Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Punto II Hatchback

tweety, 12 lat temu
Silnik 1.2 i 16V 80KM 59kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Fiat Punto II Hatchback 1.2 i 16V 80KM 59kW 1999-2010 - Oceń swoje auto
2,92
27% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Żwawy, można naprawdę dynamicznie nim pojeździć i utrzeć nosa niejednemu \"poważniejszemu\" samochodowi :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Każda możliwa pierdoła na prąd może paść, szczególnie wspomaganie kierownicy
Karoseria : Wszystko puka, stuka i trzeszczy - nie do wyeliminowania
Układ hamulcowy : Tarcze się wichrują, klocki zużywają masakrycznie szybko, ciągle coś przy hamulcach muszę robić
3,0
Całokształt
W miarę przyjemne, śliczne (werja z przed liftu oczywiście, najlepiej trzy drzwiowa) i tanie w użytkowaniu autko. Żwawy silniczek i przyzwoite zawieszenie. Przez 3 lata mojego brutalnego traktowania jeszcze się nie rozsypał :) Niestety jakoś wykonania jak to u Fiata - słabe spasowanie wszystkiego, każdy najdrobniejszy element trzeszczy i stuka, a wszystko co podłączone do prądu może paść w każdej chwili :)
Wrażenia
4,0
Silnik
Całkiem żwawy, ale mało elastyczny - trzeba go wysoko kręcić, ożywa od 3500 a przestaje dopiero w okolicach 6000. Jak na tak małe i lekkie autko to naprawdę dobry wybór, rozpędzanie do 100 migusiem (na 2 biegu 100 robi, trwa to troszkę ponad 11s) a i do 140 jakoś pojedzie. Powyżej kiszka i już zupełnie mocy brakuje.
3,0
Skrzynia biegów
Mało precezyjna, ale dobrze zestopniowana - pozwala jeździć zarówno dynamicznie jak i ekonomicznie. Na duży plus wytrzymałość - po 3 latach mojego traktowania jeszcze się nie rozpadła, a biegi zmieniam zazwyczaj siłowo, nie czekając na pełną synchronizację, więc często zgrzyta i się męczy, ale jakoś się trzyma :)
4,0
Układ jezdny
Mało komfortowe, na naszych drogach podskakuje jak piłeczka, ale jak na autko z tego segmentu to całkiem przyzwoicie trzyma się drogi, ma lekko sportową nutkę. Przy zbyt szybkim pokonywaniu zakrętów ucieka przód, ale bardzo łatwo to opanować.
Komfort
4,0
Widoczność
Co tu dużo pisać - autko z poprzedniej epoki, więc cieniutkie słupki i doskonała widoczność w każdą stronę. Minus za smiesznie małe luterko wsteczne.
2,0
Ergonomia
Tragiczna pozycja za kierownicą - przy 185cm nie jestem w stanie dobrać sobie optymalnej pozycji, albo za daleko mam do kierownicy, albo za blisko do pedałów. Fotela nie da się ustawić do pionu, poza tym jest niewygodny i rozlatuje się. Zero trzymania bocznego, trzeba mocno ściskać kierownicę na zakrętach. Włącznik awaryjnych tuż nad przyciskami od szyb to pomyłka - podczas jazdy bardzo łatwo wciśnąć awaryjne zamiast zamknąć szybę. Dźwignia wycieraczek działa w drugą stronę - wymaga to przyzwyczajenia. Na plus włącznik świateł - dlaczego tak nie ma w innych autach??
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jakoś tam grzeje, bez szału, ale tragedii nie ma. W zimę w miarę szybko się nagrzewa. Klimy nie mam, więc w lato dramat :)
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca prawie wszędzie. Autko tylko i wyłącznie dla 2 i okazjonalnego podwiezienia jeszcze 2 osób na krótkim dystansie. Bagażnik malutki, u mnie jeszcze koło zajmuje jego większą część (LPG).. Jedynie z przodu, a najbardziej na miejscu pasażera można mówić o jakiejkolwiek przestrzeni, i to też tylko pod warunkiem że za nami nikt nie jedzie.
2,0
Wyciszenie
Puka, trzeszczy, świercze są wszędzie, przestałem już z tym walczyć. Każda najdrobniejsza nierówność to orgia dźwięków. Jazda po kocich łbach to niezapomniane wrażenia - wydawać by się mogło, że nawet lakier terkocze :) Silnik w miarę cichy, jedynie powyżej 6000 robi się nieprzyjemnie głośny, a już za wiele z tego nie wynika.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z uwagi na mój styl jazdy pali mi całkiem sporo, bo 10l LPG po mieście. Ale to naprawdę max, przy jeździe z butem w podłodze non stop. Na trasie 8l LPG przy średniej prędkości 120 i częstych wyprzedzaniach na 3/4 begu. Duże spalanie rekompensuje bardzo tanimi częściami i naprawami.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość bardzo średnia, ale tani zakup i eksploatacja sprawiają, że stosunek jakość/cena jest niezły.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mnóstwo upierdliwych drobiazgów się psuje. Zamek w tylnej klapie, klamki, fotele, schowek, tylnia półka, elektryka itd. Łatwiej byłoby wymienić co się nie psuje :)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie jest źle, bo przez trzy lata zawsze dowoził mnie bezpiecznie na miejsce, ale kilka poważnych usterek się pojawiło. Miska olejowa rdzewieje, ciągle mam problemy z przegrzewaniem się silnika, no i najpoważniejsza usterka - wspomaganie kierownicy co jakiś czas się wyłącza. Uszkodzony mam jakiś zespolony czujnik i do wymiany jest cała kolumna, a to nieopłacalne, bo to koszt 1/3 wartości samochodu.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 80KM 59kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Fiat Punto II

Liczba wpisów: 55

Fiat Punto II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Fiat Punto II Hatchback