Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Qubo Fiorino Qubo

otto, 10 lat temu
Silnik 1.3 Multijet 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 32 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Fiat Qubo Fiorino Qubo 1.3 Multijet 16V 75KM 55kW 2009-2015 - Oceń swoje auto
3,15
24% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Niestety mimo ciekawego pomysłu QUBO przejęło wiele cech dostawczaka. Mimo zmienionego wyglądu auto jeździ jak dostawcze. Jest bardzo praktyczne, ale o komforcie można zapomnieć. Do tego mułowaty paliwożerny silnik. Na pewno nikomu nie polecę fiatowskiego Multijeta. Dzisiaj wybrałbym pewnie Forda B-MAX. Cena podobna, a wykonanie i komfort jazdy o 2 półki wyżej.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Blu&Me
Silnik : Wysokie spalanie - chociaż to ponoć nie usterka
3,0
Całokształt
Auto bardzo przestronne jak na swoje rozmiary zewnętrzne. Bardzo praktyczne odsuwane drzwi. Beznadziejny silnik Multijet. Bardzo przeciętna jakość wykonania.
Wrażenia
2,0
Silnik
Silnik warczy jak traktor, pali jak smok i toczy auto jak ociężały wół. A tak na poważnie. Diesel w małym niskobudżetowym aucie zawsze będzie hałasował, Malutki silniczek bez względu na bajki w danych technicznych nie zapewni dynamicznej jazdy. O tym wiedziałem kupując nowe Qubo. O tym, że będzie żłopał 2 litry więcej niż Octavia 1.9 TDI nikt mi nie powiedział.
4,0
Skrzynia biegów
Jak w małym włoskim aucie. Da się zmieniać biegi i tyle, czasem trzeba użyć trochę siły. Mercedes to nie jest, ale daje radę. Na trasie zdecydowanie brakuje szóstki.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie typowe dla dostawczaka, twardawe i o niewielkim skoku. Dzięki temu buda nie przechyla się za bardzo na zakrętach, ale dziury czuć doskonale.
Komfort
4,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kółkiem i duże szyby sprawiają, że jest nieźle. Beznadziejnie dobrana długość wycieraczek - krótsza zatrzymuje się w połowie szyby wystając 10 cm ponad pole pracy dłuższej. Po każdym użyciu spryskiwaczy stróżka wody ścieka po szybie tuż przed oczyma kierowcy
4,0
Ergonomia
Wszystkie przełączniki standardowo, na miejscu. Konfiguracja komputera pokładowego i systemu Blue&Me jest dosyć skomplikowana i mało intuicyjna. Siedzenia dostosowane tylko dla niskich osób - max 170 cm. Wyżsi będą cierpieć, zwłaszcza na siedzeniu pasażera, które ma tylko standardowe regulacje. Mam 190 cm - do podłokietnika brakuje mi ponad 10 cm.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Permanentnie niedogrzany diesel nie da rady ogrzać wnętrze zimą. Po kwadrancie można liczyć na lekko ciepłe powietrze. Klima trochę za słaba. Może w 2 osobowym Fiorino się sprawdza tu w czasie upału jest po prostu za ciepło. Ale za to zawsze można poprosić pasażera tylnego siedzenia o uchylenie szybki. Fajny patent, chociaż bardziej do miasta, na trasie strasznie szumi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na małe autko super. Trzy foteliki na tylnej kanapie mieszczą się bez problemu z czym nawet większe kombi sobie nie radzą. Z przodu siedzi się pionowo, jak na krześle, ale miejsca raczej nie brakuje.
2,0
Wyciszenie
Tanie auto z dieslem, w dodatku z mało opływowym kształtem. W mieście jak się diesel w końcu rozgrzeje to da się wytrzymać, w trasie do 100 km/h też znośnie. Przy większych prędkościach do szumu dokłada się silnik, któremu brakuje 6 biegu. Drogi ekspresowe trzeba sobie odpuścić.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
PALI JAK MAŁY SMOK. W mieście zejście poniżej 7 litrów graniczy z cudem. Znacznie częściej jest 8-8,5. Na trasie nie ma co liczyć na wynik poniżej 5 litrów. Serwis badał sprawę już dwa razy. Auto ich zdaniem jest sprawne. Przy każdej okazji powtarzają formułkę z instrukcji, że podane zużycie może się różnić od rzeczywistego. A że Qubo 1.3 JTD pali 2 litry więcej niż Octavia 1.9 TDI w tych samych warunkach - ASO nie wie dlaczego nie znają się na skodach. Przeglądy tanie (310 zł robocizna), co 30 tys. km. Olej i filtry lepiej przynieść swoje - uwaga olej musi być wyczesany do Multijeta spełniający normę fiata. Ubezpieczenie tanie, jak się znajdzie odpowiednią firmę. Jak Qubo i Fiorino maja w ubezpieczalni wspólną stawkę to flotowy charakter tego drugiego winduje koszty. Oczywiście jak w kazdym aucie jest kilka "fajnych" patentów np. wymiana tylnej wycieraczki tylko z całym ramieniem, nietypowe przednie wycieraczki itp. Przednie klocki wytrzymały niecałe 25 tys. w ASO kosztują 380 zł. Zamienniki ATE można dostać od 150zł.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby nie to, że była wyprzedaż i kupiłem go z upustem 15 tys. to byłaby masakra. Wiadomo, za taką kasę nie kupi się dobrego wygodnego auta. Qubo jest praktyczne, ale niestety spalanie i usterki znacząco pogarszają opłacalność całej inwestycji. Teraz jestem przekonany, że benzyna + LPG byłby dużo lepszym rozwiązaniem dla tego auta tym bardziej, że ma dobre miejsce na butle po autem.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwa razy padło Blue&Me (dobrze, że na gwarancji) czasem wariuje komputer pokładowy. Wskaźnik temperatury bardzo rzadko przekracza 1/4 skali. Ponoć tak ma być.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana podkładek pod wtryskiwaczami, ropa lała się po silniku roztaczając swoją woń. Dwa dni przymusowego postoju w ASO rozwiązało problem. Zestaw naprawczy do kół nadaje się do wszystkiego, ale na pewno nie do naprawiania kół. Próba użycia wykazała bezradność kompresorka i zakończyła się zakupem nowej opony.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.3 Multijet 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Qubo Fiorino Qubo