Szukaj

Informacje o Daihatsu Sirion

Lata produkcji: 1998 – 2010
Segment: Auta małe
Miejski samochód należący do segmentu B, produkowany od 1998 roku. Wprowadzony na rynek jako następca modelu Eufor. Sirion wypełnił lukę między najmniejszym w ofercie Cuore oraz kompaktowym Charade. Auto powstało we współpracy z Toyotą. Bliźniaczym modelem pierwszej generacji Siriona była Toyota Duet. W latach 2000, 2001 i 2004 samochód był poddawany kilku modernizacjom. Od 2005 roku dostępna jest druga generacja modelu. Jego bliźniaczym modelem jest Toyota Passo. Na innych rynkach auto znane jest też jako Daihatsu Boon (Japonia) Perodua Myvi (Malezja) i Subaru Justy (Europa).
czytaj więcej
Powagosław
Miejski samochodzik dla klientów Daihatsu szukających czegoś większego od modelu Cuore. Jeśli dość zgrabna sylwetka i niska cena to za mało, można wybrać bliźniaczy model Subaru Justy. Z wiadomych względów. ~Powagosław
Luzacjusz
Sirion jest jak chińska zupka. Mała, tania i trudno uznać go za coś wyszukanego. Ale znajdą się tacy, którzy na jedno i drugie będą mieli apetyt. W sumie sam wolę zupkę instant od przerafinowanych sałatek z rukolą. ~Luzacjusz

Daihatsu Sirion – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Daihatsu Sirion

Liczba ocen: 51
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Widoczność + Brak drobnych usterek + Brak poważnych usterek

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~Fan Sirion Sport
Hatchback 1.3 i 16V 102KM 75kW
Daihatsu Sirion I
Fajne, nietuzinkowe auto, ale z pewnością nie dla każdego. Zewnętrzenie wygląda mało poważnie, ale wzbudza duże zainteresowanie i pozytywne reakcje. Ma miekkię blachy i zdarza mu się korodować. Wersja Sport jest dużo atrakcyjniesza wizualnie z uwagi na zderzaki i dokładki. Wewnątrz przestrzeni na przednich siedzeniach wystarczająco, z tyłu raczej skromnie, bardziej dla dzieci niż dorosłych. Nietypowa pozycja ze kierownicą - deska rozdzielcza wydaje się być bardzo nisko. Materiały wykończeniowe przeciętnej jakości, ale za to ciekawe wzrornictwo. Wersja Sport w przedlifcie ma znacznie lepsze fotele oraz wzór tapicerek. Bagażnik mały, ale nie bardzo mały. Na plus bogate wyposażenie. Mój egzemplarz miał: klimatyzację, halogeny, wspomaganie, ABS, 4xelektryczne szyby, aluminiowe felgi, niezle naglośnienie, białe tarcze zegarów, peforowaną kierownicę i mieszek dzwigni zmiany biegów...Na prawdę dużo jak za tak skromne pieniądze za jakie obecnie nabywa się te auta. Kluczową sprawą jest jednak zespół napędowy. Z silnikiem 1.0 to auto jest dość dynamiczne, ale z 1.3 w wersji Sport wręcz narowiste. Do setki fabrycznie w ok. 9s, w praktyce mój osiągał lepsze wyniki. Bardzo łatwo gubił przyczepność na mokrym na pierwszym i drugim biegu, mimo wybitnie długich przełożeń (jedynka ponad 60km/h, kręci się do prawie 8tys. obrotów). Zdradliwy w szybkich zakrętach z uwagi na niską masę i miękkie zawieszenie.. Przy swoim usportowionym charakterze, nadzwyczaj ekonomiczny: 5-7,5l na 100km. Wynik rewelacyjny w korelacji z osiągami. Podczas mojej eksploatacji nie zepsuło się nic, a zjeździłem nim pół Polski. Zawsze wiedziałem, że mogę liczyć na to auto. Wsiadałem i jechałem. Części eksploatacyjne typu filtr, tarcze, klocki dostałem bez problemu. Patrząc po portalach, z karoseryjnymi i używanymi mechanicznymi również nie ma kłopotów. Podsumowując - polecam to auto jeżeli komuś zależy na maksimum wrażeń z jazdy przy minimum nakładu finansowego. Dla szukających luksusu czy lanserów się nie nada.
4,4
~ala
Hatchback 1.3 i 16V 87KM 64kW
Daihatsu Sirion II
Po roku użytkowania zaskoczył mnie wygodą w jeździe miejskiej, niskim kosztami utrzymania i w sumie brakiem usterek. Jak na 12-letnie auto silnik jest świetny, nie trzeba było dolewać płynów eksploatacyjnych. Nigdy nie zawiódł zimą, zapalał za pierwszym razem. Auto w ciągu roku nigdy nie zawiodło w drodze. Może nie jest wyciszone, ale jak na tak małe autko to zalety zdecydowanie przeważają. Dodatkowo dzieli wiele części z Yarisem a karoserię z Subaru Justy (takie trojaczki japońskie). Pakowanie się i rzeczy do tego auta to łatwizna:)
4,8
~Przemek
Hatchback 1.3 i 16V 87KM 64kW
Daihatsu Sirion II
Mocne pięć. Jak każdy samochód ma jakieś wady, ale wszystko jest kwestią kasy. Jest to typowo miejski samochodzik i trudno wymagać komforty limuzyny. Żona jeździ Sirionem 1,3 91 KM MOMO, ja jeżdzę nim sporadycznie, ale zabawa jest przednia. Zalty to 5 drzwi - zeroko się otwierających, mały promień skrętu (mniejszy niż w Yarisie , bardzo dużo miejsca w środku, bagażnik mały ale jest to samochód typowo miejski ( w razie czego jest dzielona kanapa), klima, poduszki przednie i boczne, elektryczne szyby przód i tył, elektryczne lusterka, wspomaganie, radio fabryczne, isofix, regulacja pochylenia tylnej kanapy. Główną zaleta jest to że jest to samochód wyprodukowany w Japonii, w przeciwieństwie do Toyoty.

Raporty spalania Daihatsu Sirion

Liczba raportów: 63
Średnie spalanie dla Daihatsu Sirion
5,4 – 6,4
l/100 km
7,8 – 8,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Hatchback 1.3 i 16V 87KM 64kW
Daihatsu Sirion II
Jestem właścicielem Siriona M3 od 5 lat. Podane dane spalania są średnią z ostatnich 5 lat. Jazda raczej spokojna. Przewaga jazdy miejskiej 90%. Trasa 10%. Spalanie więcej niż zadowalające, brak awarii, przeglądy i eksploatacja normalna, filtry, oleje, płyny, ciśnienie w oponach. Odczuwalny brak mocy przy włączonej klimatyzacji. Dynamika autka zadowalająca przy jeździe miejskiej w trasie nie ma za bardzo czym wyprzedzać. Brak możliwości zastosowania osłony podwozia pod silnik (producent nie przewidział). Części dostępne w serwisie toyoty po ustaleniu w serwisie mazdy ich numeru :) Toyota ma zblokowany dostęp do Daihatsu :) Ogólnie nie ma problemu z dostępnością zarówno w servisie jak i w innych sklepach motoryzacyjnych.
5,6
Hatchback 1.0 i 12V 56KM 41kW
Daihatsu Sirion I
Malutki silnik dobrze radzi sobie z tym autem nie spalając dużo paliwa.Jak jeżdżę tym autem w koło komina - na zakupy,do pracy 15 km w jedną stronę , do teściów 10 km - to pali mi w okresie jesiennym ok 5,5 - 5,7 l/100 km.Nie mam lekkiej nogi i myślę że spokojny starszy pan przy takich niedużych trasach spokojnie zejdzie do 4.5 l.W trasie nie wiem,bo dalej niż 40 km w jedną stronę jeszcze tym autem nie miałem okazji jechać. Wiadomo że jakby deptać tym autkiem cały czas na maxa to i 7 litrów by spalił.Jeżdzę normalnie i jestem z zużycia zadowolony.Żadne polo , corsa itp nie zszedł by tak nisko przy mojej jeżdzie.
6,6
Liczba komentarzy: 1
Hatchback 1.3 i 16V 87KM 64kW
Daihatsu Sirion II
Witam Jestem właścicielem Daihatsu Sirion 1.3 z 2005 r model II. Zostawmy dyskusje na temat wyglądu czy stylu auta bo to jest sprawa indywidualna - skupmy sie na konstrukcji.Bo mało informacji na ten temat w sieci. 1.Zawieszenie Tył - belka i amortyzatory gazowe (zamienniki ma Kayaba) Przód- kolumna Mcpherson (także KaYabe można tu zakupic ) Skrzynia biegów - 5 Biegów i wsteczny bez synchronizacji czasami robi zgrzyt jak za szybko sie wrzuci wsteczny. Silnik 1,3 87 KM (K3) Silnik Toyoty , montowany w min. w Yaris Bardzo udana konstrukcja 4 cylindrowa 16 zaworowa. 87 koni mechanicznych pozwala pojazdowi ważącemu 1015kg bardzo sprawnie poruszać sie w mieście i poza. 10.1 do setki to przyzwoity wynik. Silnik posiada 4 cewki zapłonowe nad każdym z cylindrów ,co zwalnia nas z okresowych wymian przewodów wysokiego napiecia - poprostu takowych nie ma. Świece zapłonowe - bez problemu na polskim rynku polecam Iskre , może być też NGK - IFR6J11 lub DENSO -SVK20RZ11 Olej - producent zaleca olej z API minimum SH(3,6 L) - ja wlewam GULF Formula G 5w30 można także Formule ULE 5w30 Gulfa - Catrol 5w30 czy Mobil ESP 5w30 Olej w skrzyni SAE-75w-85 Filtry - Sirion 1,3 - posiada wkład filtru oleju lub filtr puszkowy. Filtr znajduje sie zaraz za drążkiem stabilizatora czyli miedzy zderzakiem a miską olejową. Jeśli macie wkład powiedzcie mechanikowi ,że filtr odkreca sie za obudowe a nie za śrubke którą widać na obudowie wkładu filtra. Filtr powietrza czy paliwa dostaniecie bez problemu wszedzie. Silnik...dalej Silnik 1,3 - posiada rozrząd napedzany łańcuchem wiec w ogóle was nie interesuje ta sprawa , chyba że przebieg jest ogromny, lecz to stosunkowe nowe auto i do tego miejskie wiec dopiero w 2020 może was zacząć to interesować. OLEJ WYMIENIAMY CO 7,5 tyś (producent) max 10 tyś - to dobre dla sielnika i tyle. Nie dawać sie wrobić w żaden LOnglife i wymiane co 30 tyś !!!!!!!! Na oleju Castrol EDGE 5w40 pali 0,2 litra więcej niż na Edge 5w30 Dbaj o silnik - a zapomnisz że go masz Wkład kierowniczy. Wspomaganie elektryczne - jak sie coś stanie na allegro szukac cześci z demontowanych pojazdów - tego typu nowe, nie mają tu sensu. Przekładnia kierownicza jest zwykła mechaniczna bez hydrauliki moim autem jeździła starsza pani , która pewnie krecąc kierownicą w miejscu doprowadziła do powstania luzu. Został wyeliminowany regeneracją za 200 zł i po sprawie - Podobno przekładnia od Yarisa I pasuje do Siriona. Hamulce - klocki są dostepne w zamiennikach - te same co Suzuki Ignis ( w zależności od producenta systemu hamulcowego) Bez obaw można użytkować ten model , bez strachu o czesci czy serwis - konstrukcja jest bardzo prosta i nie ma sie co popsuć. Bardzo dużo czesci jest na rynku allegro z demontażu. Lusterka zewnetrzne są od Corolli kombi czy sedan np z 2006 roku - to to samo - wycieraczka tył i klamki też są od Corolli kombi 2006 rok. Wiec bez problemu Mocowania wycieraczek przód standard - ucho Zalety: Małe gabarytu zewnetrzne przy dużej wygodzie i przestronności w środku , średnie spalania - 6-7 miasto jak sie go mocno gniecie potrafi spalić max 7,5 lita na 100 miasto. Duża zwrotność to wielki plus - ,mały promień skretu - 4 airbagi , klima i radio cd - wspomaganie chodzi bardzo przyjemnie - dużo miejsca w kabinie jak na te klase auta. Prawie bezobsługowa mechanika i silnik od Yarisa - czyli wszystkie cześci jak by co są Bym zapomniał - zawieszenie trwałe bo auto waży na totalnie pusto 980kg Minunsy; Niskie wyciszenie auta , słyszymy że nie siedzimy w aucie średniej klasy. Auto troche nerwowo reaguje na wszelakiego rodzaju dziury i garby ale to przez to że jest lekkie. Ocena obiektywna bardzo dobra . Auto z pewnością nietuzinkowe i nieczesto widywane na polskich drogach , lecz dziś unikatowość to atut. Pozdrawiam maniaków motoryzacji Sirion mój ma 46tyś przebieg - ponad 10 w polsce i dwa razy był u mechanika na wymianie oleju i filtrów i raz na regeneracji przekładni. Granatowy Sirion Łódź
Daihatsu Sirion