gdzie pali naprawdę mało (instalacja 1500zł) spalanie auta w trasie mieści się około 9-11 litrów gazu na 100km . Te silniki dobrze współpracują z gazem i nie widzę problemu żeby nie zakładać. Co do blach to też nie jest najlepiej : Kupiłem auto w bardzo dobrym stanie blacharskim ale po roku wyszła nie chciana rdza na progach oraz nadkolach. Ogólnie po remoncie generalnym silnika na który wydałem około 1500 złotych przez uszczelki pod głowicą oraz założenia gazu wszystko jest OK , jeśli ktoś sądzi że jak jeździ w czystej benzynie to się części tak nie zużywają to jest w błędzie. Pozdrawiam

Usterki Daewoo Nubira

Liczba wpisów: 23
Ogrzewanie-klimatronik
  • Daewoo Nubira II Sedan 2.0 i 16V CDX 126KM 93kW 2002-2003
  • inne
Pomóżcie zdiagnozować. Klimatronik ustawiony na "auto" silnik się nagrzewa , zaczyna lecieć ciepłe powietrze-jest ok. Silnik osiągną odpowiednią temperaturę, i po około 15-20 minutach zaczyna lecieć zimno z nawiewów-nie jest ok, temperatura ustawiona na 30 stopni ,bo przy 25-27 leci delikatnie letnie powietrze_nagrzewnica.panel sterowania klimą?? Teraz ciekawostki: 1.Po wyłączeniu trybu "auto" na klimatroniku i włączeniu nawiewu na przednią szybę grzeje znacznie dłużej ,praktycznie tylko sporadycznie przestaje grzać. 2. Kiedy przestanie grzać, sposobem na to jest wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu. 3.Grzanie wyłącza się prawie od razu kiedy tylko spróbuję zmniejszyć temperaturę ogrzewania o 1lub 2 stopnie.Zmniejszenie siły nadmuchu wentylatora nie powoduje wyłączenia ogrzewania. Termostat wymieniłem.Porad ,które podpowiedzą abym jeździł z ogrzewaniem na przednią szybę mam dosyć. No i czy macie namiar na mechanika z Warszawy lub okolic , który zna się na tym i potrafi pomóc. Bo nie uśmiecha mi się najpierw wymieniać nagrzewnicy, a kiedy to nie okaże się przyczyną , wybulenie kasy np. na panel sterowania klimatronikiem.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Zła praca silnika.
  • Daewoo Nubira I Kombi 2.0 16V 133KM 98kW 1997-1999
  • silnik
Witam. Mam daewoo nubira 99 rok 2.0 z gazem. Od pewnego czasu mam problemy z silnikiem. Jak jest zimny to auto chodzi bez zarzutu, a gdy się nagrzeje to zarówno na benzynie jak i gazie w pewnym momencie traci moc, nierówno zaczyna pracować silnik. Wtedy nie nadaje się do jazdy. Co ciekawsze termostat dobrze działa i wentylator włącza się regularnie. Silnik chodzi, jakby jeden tłok przestał chodzić. Gdy ostygnie pali bez problemu i po chwili się to powtarza. W nocy przy chłodnym powietrzu auto jedzie bez zarzutu. Wymienione świece, przewody, rozrząd, filtry itd.. Co może się dziać? Pierwszy raz spotkałem się z czymś takim.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik - wysokie obroty na biegu jałowym i przy trzymanym sprzęgle
  • Daewoo Nubira II Sedan 1.6 i 106KM 78kW 1999-2003
  • silnik
Witam. Kiedy odpalam silnik na biegu jałowym, obroty automatycznie wskakują na 2000, by spaść do 1500 i się na nich zatrzymać. To samo dzieję się, kiedy np. zatrzymuję sie na światłach i wciskam sprzęgło, obroty wskakują na około 1500 i się na nich trzymają. Od czasu do czasu strzałka sie waha.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Daewoo Nubira