Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Tipo II Hatchback

Daniel, 5 lat temu
Silnik 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Tipo II Hatchback 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,64
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Elastyczność i wyciszenie!
Karoseria : Ilość miejsca w środku.
Inne : Cena i wyposażenie bijące konkurentów na łopatki.
5,0
Całokształt
Patrząc na cenę do oferowanych możliwości, Fiat pozamiatał konkurencję. Kupiłem Tipo 1.4 T-Jet S-Design z pakietem TECH (Navi, kamera cofania) za 75,500zł Biorąc za konkurenta Golfa VII 1.4 TSI 125KM w manualu, w najbogatszej wersji wyposżenia + pakiet stylistyczny R-line, doposażając go do mojego Tipo (Navi, kamera, skóra, Bi-ksenon, DAB i wiele mniejszych dodatków, które u VW są opcją) wyszło ok. 115tys zł! Leony FR czy Megane GT-line po doposażeniu, też windują cenę w okolice 95tys zł. Ogólnie nie ma o czym dyskutować.
Wrażenia
4,0
Silnik
T-Jet to stara dobra szkoła. Wtrysk pośredni pozwala na montaż instalacji gazowej za 3500zł. Przydaje się, bo samochód pali dość dużo. W trasie ok. 8,5l/100km, w mieście ponad 10l (mam koła 18', to też wpływa na takie wysokie zużycie paliwa). Moc wynosząca 120KM nie jest jakaś potężna, ale na pewno Tipo nie jet też zawalidrogą. Krótka skrzynia powoduje, że samochód jest wybitnie elastyczny na tle konkurencji (lecz paliwożerny). Dane z tygodnika MOTOR (60-100km/h na 4 biegu i 80-120km/h na 6 biegu): Tipo T-Jet (6,7s/11,8s) Golf/Leon 1.4 TSI 125KM (8s/15,5s) Megane 1.2TCe 130KM (7,8s/17,8s) Peugeot 308 1.2 PT 130KM (7,6s/14,3s) Astra 1.4T 125KM (8,1s/14,7s) Pulsar 1.2DIG-T (9s/18,3s) Mazda 3 2.0 120KM (11,2s/16s) Cee'd 1.0T-GDI (9,4s/17,8s) Civic 1.8 i-VTEC 142KM (8,5s/15,9s) Focus 1.0EB 125KM (9,4s/17s)
4,0
Skrzynia biegów
Krótka, więc samochód jest elastyczny, ale też paliwożerny. Mogłaby być ciut precyzyjniejsza, w VAGu jest zdecydowanie lepsza.
4,0
Układ jezdny
Miękki, komfortowy samochód. Idealny dla osób mających problem z kręgosłupem. O wyczynowej jeździe można zapomnieć.
5,0
Karoseria
Ładna linia nadwozia, pakiet S-Design dodaje kolejnych punktów wyglądowi. Samochód obrzydliwie przestronny jak na kompakt, duży bagażnik.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu słaba, ale w manewrowaniu pomaga kamera cofania i czujniki.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu i pod ręką. Niby słaba opinia o plastikach deski rozdzielczej, ale naprawdę, nie widzę różnicy porównując ją do Astry czy Leona. Audi A3 czy Mercedes A klasy, to już jednak inna liga.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Aż za dużo przestrzeni jak dla mnie czy to z przodu, czy to z tyłu! Mam 180cm wzrostu.
5,0
Wyciszenie
Tu powinienem dać nie 5, ale 6 gwiazdek! Auto jest niesamowicie wyciszone, a jak już się wkręci na obroty, to słychać bardzo fajny dźwięk silnika.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tani, dobrze wyposażony samochód, dużo pali, łatwa w montażu instalacja gazowa. W sumie 4 gwiazdki.
5,0
Stosunek jakość/cena
10 gwiazdek!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterek brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Fiat Tipo II Hatchback 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
23,00 zł
10,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Fiat Tipo II Hatchback