Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Panda III Cross seria 4

Franek, ponad rok temu
Silnik 0.9 v8 TwinAir Turbo 85KM 63kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Panda III Cross seria 4 0.9 v8 TwinAir Turbo 85KM 63kW 2020-2022 - Oceń swoje auto
4,29
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo fajnie wytlumienie i dobre prowadzenie w zakretach (jak na klase auta)
4,0
Całokształt
Autko bardzo male, ale jednoczesnie wygodne i pakowne. Swietne do miasta. Zaskakujaco dobrze wyciszone przy predkosciach nawet 130-140 km/h oraz, pomimo podwyzszonego zawieszenia, bardzo przyjemie prowadzace sie w zakretach. Niestety, pomimo bardzo fajnych parametrow silnik rozczarowuje... ekonomia w trasie oraz w niektorych warunkach kultura pracy (kwestia przyzwyczajenia). Generalnie przez kilka dni we Wloszech we 3 osoby auto sluzylo nam swietnie i chetnie wynajalbym je ponownie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pomimo bardzo malej pojemnosci oraz zaledwie 2 cylindrow silnik jest zwawy i dosc elastyczny. Przy duzym obciazeniu jest jednak bardzo glosny (troche jak diesel starszej generacji). O dziwo halas nie przeszkadza przy (rozsadnych) predkosciach autostradowych.
5,0
Skrzynia biegów
Samochod quasi terenowy, bez reduktora. Jedynka jest bardzo krotka co ma pomagac w terenie, ale jest tez uzyteczne podczas "toczenia sie" w korku. Biegi wchodza fajnie, lewarek odpowiedniej dlugosci. Szosty bieg moglby byc nizej zestrojony (w koncu silnik ma dobry dol), ale trudno to wytykac w samochodzie nie budowanym do autostrad, a do miasta/w umiarkowany teren.
5,0
Układ jezdny
Zaskakujaco dobre prowadzenie w zakretach jak i wybieranie nierownosci. Zawieszenie jest wystarczajaco twarde, a jednoczesnie fajnie wyciszone i wytlumione. Trzeba tu jednak nadmienic, ze auto jest wysokie i wysoko zawieszone, wiec nie oczekujmy prowadzenia jak w samochodach sportowych. Jak na typ jest bardzo dobrze.
5,0
Karoseria
Trudno powiedziec jak wyglada zabezpieczenie antykorozyjne. Wyglad to rzecz gustu, dla mnie jest to najladniejsza Panda jaka dotychczas powstala.
Komfort
5,0
Widoczność
100% widocznosci w kazdym kierunku, w miescie pomaga podwyzszona pozycja za kierownica. Dodatkowo auto bardzo latwe do wyczucia przy manewrach i parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam, gdzie powinno byc. Po wielu nowoczesnych i "zLCDowancyh" samochodach, gdzie wszystkiego trzeba sie uczyc na nowo, a zmiana poziomu nawiewu czesto wiaze sie z koniecznoscia oderwania wzroku od drogi na dluzszy czes - nowa Panda prowadzi sie wygodnie, bo wszystko jest rozlozone intuicyjnie i w zasiegu reki. Bez problemu podlaczylem tez nawigacje z telefonu. Schowki jak na takie malutkie auto sa ok, siedzenia wygodne, z tylu jest miejsce na nogi, a na glowe az za duzo. Nie ma sie do czego przyczepic.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy z przodu sa tylko 3: boczne z niewielka regulacja, srodkowy dmucha w jedym kierunku. To troche za malo, bo przy upale jesli osoba z tylu ma miec komfort, te z przodu musza marznac. Nie wiem jak dziala ogrzewanie, klimatyzacja wystarczajaco wydajna przy temperaturach okolo 30 stopni.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na gabaryty auta jest swietnie. Pozycja za kierownica dla mnie (180cm) bardzo dobra. Zaglowki jakies takie odsuniete do tylu, chyba bez poduszki pod glowe nie dalbym rady w dluzszej trasie - za to minus.
3,0
Wyciszenie
Dobre wyciszenie od jezdni oraz ponadprzecietne (jak na klase samochodu) od przeplywajacego powetrza. Raczej kiepskie wyciszenie od silnika. Czy to bardzo przeszkadza? Na krotkich dystansach moze i nie, ale jest to jednak minus. Jesli silnika nie przeciazamy to nie jest taki glosny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie mam pojecia ile kosztuje ASO i naprawy. Auto pali niewiele w miescie i na spokojnych trasach oraz sporo przy wyzszych predkosciach, tutaj zastrzegam, ze sa to dane przy ok. 1000 km przebiegu. Minimalne zuzycie patrzac na komputer przy spokojnej jezdzie. Maksymalne z komputera na autostradzie przy 130 km/h. Srednie z trasy 400km 50/50 autostrada i ruch podmiejski. To doladowany silnik, wiec potrafi sporo wypic jak oczekujemy pelnej mocy. Unikajmy autostrad i bedzie ok ;)
3,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje sie, ze jak na male auto jednak z klasy ekonomicznej to jest jednak drogo. Dacia potrafi w tej cenie zrobic sporo wieksza terenowke. Atutem malego i prostego auta powinna byc chyba jednak cena, a tutaj tak nie jest.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Trudno powiedziec po takim czasie, ale generalnie sprawia wrazenie solidnego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak danych

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 v8 TwinAir Turbo 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Panda III Cross seria 4