Szukaj

Ocena kierowcy - Daihatsu Sirion II

Marcin, 5 lat temu
Silnik 1.3 i 16V 87KM 64kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 158 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Daihatsu Sirion II 1.3 i 16V 87KM 64kW 2005-2010 - Oceń swoje auto
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : bardzo obszerne wnętrze jak na ta dł. samochodu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : bra
4,0
Całokształt
Świetny samochód zwłaszcza do miasta ze względu na gabaryty,
Wrażenia
5,0
Silnik
dobry silnik na łańcuchu co ogranicza koszty eksploatacji i zarazem ekonomiczny, spalanie trasa ok. 5,5 lit, średnio na dojazdach do pracy 15km w jedna strone pali 6,0 w lecie oraz 6,5 zimą.
3,0
Skrzynia biegów
precyzyjna, łatwo wybiera biegi, w zimie czasami trudno wbić wsteczny, ale być może to wina zbyt gęstego oleju (sam wymieniałem).
5,0
Układ jezdny
precyzyjny, szeroki rozstaw kół jak na samochód tej klasy powoduje bardzo pewne prowadzenie w zakretach. Niestety z racji tego że ma mały zwis z przodu i z tyłu (krótki 3,6m całkowita długość) czuć że nie jedziemy Superbem.
5,0
Karoseria
rewelacyjne zabezpieczenie antykorozyjne samochodu, duze lusterka, sympatyczny wygląd, duży gabaryt samochodu (jest stosunkowo wysoki i szeroki) łatwiej mi umyć dach w Superbie niż w tym maluchu:)
Komfort
5,0
Widoczność
znakomita, krótka maska powoduje że łatwo nim parkować, a tylnia szyba opadajaca pionowo daje nam w oczywisty sposób informację gdzie kończy się tył samochodu przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
świetna
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok, dobre, co prawda znam samochody które grzeją jeszcze lepiej ale po co jeśli i tak w wiekszości czasu podrózy pokretło jest na połowie skali.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tutaj było największe zaskoczenie dla mnie, przy tej wielkości samochodzie jest miejsca tyle co w Skodzie octavi 1 czy Seacie Leon lub Golf 4 a nawet bym powiedział że z tyłu jest wiecej miejsca na nogi i nad głową (mam 183 cm wzrostu). Przestrzeń dla kierowcy super, siedzimy stosunkowo wysoko (jest jeszcze regulacja fotela na wysokość) wszystkie wskażniki, przełączniki pod ręką, bardzo wygodne fotele, drzwi otwierane praktycznie pod katem 90stponi co sprawia że do srodka mozemy praktycznie wszystko zapakować. Tylnia kanapa z regulacją pochylenia, łatwy i świetny system składania tylnych siedzeń. Niestety wszystko to kosztem bagażnika który jest faktycznie mały.Bogate wyposażenie standardowe samochodu i dobra jakość użytych materiałów.
3,0
Wyciszenie
średnie, zwłaszcza jadąc po nierównej nawierzchni do środka dostaje się dużo niepotrzebnych odgłosów. Jadąc autostradą do 130km jest ok. pózniej zaczyna być słychać silnik, szum powietrza naturalny bez przesady.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
niskie bo nic się nie psuje. Posiadam samochód 2 lata i tylko wymieniłem olej. Natomiast cześci takie jak do Toyoty Yaris więc w każdej hurtowni motoryzacyjnej kupimy co trzeba. Np. kocki hamulcowe od 50 zł, filtry od 30 zł...
5,0
Stosunek jakość/cena
w tej cenie samochodu 9 letni za 11000 zł z przebiegiem 142ooo i dobrze wyposażony (klima, 4x el. szyby, 4 x poduszka pow., fabryczne radio...) i spalanie na poziomie 6 l, zero rdzy tak zabezpieczonego samochodu jeszcze nie miałem (a miałem ich wiele). Naprawdę zdecydowanie warto bo w tym przedziale cenowym nic nie znajdziemy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeszcze nic nie naprawiałem a mam go 2 lata, obecnie ma 158000 km przebiegu.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 16V 87KM 64kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Daihatsu Sirion II 1.3 i 16V 87KM 64kW
Średni koszt przejechania 100 km
25,50 zł
6,8
l/100km
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Daihatsu Sirion II