Szukaj

Informacje o Fiat Tipo II Hatchback

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz

Fiat Tipo II Hatchback – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Długość 4368 mm
Szerokość 1792 mm
Wysokość 1495 mm
Rozstaw osi 2638 mm
Rozstaw kół - przód 1542 mm
Rozstaw kół - tył 1543 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1400 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 440 l
Maksymalna ładowność 600 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Silnik - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Fabian R.
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 95KM 70kW
Fiat Tipo Hatchback 1.4 95 KM Lounge. Samochód zakupiłem od Polskiego dilera jak roczny po lizingu z przebiegiem 30tyś. z gwarancją na dwa lata. W bardzo dobrej cenie ( 40% taniej od ceny katalogowej identycznie wyposażonego, nowego egzemplarza ). Jestem długo letnim użytkownikiem Fiatów więc mój wybór był oczywisty. Samochód naprawdę dobrze wyposażony i bardzo wygodny. Bardzo dobry do miasta i świetny w trasie. Generalnie oszczędny ale nie przy mojej nodze ;) chociaż w trasie przy 90km/h na tempomacie trzymał 5,5 l/ 6,0 l na sto kilometrów. Gorąco polecam, trzeba go kupić, żeby się przekonać. To naprawdę dobry samochód.
4,5
~donstef
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
Kupując tipo jako auto do pracy (przedstawiciel handlowy) kierowałem się oszczędną eksploatacją, ceną za rocznik, wyposażeniem (wersja Lounge), dostępnością części. I się nie zawiodłem. Jeśli ktoś planuje zakup tipo i szuka wad tego auta to opiszę co mnie denerwuje. Po pierwsze i chyba najbardziej denerwujące to wyciszenie auta. Porównując do Laguny III albo do Hyundai Tucson to jest tragedia. Druga sprawa to zasięg radia. O ile nagłośnienie w wersji Lounge jest spoko to radio jest jakieś słabe i potrafi gubić zasięg. Jeszcze system głośnomówiący jest słabym i kierowcę słuchać słabo. Trzeci mankament to średnica zawracania, tutaj jest gorzej niż w niejednym suwie. Z mniejszych mankamentów to rysujący się plastik w środku kierownicy ( w innych tipo zauważyłem ten sam problem) Zaletą natomiast tego auta jest jego przestronność, dobre wygodne siedzenia, przyśpieszenie t-jet z turbiną robi robotę. spalanie +/- 10litrow LPG. Cena części - Przez ostatni rok wymieniłem sondę lambda, tylne amortyzatory i moduł świateł LED. Łącznie 1000 zł kosztów. Klimatyzacja to najmocniejszy punktów Tipo, naprawdę chłodzi porządnie. Z dodatków które są fenomenalne w Tipo - radar hamowania - kilka razy uratował mnie i moje roztargnienie. Dla zastawiajacych się nas Tipo (ale z silnikiem Tjet) - to naprawdę dobry wybór. Kalkulując co można na rynku wtórnym kupić w cenie ok 30-35 Tyś zł - z dobrym wyposażeniem, w miarę młode, z silnikiem lubiącym LPG. Dałbym pięć gwiazdek jeśli wyciszenie byłoby lepsze. Reszta małych wad do zaakceptowania;)
5,0
~Tomas38
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Uwielbiam ten samochód!!! Świetnie się prowadzi i daje radość z jazdy. Dobre wyciszenie przy prędkościach autostradowych, fajnie się zbiera, przyjemne audio z 6 głośnikami, Car-play, wygodne siedzenia w skórze i niezła widoczność podczas jazdy w nocy (Bi Ksenon), dodatkowo kamera z torem jazdy ułatwia parkowanie. Silnik to stara sprawdzona konstrukcja Fiata z 4 cylindrami i hydrauliczną regulacja luzów zaworowych (T-jet). Do tego podatny na modyfikacje, fabrycznie nie jest wysilony. Do tej pory od nowości zero awarii!!! Warto zauważyć że wychodzą różne wersje Tipo. Niektórzy narzekają na braki w wyposażeniu, twarde fotele, deskę rozdzielczą czy plastykową kierownice. Tylko kto im kazał kupować podstawowa najtańsza wersje :) Polecam wersję Tipo S-Design.
Średnie spalanie dla Fiat Tipo II Hatchback
7,2 – 9,9
l/100 km
4,5 – 5,2
l/100 km
7,9 – 9,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 95KM 70kW
Auto przejechało 5000 km trasa mieszana, głównie bez dodatkowego bagażu i maksymalnie 2 osoby. Minimalne spalanie osiągnięte na trasie podmiejskiej przy prętkości ok 50-70 km/h. Maksymalne spalanie głównie jest wynikiem przepychania się przez korki. Co do techniki jazdy to starałem się zmieniać biegi zgodnie z podpowidzią komputera chodź wiem że mam tendencję opóźniania zmiany przy przyspieszaniu. Co realnie skutkuje u mnie większym spalaniem. Miłe zaskoczenie to, że średnie spalanie w przypadku trasy autostradowej nie jest większe ok 6,8. Rozczarował mnie za to brak właściwego biegu dla 50 km/h. Test przeprowadzony w upały wiec klima chodzila prawie zawsze.
8,8
Fiat Tipo II
Hatchback 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
Najwyższy wynik spalania odnotowany z pierwszego tygodnia jazdy. Po przejechaniu 2500 km średnie spalanie spadło do 8,5 l/100km (wartość z tankowania na stacji paliw). Jeżdżę raczej spokojnie - staram się nie przekraczać 3000 rpm (prędkość 80-100 km/h) ale też nie jestem zawalidrogą (jak trzeba to wyprzedzam). Codziennie pokonuję trasę ok. 60 km z czego 1/4 to jazda po mieście. Nie testowałem go jeszcze przy jeździe autostradowej więc tu się nie wypowiem. Jak dotąd jedna dłuższa wycieczka 2*200 km (3 osoby, pełny bagażnik, włączona klimatyzacja) - spalanie poniżej 8,5l/100km. Przy dynamice tego auta oraz komforcie podróży dla mnie wynik bardzo dobry ł. Świetnie sprawdza się wskaźnik poziomu gazu wbudowany w wyświetlacz.
4,1
Liczba komentarzy: 1
Fiat Tipo II
Hatchback 1.6 MultiJet 120KM 88kW
280. Tys na kołach 15cali jak na razie tylko eksploatacyjne rzeczy tak 0 awari auto jezdzi w trasie średnia 4l przy prędkości 130 da się zejść niżej.... jednak to nie moj styl jazdy . Kiedys się zaparłem że pojadę 100km/h i wyszedl 3.3 na sto w trasie liczone z dystrybutora nie z komp. Komp. Przekłamuje o 0.4litra.

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 12
Błędy wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do 204
  • Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ wtryskowy
  • 207 tys. km
Dzień dobry Państwu. Stałem na postoju, dodałem kilka razy gazu do 6000 obrotów(samochód Fiat Tipo 1.4 70kw, chodził na LPG) i za kolejnym razem wywalił błąd wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do P0204 i przestał chodzić. Nie chciał odpalić przez 10 minut, odpalił dopiero przy jednoczesnym dodawaniu ostro gazu. Skasowałem błędy, stał całą noc. Wsiadłem rano, odpalił bez problemu, normalnie pracował do pierwszego zakrętu, kiedy zwolniłem to zgasł, ponownie pojawiły się te same błędy P0201-204. Mechanior doradził dolanie czyściwa do benzyny i wypalenie całego kociołka. Po odjeździe z stacji benzynowej, jadąc na benzynie, samochód po 500 m zaczął szarpać, zgasł i już nie odpalił. Silnik kręci, nawet kilka razy załapał jakby chciał wystartować ale nic z tego. Cały czas przy próbie odpalenia wywala ten błąd. Nigdzie na necie nie znalazłem takiego przypadku, prośbą o podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam. Ps. Od 2 tygodni coś buczało z przodu bardziej z lewej strony, a kilka dni temu po myjni, monitor komputera dwa razy zamigał i skasowała się godzina, data itp. Z myjni wyjechałem normalnie, silnik też chodził bez problemu.
Oczekuje na rozwiązanie
Błąd P2195
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Wyświetla się check Engine. Po podpięciu komputera wyświetla błąd P2195 ( zakłócenie działania sondy lambda nr1 przed katalizatorem) błąd pojawia się zawsze w tych samych okolicznościach. Jazda w trasie krótki postój i ruszenie w trasę, wysoka temperatura zewnętrzna powyżej 27 stopni Celsjusza. Wymiana sondy lambda na nową Boscha nie rozwiązała problemu. Wyświetleniu błędu nie ma wpływu na jazdę , silnik pracuje normalnie tylko lekko falują obroty jałowe. Skasowanie błędu przywraca normalną pracę silnika.
Awaria synchronizatora 3 biegu
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 48 tys. km
Przy włączaniu 3 biegu zgrzyta, zarówno przy przejściu z 2 jaki 4 biegu. Przy małych prędkościach i obrotach i ostrożnym włączeniu 3 wchodzi ale redukcja z 4 , zwłaszcza w górach to dramat. Auto 3 lata z salonu. To jest moja pierwsza taka usterka od 30 lat ( wszystkie auta nowe), Ciekawy jestem jakie następne usterki się pojawią , bo konieczność wymiany łączników stabilizatorów to wydaje się pryszcz (auto jeździ przeważnie poza miastem po dobrych drogach)
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Tipo II Hatchback