Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu Applause I

wilek7@o2.pl, 16 lat temu
Silnik 1.6 16V 105KM 77kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 124 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Daihatsu Applause I 1.6 16V 105KM 77kW 1989-1997 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : naprawde fajny silnik
4,0
Całokształt
Zastanawia mnie tylko bezpieczenstwo w samochodzie - nie dotarlem do zadnych crash testow, ale obawiam sie ze nie byloby najlepiej. Auto jest lekkie, dzwi cienkie, kierownica z twardego plastiku. Poduszek oczywiscie brak. Obym nie musial sie przekonac.
Wrażenia
4,0
Silnik
Auto posiadam od miesiaca ale z pierwszych obserwacji wynika ze silnik to chyba jego najwiekszy atut. Dynamiczny, elastyczny i fajnie brzmiacy :-). Na zimno, slychac zaworki - kiedys sasiad pytal czy to diesel... :-). Latwo sie wkreca nawet powyzej 7 tys obrotow. Minimalnie podpija olej - ale chyba w normie jak na taki wiek. 190 km/h nie stanowi problemu dla silnika, ale reszta samochodu wolalaby nie slyszec o takich predkosciach. Ja tez nie zamierzam wiecej probowac...
3,0
Skrzynia biegów
Czasami lubi przytrzymac na dwojce, i zgrzytnac przy wrzucaniu trojki - trzeba to robic dosyc precyzyjnie. Reszta wchodzi lagodnie i plynnie. Drazek moglby byc krotszy. Sprzeglo dosyc twarde - ale juz sie przyzwyczailem. Dobra elastyczność na piatce - przy jednej osobie w kabinie przyspiesza zwawo nawet od 50 km/h bez koniecznosci redukcji.
2,0
Układ jezdny
No tutaj, co chyba nie bedzie nowoscia, nie jest najlepiej. Zawieszenie samochodu dosyc delikatne. Tyl byl przez poprzedniego wlasciciela robiony pare miesiecy temu. Jest bardzo miekki - i co z tego ze bagaznik duzy, jak po wlozeniu 100 kg na kazdej dziurce trzeba zwalniac do 20 km/h. Z przodu cos skrzypi, ale nie jestem pewien czy to zawieszenie. Na szczescie auto nie jest ciezkie. Opony 195 sprawiaja ze mimo tego ze zawieszenie miekkie jezdzi sie dosyc pewnie - do 140 km/h, bo chociaz 190 km/h jest w zasiegu auta, to prowadzenie go przy takiej predkosci graniczy z lataniem... No i hamulce - mimo ze z tylu tarcze i auto wagi piorkowej, to gorzej bylo tylko we fiacie uno...
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma problemu, chociaz wzrostem znacznie odbiegam od japonskich standardow. I zgadzam sie z ktoryms z poprzednikow - przy cofaniu, zawsze sie wydaje ze jest dluzszy... Nie umiem zrozumiec czemu w 3-brylowych nadwoziach nie ma tylnej wycieraczki - przeciez to taki pozyteczny wynalazek.
4,0
Ergonomia
Auto w srodku raczej niezby ladne, ale oprocz estetyki, zastrzezen miec nie można. Brak paru drobiazgow ulatwiajacych zycie, takich jak uchwyty na napoje, regulacja wysokosci kierownicy czy fotela, no ale w koncu auto ma swoje lata - wiec nie mozna zbyt duzo wymagac. Fotele wygodne - twardosc w sam raz. Bagaznik duzy, a ze jest to liftback to i latwo sie zapakowac. W wersji bez elektrycznych lusterek, trzeba odsunac szybke (u mnie korbka) i lustrerko ustawiac recznie. Zazwyczaj w autach spotykalem dzwigienke do regulacji - tu nie ma... Aha - wazna kwestia - mimo 12 lat w srodku trudno o jakies wyrazne slady zuzycia.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak zastrzezen do ogrzewania. Wentylator głośny (nawet bardzo). Szyba latwo zaparowuje, a odparowac juz tak latwo nie chce - na szczescie mam szyber-dach, a ten dosyć skutecznie pomaga w pozbyciu sie pary. Nota obnizona glownie za wentylator.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto raczej dla 4 osob - ale gdyby inaczej wyprofilować tylna kanape, to 5 mogłoby wejsc bez wiekszych problemow. W 4 osoby jest dosyc komfortowo. Za kierownica tez w porzadku, chociaz ma sie wrazenie, ze boczna szyba znajduje sie bardzo blisko głowy - co chyba nienajlepiej wplywa na bezpieczeństwo.
2,0
Wyciszenie
W srodku głosno. Zarowno od kol, jak i od silnika, chociaz ten ostatni brzmi dosyc przyjemnie. Poprostu slabo wyciszony samochod, i gdyby nie welurowe pokrycia i dosyc miekkie tworzywa, to byloby calkiem zle. W połączeniu z glosnym wentylatorem, jazda dosyć szybko zaczyna męczyc.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj narazie doswiadczen brak - narazie sprawdzam spalanie w cyklu miejskim. Czesci zadnych tez nie wymienialem poki co, ale wiem ze do tanich nie naleza. Nie sa natomiast jakos szczegolnie niedostepne - zwlaszcza te popularne - elementy zawieszenia, silnika itp. Narazie trudno mi sie wypowiadac w temacie.
5,0
Stosunek jakość/cena
No w moim wypadku, cena nieco wyzsza niz przecietna na rynku, (5,2 tys) ale stan auta i dodatkowe wyposazenie rekompensuja niewielka nadwyzke. Wydaje sie ze, jezeli pojezdzi jeszcze 3-4 lata bez jakichs wielkich usterek do zakup bardzo oplacalny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
poki co jeszcze nic nie naprawialem
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poki co jeszcze nic nie naprawialem

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16V 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daihatsu Applause I