Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu Sirion II

Ricardo, 12 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 87KM 64kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Daihatsu Sirion II 1.3 i 16V 87KM 64kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
3,85
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest rewelacyjny, nietuzinkowa jest też karoseria i wnętrze auta. Twarde zawieszenie rozczarowuje.
3,0
Całokształt
Sirion to auto niespotykane. Jest niezawodnym i oryginalnym japończykiem. Jeździ się nim jak minivanem. Jest tani w eksploatacji, ma głośny silnik, twarde zawieszenie i plastikowe wnętrze. Części do niego są dostępne na naszym rynku ale czasami na zamówienie, nie od ręki. Auto dla indywidualistów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Witam, Sirionem jeżdżę od roku. Silnik jest cichy ale tylko gdy auto stoi na parkingu. Kultura pracy przy prędkości od 90 kmh wzwyż pozostawia wiele do życzenia. Silnik pracuje wtedy dosyć głośno. Ogólnie auto jest bardzo zrywne, nieźle przyspiesza dzięki niskiej wadze 980 kilo i mocy 87 koni.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko, skrzynia pracuje poprawnie.
1,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest bardzo twardy. Można porównać z "maluchem" Zawieszenie nie wybiera nierówności. Czuć dosłownie wszystko nawet jak przejedzie się po kamyku na asfalcie. Typowy "żelaźniak". Takie zawieszenie nie nadaje się na polskie drogi ! Jeżeli byłaby ocena układu jezdnego "ZERO" to bym ją wybrał. Jedynym plusem jest trzymanie się drogi, Sirion nie przechyla się na zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność OK. W aucie siedzi się wyżej jak w minivanie. Wszystko dobrze widać. Kabina jest bardzo przestronna. Nie wiem jak oni to zrobili ale jestem pod wrażeniem. Miejsca jest wszędzie bardzo dużo. Parkuje się też super.
5,0
Ergonomia
Rozmieszczenie przycisków jest intuicyjne. Wszystko na miejscu. Deska rozdzielcza prosta i funkcjonalna. Twarde plastiki wyglądają jak tandeta. Obrotomierz wystaje obok jak w mini cooperze. Ogólnie tanio to wygląda ale jest fajnie :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jest tylko manualna więc trzeba uważać żeby się nie zamrozić bo szybko schładza. Co mnie zaskoczyło - sprężarka klimy włącza się co kilka minut i wyłącza. Przy jeździe z włączoną klimą auto słabnie i jest wrażenie jakby co chwile spadała moc silnika jak załącza się sprężarka klimy. Podobno w każdym Sirionie jest takie dziwactwo. Nie da się ustawić żeby sprężarka chodziła cały czas. Jak dla mnie to rozwiązanie to porażka. Dzwoniłem nawet z tym do serwisu Daihatsu w Łodzi. Dowiedziałem się że przy mocy 87 koni jest rzeczą normalną że klima to duże obciążenie dla silnika i dlatego jest wrażenie przerywania podczas jazdy z włączoną klimą!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duuużo miejsca wewnątrz auta. Ale bagażnik malutki, tylko na drobne zakupy lub jedną torbę podróżną. Fotele są twarde i mają krótkie siedziska jakby dla małych ludzi. Nie mogę ustawić dobrze fotela bo jest płaski jak deska, brak podparć bocznych i brak podłokietnika. Po podróży bolą plecy.
3,0
Wyciszenie
Przy prędkości ok. 100 kmh słychać w kabinie głośny wyk silnika.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Sirion spala średnio ok 5,8 - 6 litrów. Na trasie 5 litrów. Dla mnie doskonały wynik. Mój poprzedni samochód Honda przy pojemności takiej samej 1,3 L spalał średnio 7,5 L./100. W Sirionie rewelacja.
3,0
Stosunek jakość/cena
Sirion jest tańszy od Yarisa. Oba bliźniacze modele są zbudowane z tych samych części, tak samo się nimi jeździ. Firma Daihatsu jest pierwszym producentem samochodów który powstał w Japonii, wiele wcześniej niż Toyota.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sirion jest raczej mało awaryjny. Jeżdżę nim na razie krótko ale nic z drobiazgów się nie popsuło.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważnym wydatkiem była wymiana maglownicy bo zaczęła stukać na dołkach. O kosztach nie wspomnę bo można by się przestraszyć. W niektórych modelach z początku produkcji słabe maglownice były wadą fabryczną i były wymieniane przez producenta.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 87KM 64kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daihatsu Sirion II 1.3 i 16V 87KM 64kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,50 zł
6,8
l/100km
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Daihatsu Sirion II