Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat 500X Crossover

Tom, 7 lat temu
Silnik 1.4 16V Mair 140KM 103kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat 500X Crossover 1.4 16V Mair 140KM 103kW 2014-2018 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie - jest super.
4,0
Całokształt
Fiat 500x 1.4 Mulltiair Cross. Kupiony nowy ale z poprzedniego roku. Trudno o obiektywizm jeśli zakup Fiata był wynikiem długich wahań i porównań z innymi modelami. Wybierałem pomiędzy niżej wymienionymi modelami w porównywalnych cenach, około 75.000 zł: Suzuki Vitara / ładne auto ale mułowaty 1.6 i tylko 5 biegów/, Suzuki sx4 s-cross /fajne wyposażenie ale w porównywalnej cenie silnik 1.0 z 5 biegową skrzynią, Skoda Yeti /super auto ale już miałem/, Renault Kadjar /auto większe ale ma mułowate 1.2/, Nissan Qashqai /ten sam silnik ale jeszcze mniejsza moc/, Nissan Juke /dizajnerskie cacko ale przeraźliwie mały/, Peugeot 2008 /zegary nad kierownicą to nie moja bajka/ Mazda CX-3 /najwyższa jakość ale i cena, mały/, Citroen Cactus /w sensownej konfiguracji drogi jak diabli/. Oczywiście Fiat także ma wady /o nich poniżej/ ale z wyboru jestem nadal zadowolony i biorąc pod uwagę całokształt, moim zdaniem, to najlepszy wybór z wymienionych. Nie do pominięcia jest także przyciągający wzrok wygląd.
Wrażenia
5,0
Silnik
Na razie bez żadnych uwag. Silnik 1.4 Multiair 140 km wydaje się optymalnym rozwiązaniem pod względem osiągów i ekonomiki przy założeniu wykorzystania auta i w mieście i na trasie w proporcjach po 50%. Przyspieszenie absolutnie wystarczające - szczególnie w trybie Sport. Elastyczność super. W porównaniu do Yeti /gdzie wyraźnie było czuć moment włączenia się turbiny ok. 2000 obrotów/ Fiat ciągnie od 1400 obr. jak wolnossący.
5,0
Skrzynia biegów
Nic nie haczy, nic nie zgrzyta, krótkie drogi prowadzenia drążka, właściwy opór - skrzynia na piątkę.
5,0
Układ jezdny
Wystarczająco komfortowy a zarazem bezpieczny. Dobre trzymanie się drogi nawet przy prędkościach autostradowych. Nie ma wrażenia tracenia kontaktu z nawierzchnią. Jednocześnie zdecydowanie mniej "dobija" na dziurach niż Yeti którą poprzednio jeździłem.
Komfort
3,0
Widoczność
Tu nie jest różowo. Do tyłu - średnio z uwagi na małą tylną szybę. Do tyłu po skosie - fatalnie z uwagi na grube tylne słupki. Do przodu po skosie - akceptowalnie ale bez rewelacji. Najważniejszym niedociągnięciem jest fatalne światło cofania - jest tak słabe że w nocy a szczególnie w deszczu nie widać nic i cofa się "na czuja". to zdecydowanie należy poprawić.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze. Większość elementów sterowania sensownie rozplanowana. Trochę zagmatwana obsługa radia i komputera pokładowego z podziałem części funkcji pomiędzy wyświetlacz centralny i ten pomiędzy zegarami - nie wiem jaka logika tym kierowała ale można się przyzwyczaić. Włączenie wycieraczek poprzez przekręcenie pokrętła na dźwigni także nie jest intuicyjne - trzeba się nauczyć.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jako że użytkowane przeze mnie auto ma dogrzewacz PTC to nagrzewa się momentalnie. Klima także szybka i skuteczna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na auto opisywanej wielkości miejsca jest pod dostatkiem. Z przodu wystarczy nawet dla dwumetrowców, z tyłu dla dwóch dorosłych osób. Auto absolutnie nie zapewnia natomiast komfortu przy próbie przewiezienia z tyłu 3 osób.
5,0
Wyciszenie
To jedno z większych zaskoczeń. W porównaniu do Yeti i innych aut jest naprawdę ciche. Przy prędkościach lekko przekraczających autostradowe można rozmawiać bez podnoszenia głosu lub słuchać muzyki. Szumy i odgłosy toczenia są skutecznie filtrowane.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno oceniać. Na razie z inwestycji to zakupiłem zimówki 17 za 1600 zł komplet. Brak czujników ciśnienia w kołach /są ale w module ABS/ zmniejsza koszty wymiany bo nie wymagają kalibracji za każdym razem - tylko reset w komputerze. Spalanie adekwatne do masy i mocy: miasto 9 - 10, trasa 7 - 8. Mam nadzieję że trochę spadnie po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów. Przeglądy co rok lub 15 tyś.
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba najlepiej wykonany model Fiata a przy okazji bardzo sensownie wyposażony: aut. klima, bluetooth, system bezkluczykowy, ogrzewanie siedzeń i kierownicy, tempomat, nawigacja, relingi, alufelgi 17, radio cyfrowe, ptd.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V Mair 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat 500X Crossover 1.4 16V Mair 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
8,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat 500X Crossover