Szukaj

Ocena kierowcy - Dodge Caravan III Grand Caravan

Otto, 16 lat temu
Silnik 3.0 V6 152KM 112kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 125 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Dodge Caravan III Grand Caravan 3.0 V6 152KM 112kW 1996-2000 - Oceń swoje auto
3,38
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Rewelacyjnwa widoczność i działanie wentylacji. Duzy plus to odsówany drzwi po obydwu stronach.
3,0
Całokształt
Spore auto, na pewno pojemniejsze od minivana, ale nie da sie ukryć upływu czasu, np możliwości konfiguracji wnętrza pozostawiają wiele do życzenia. Przednie fotele zapewniaja ponadprzeciętny komfort. Duże odsuwane drzwi są tez sporym plusem. Amerykański rodowód powoduje duzy apetyt na paliwo, a zawieszenie i hamulce nadają sie na proste drogi z ogranczeniem prędkości do 90 km/h.
Wrażenia
4,0
Silnik
Przyzwoity silnik, ale z automatem nie za bardzo może sie wykazać.
3,0
Skrzynia biegów
Sprawdza się przy spokojnej jeździe po mieście albo na autostradzie. Niestety 4 biegi to za mało. Mocne depniecie gazu przy 80-90 km/h powoduje redukcje do b.niskiego biegu (chyba 2.) i rykiem silnika. Jak się nie depnie to owszem kulturalnie ale niezbyt żwawo.
2,0
Układ jezdny
Jest komfortowo, zwłaszcza na 14. Bruk, nierówności, garby - jakby gwałtownie maleją - wydaje sie jakby nasze drogi nagle sie wyrównały. Niestety właściwości jezdne predystynują do b. spokojnej jazdy, najlepiej po prostej drodze.
Komfort
5,0
Widoczność
Mimo znacznych wymiarów samochodu parkowanie to przyjemność, widać wszystko dookoła, duzy plus.
4,0
Ergonomia
Kierowca ma wszystko w zasięgu ręki/wzroku. Brakuje mozliwości otwierania/zamykania tylnych szyb przez pasażerów przy nich siedzacych
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety mój model nie ma wyprowadzenia wentylacji na tył (opcja), ale mimo tego jest dobrze. Klima wydajna, otworzenie tylnych okien bardzo pomaga i nie powoduke hałasu nawet przy wiekszych prędkościach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu rewelacyjnie. Niestety im dalej do tyłu tym gorzej. W 3 rędzie to juz krucho z miejscem. Brak jakichkolwiek regulacji środkowego rzedu (składanie kanapy było w opcji - niestety nie mam) utrudnia konfiguracje wnętrza
3,0
Wyciszenie
Do 90 km/h cichytko, potem coraz głosniej. Powyżej 120 juz zdecydowanie głośno. Gwałtowne przyspieszenie daje po uszach. Słabo wyciszony od spodu - wyraźnie słychac kazdy wjazd w kałużę.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyny potrzebuje sporo. Na trasie jeszcze można wytrzymać, ale w mieście duzo gorzej. Przeglądy czesto, ale nie sa przesadnie drogie. Większość części eksploatacyjnych w rozsądnych cenach.
3,0
Stosunek jakość/cena
Duzy kawałek samochodu za niewygórowaną cenę, mimo przecietnego wykonania prosta konstrukcja wydaje sie byc trwała. Niestety zuzycie paliwa nie zacheca do robienia duzych przebiegów.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie odpukać nic sie nie sypneło, pasek klinowy piszczy - będzie trzeba poprawić.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Skrzynia ciagle działa, poprzedni właściciej zmieniał przekładnie kierownicza bo padła. Oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 152KM 112kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dodge Caravan III Grand Caravan