Szukaj

Ocena kierowcy - Dodge Caliber

mamb, ponad rok temu
Silnik 1.8 VVT 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 139 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Dodge Caliber 1.8 VVT 16V 150KM 110kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
3,14
23% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Opinia: Dodge Caliber 2006 r. 1.8 polski salon przebieg udokumentowany 138.910 tys. Jeśli komuś nie przeszkadzają kiepściuchne skrzynie biegów, które po przebiegu bagatela nieco ponad 100 tys. zaczynają wyć jak głodne wilki to OK. Używana skrzynia około 3 tys. + robocizna około 2. Koszt 1/3 auta.Niektórzy twierdzą , że to łożyska na mechanizmie różnicowym .Jeżeli nawet, to i tak marne pocieszenie, bo wymiana też nie jest tania. Druga sprawa- dostęp do akumulatora.Ja mam swojego z polskiego salonu i u mnie akurat akumulator jest pod maską. Jednak przed zakupem oglądałem inne Dodge'e, w których, żeby się dostać do baterii trzeba było zdejmować nadkole !!! Akumulator jest między błotnikiem, a kołem przednim. Co tu dużo mówić-nieporozumienie. Trzecia sprawa-ciężko powiedzieć , że korodujące...po prostu gnijące i rozpadające się sanki tylne, jak w starych Oplach z lat 90. Jest to naprawdę haniebna przypadłość dla zaledwie 10 letnich aut , które bądź co bądź tanie w zakupie nie są. Plama na honorze dla firmy. Sanki gniją do tego stopnia, że gdy zobaczyłem swoje po półtora roku użytkowania auta, bałem się wracać do domu z wymiany oleju. Koło ledwo wisiało na zawieszeniu. Czwarta sprawa-moc silnika 1.8 to moc papierowa. Raz jedyny zdecydowaliśmy się pojechać Dodgem nad morze.(3 osoby w tym dziecko + kilka walizek) Co tu dużo mówić-rozumiem, że Dodgem jeździ się dostojnie, ale żeby oglądać wszystkie Clio czy Polo 1.2 jak nas wyprzedzają, to trzeba mieć naprawdę coś więcej niż dostojność w sobie. Auto jest niebezpieczne nawet przy wyprzedzaniu tira, już nie wspomnę o Lanosach i Matizach. I na koniec rdza...całe szczęście już nie tak postępująca jak w przypadku sanek tylnych. ale jednak gdzieś tam się ,,ujawnia" Reasumując: jeśli komuś nie przeszkadza nieuchronny koszt remontu skrzyni biegów (kilka tysięcy złotych) + koszt sanek z robocizną około 1500 zł to auto jest niezłe. No chyba , że będzie miał pecha jak ja i trzeba będzie ciąć śruby w zawieszeniu wielowahaczowym , bo za ,,chiny ludowe" nie można wydostać wahacza czy sworznia, to wtedy znów przez raptem półtora roku, koszt użytkowania Dodge'a nieco wzrośnie .(nieco czytaj jako połowa wartości auta) Pozdrawiam serdecznie
Wrażenia
3,0
Silnik
1,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Komfort
3,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 VVT 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Dodge Caliber 1.8 VVT 16V 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,00 zł
8,7
l/100km
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Dodge Caliber