Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu Charade G100

Marcinc, 15 lat temu
Silnik 1.0 52KM 38kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 202 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Daihatsu Charade G100 1.0 52KM 38kW 1987-1994 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : 200.000 na oryginalnych amortyzatorach z przodu! Masakra... Przez 16 lat eksploatacji nie zmieniłem niczego w zawieszeniu! Wszystko oryginalne. Teraz muszę wymienić elementy gumowe i prawy wachacz (naprawa kosztować mnie będzie ok. 250zł).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Nadkola i tylna klapa - wada fabryczna, poza tym wszystko zdrowe.
Układ hamulcowy : Cylinderki w bębnach z tyłu. Częste przeciekanie.
5,0
Całokształt
Jakby każdy samochód psuł się tyle co ten, to kierowcy byli by szczęśliwi! :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik cichutki i pomimo trzech cylindrów pracuje zaskakująca równo. Tani w eksploatacji.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, nie wymaga wysilania się przy zmianie biegów. Polecam kobietom.
5,0
Układ jezdny
Bez zarzutów. Trzyma się drogi jak przyklejony.
Komfort
5,0
Widoczność
Widać wszystko i wszędzie. Tym samochodem zaparkuje się w każdej dziurze.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, ale za dużo tego nie ma.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Przemyślane rozwiązania, sprawują się bardzo dobrze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Każdy się dziwi: "ile tu miejsca". Bez porównania do "matrixów" i innych wynalazków małogabarytowych.
3,0
Wyciszenie
Zdecydowanie za słabe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód "wąchający" paliwo. Przy instalacji gazowej średnie zuzycie LPG po trasie wynosi całe 6l / 100km! Benzynki ściągał ok. 5l.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niskie koszty utrzymania związane bezpośrednio z awaryjnością. Raz na pół roku coś faktycznie muszę zrobić. Zazwyczaj to pierdoły. Samochód nigdy mi nie odmówił posłuszeństwa, oprócz trzech sytuacji: 1 padł mi akumulator, 1 styki przerywacza (platynki) miały zimny lut i nie łączyły, 1 pękła obudowa alternatora i w zimie się zablokował po nocowaniu pod chmurką.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki układu hamowania. Nieoryginalne cylinderki przeciekaja po któtkim czasie eksploatacji, dletego zalecam oryginały - służą 4x dłużej. Mniej więcej co 2-3 lata trzeba je zmienić. Cóż, taka wada.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka pod głowicą po 180.000 km. Przegub kulowy przedni po 160.000 (sparciała manżeta i przegub się zuzył).

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.0 52KM 38kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daihatsu Charade G100