Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu Sirion II

Przemek, 6 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 87KM 64kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 198 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Daihatsu Sirion II 1.3 i 16V 87KM 64kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,77
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Karoseria
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Mocne pięć. Jak każdy samochód ma jakieś wady, ale wszystko jest kwestią kasy. Jest to typowo miejski samochodzik i trudno wymagać komforty limuzyny. Żona jeździ Sirionem 1,3 91 KM MOMO, ja jeżdzę nim sporadycznie, ale zabawa jest przednia. Zalty to 5 drzwi - zeroko się otwierających, mały promień skrętu (mniejszy niż w Yarisie , bardzo dużo miejsca w środku, bagażnik mały ale jest to samochód typowo miejski ( w razie czego jest dzielona kanapa), klima, poduszki przednie i boczne, elektryczne szyby przód i tył, elektryczne lusterka, wspomaganie, radio fabryczne, isofix, regulacja pochylenia tylnej kanapy. Główną zaleta jest to że jest to samochód wyprodukowany w Japonii, w przeciwieństwie do Toyoty.
Wrażenia
5,0
Silnik
Fajny typowy japończyk na łańcuszku, lubi wysokie obroty i wtedy jest mniej ekonomiczny, ale pozwala bezpiecznie i dynamicznie się przemieszczać. Niska masa i 91 KM robi swoje.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę gumowa, ale miałem już dwa japończyki i idzie się do tego przyzwyczaić. Jedna rzecz wkurza, czyli czasami zgrzytający wsteczny, ja sobie radzę jak w skrzyni bez synchronizacji (2 razy sprzęgło).
5,0
Układ jezdny
Dość twardy, ale dobrze się trzyma drogi i jest precyzyjny. Nasz ma przejechane prawie 200 tys. ( z czego 180 tys w Niemzech) i przy odpowiedniej dbałości jest zwarty bez "stuków i puków". Jedyne co wymieniłem to końcówki drążka.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra.
5,0
Ergonomia
Regulacja kierownicy i fotela kierowcy pozwala na zajęcie wygodnej pozycji. Siedzi się dość wysoko, ale w małych samochodach to standard. Lewarek zmiany biegów trochę za nisko, ale myślę że ergonomia jest bardziej pod azjatów. Przełączniki jak w innych samochodach, oprucz regulacji el.lusterek która znajduje się po prawej stronie kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Sprawne działa, bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzenia jak to w małym samochodzie - małe,, ale wygodne i bardzo dobre materiały. Po blisko 200 tys. brak jakiegokolwiek zużycia, Podsumowując jeśli chodzi o ilość miejsca to przy moim 186 cm wzrosty i ustawieniu fotela kierowcy pod moją osobę siadam na tynym siedzeniu pasażera i nie dotykam kolanami oparć foela poprzedzającego. Czyli jest bardzo ok.
3,0
Wyciszenie
Słabe, ale jest to samochodzik miejski i budżetowy więc trudno wymagać cudów.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Odpowiednio traktowany odwdzięczy sie bezawaryjnością, Przy tym silniku (producent Toyota) i łańcuszku rozrządu bardzo ważna jest jakość oleju i systematyczne wymiany.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tańszy jako uzywany od Yarisa, a uważam że bardziej praktyczny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 2 lata i przejechaniu 18 tys km , nie licząc wymiany oleju i filtrów tak jak pisałem wymieniłem 2 końcówki drążka. W grudniu 2017 robiłem przegląd jak "Bóg przykazał" i nic do roboty. Nawet na ręcznym wywala z rolek. Dla przypomnienia przebieg 198 tys. km !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK !!!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 87KM 64kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Daihatsu Sirion II