Szukaj

Ocena kierowcy - Dodge Caliber

pablo, 9 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 60 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Dodge Caliber 1.8 i 16V 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : komfort jaki daje ten samochód oraz jego wygląd rekompensuje bardzo wiele
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : przecieki wody do wewnatrz pojazdu
Silnik : uszkodzenia przepustnicy
Zawieszenie : skrzypienie tylnego zawieszenia
4,0
Całokształt
Samochód bardzo wygodny nie meczacy podczas podróży lecz słabo nadajacy sie na miasto. Robi wrażenie na przechodniach i innych kierowcach. Jest nietuzinkowy co jest jego zaleta lecz równiez po cześci i wadą. Ocena pisana po 2 latach użytkowania wiec ma właściwą perspektywe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik prosty długowieczny na łąńcuchu rozrządu. Przebiegi rzędu 300.000 nie powinny byc mu w żaden sposób straszne. Dość cichy lecz mimo 140/156 KM jakby za słaby do tej masy. Bardzo dobrze spisuje sie na instalacji gazowej z górnej półki pomimo znalezienia sie na liście Prinsa.
3,0
Skrzynia biegów
Nie wiem jakie maja doświadczenia inni użytkownicy ale dla mnie 5 biegowa skrzynia manualna w tym samochodzie nie była najwyższych lotów. Bardzo ciężko wbić I bieg co daje sie odczuć w trakcie jazdy w miescie. Ponadto bieg I i II jest krótki i wydaje sie przekładać zbyt dużą moc na koła które nie są w stanie sobie z nia poradzić. Dopiero od III biegu który jest uz znacznie dłuższy samochód jedzie naprawde dobrze. W dolnych zakresach obrotów spokojnie i statecznie w górnych jest naprawde dynamiczny.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny oceniam na 4 za dobre wybieranie nierówności. Mam jednak wrazenie że jest troche zbyt komfortowy i pokonywanie zakrętów w wersji bez ESP jest troche ... trzeba sie przyzwyczaić.
Komfort
4,0
Widoczność
komfort w tym samochodzie jest naprawde na wysokim poziomie. niewielka wada jest przedni słupek za którym może schowac sie TIR i takie ułożenie przedniej szyby które zasłania sygnalizatory na skrzyżowaniach. W tylnej szybie też nic nie widać ale w końcu od czego są lusterka:)
5,0
Ergonomia
wszystko jest w tym samochodzie pod ręką nie ma udziwnien ani denerwujących rzeczy. obsługa intuicyjna
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
zarówno klimatyzacja jak i ogrzewanie wydajne i bezproblemowe. troche przeszkadza automatyczne właczanie klimatyzacji przy nawiewie na szybe ale można sie przyzwyczaić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przesterzeń w I rzedzie jest super. można podróżować naprawde wygodnie. z tyłu równiez nie jest źle. Moze troche przeszkadzać uchwyt na napoje na tunelu środkowym. Bagażnik całkiem spory. szkoda że linia dachu opada tak płasko bo było by jeszcze lepiej.
4,0
Wyciszenie
nie jest to super cichy samochód ale do predkości 100-120km/h nie ma sie co czepiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeśli chodzi o jazde na benzynie to koszty przedstawiaja sie znośnie lecz na gazie jest naprawde dobrze. ceny cześci przystepne można wybrać miedzy drogimi oryginałami a dobrymi zamiennikami których ceny nie czyszcza kieszeni. możoiwe jest dobieranie czesci od Jeep Compass Patriot Mitsubishi Outlander wiec zawsze sie coś znajdzie.
4,0
Stosunek jakość/cena
samochód jako używany nie jest drogi choć za naprawde dobry egzemplarz trzeba dac ok 30.000zł. w zamian otrzymujemy samochód duży wygodny nietuzinkowy lecz nie pozbawiony drobnych wad.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nietrwałe łączniki stabilizatorów końcówki drązkow tuleje tylnego zawieszenia to wynik wymian na tanie zamienniki. Czesci oryginalne lub najdroższe zamienniki posłużą znacznie dłużej. Irytujące jest skrzypienie tylnego wielowahaczowego zawieszenia lecz niewiele można na to poradzić
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uwaga. Dodge caliber ma wade fabryczna. Woda opadowa moze przeciekać do wnetrza pojazdu. Jest to powszechna usterka samochodów sprowadzanych z USA. Ponadto błędy elektronicznie sterowanej przepustnicy kończą sie wymiana całej przepustnicy z uwagi na sterownik wkomponowany w jej obudowe.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dodge Caliber