Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Tipo I

Sznyc@poczta.onet.pl, 21 lat temu
Silnik 1.9 TD 92KM 68kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 180 tys. km
Fiat Tipo I 1.9 TD 92KM 68kW 1988-1995 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Całkiem przyzwoite GT za małe pieniądze, a pozatym bardzo duże jak na niecałe 4 metry długości, trudno znaleść fachowych mechaników do tego samochodu, z częściami nie ma problemu 80% jest od ręki, reszta najdalej po 7 dniach oczekiwania,
Wrażenia
4,0
Silnik
Swietna dynamika i elastyczność, poniżej 12 s do 100, niska kultura pracy, jak to stary diesel :)
3,0
Skrzynia biegów
problemy z 1 i wstecznym, szczególnie przy rozruchu zimą, czasami problem z szybkim zapinaniem 2 biegu
5,0
Układ jezdny
bardzo dobre wyczucie drogi, tylko 3,3 obrotu pomiędzy skrajnymi położeniami kierownicy, samochód ma wspomaganie dzięki temu nie ma problemów przy parkowaniu świetne trzymanie drogi,niestety mocno podskakuje na nierównościach
Komfort
4,0
Widoczność
poza bocznymi słupkami, i małym martwym polem
4,0
Ergonomia
wszystko w zasięgu ręki, trochę za słabe podświetlenie bocznych wskaźników
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
problemy z ustawieniem pośrednich temperatur jest albo zimno albo bardzo gorąco
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bez dwóch zdań super, nie ma samochodów poniżej 4 metrów które by mu dorównały, i do tego 350l bagażnika
3,0
Wyciszenie
do 2000 obrotów bardzo cicho (oczywiście jak na diesla) powyżej robi się głośno, do 100 km/h całkiem przyjemna podróż
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa to 5 na trasie i góra 7,5 na mieście przy nie oszczędzaniu gazu, ceny części o 20 do 40 % wyższ niż u modeli podstawowych, ale do zaakceptowania
4,0
Stosunek jakość/cena
tani w kupnie, ale trzeba trochę włożyć żeby doprowadzić samochód do pełnej sprawności, ale z drógiej strony samochód tej wielkości z takim silnikiem w salonie kosztuje około 50 tyś
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wiecznie przepalające się żarówki, czasami trzaski
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zawieszenie raz na 2lata do wymiany (ok 50 tyś) poza amortyzatorami, silnik wymaga dbałości, wystarczy małe przegrzanie i już przepala się uszczelka pod głowicą jak już to się stanie to 500 km przebiegu z taką awarią i mamy wymiane pierścieni, pozatym rozrusznik nie wytrzymóje miejskiej eksploatacji, trzeba go co jakiś czas rozebrać i przeczyścić inaczej odmawia posłuszeństwa
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Tipo I