Szukaj

Lista ocen Fiat Tipo II Sedan 1.4 95KM 70kW 2015-2020 (46) - Układ jezdny

Na liście zabraknie 26 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~Tomek
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Do 110 km/h jest OK. Pewny w zakrętach - ale nie zachęca do dynamicznego w nie wjeżdżania. Mam 17 calowe alu, może to robi swoje. Natomiast od 110 km/h pojawia się walka o życie. Na autostradzie, ekspresówce miota nim w sposób niekontrolowany, bez żadnego ładu i składu ( auto nowe, 17-tki, dobre opony ). Przy 130 km/h już pełny stres, ciężko utrzymać go na pasie,. zwłaszcza przy wyprzedaniu ciężarówek. Generalnie wrażenie jest takie, jakbym...
4,0
~Adam
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Przyzwoity promień skrętu zapewnia dobrą manewrowość nawet w co ciaśniejszych miejscach, a tryb CITY dodatkowo ułatwia sprawę. Dobrze trzyma się drogi, ładnie chodzi w zakrętach i jest zaskakująco stabilny nawet przy większych prędkościach. Dla niektórych minusem może być twarde zawieszenie, choć osobiście je wolę- pod Tipo czuć dziury i nierówności, ale nie na tyle żeby sprawiało kłopoty przy prowadzeniu.
4,0
~Bmg
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Już wiem skąd wzięło się powiedzenie, że focus ma najlepsze zawieszenie w klasie :). Przesiadając się z forda czuję różnicę. Tipo jest lekkie (1150 kg) i podskakuje na kostce przy wyższych prędkościach. Może ma to urok tylnej belki albo 17calowych kół na oponach 225/45? Zastanawiam się jakby to było przy mniejszych kołach. Z kolei na równej asfaltowej drodze prowadzi się jak po szynach.
4,0
~Xenomorph
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Podoba mi się wyższy, niż w Seacie prześwit - mniej boję się jakichś dziadów leżących na jezdni. Myślę - że rozsądny kompromis pomiędzy komfortem a pewnością prowadzenia. Promień skrętu nieco za duży, wspomaganie OK - na zakrętach nie szaleję, więc tutaj się nie wypowiem, acha - jest jeszcze wspomaganie elektryczne CITY, którego ani razu nie użyłem - może jak żona będzie jeździć :)
5,0
~Meleic
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Układ jezdny nie jest mocno precyzyjny, ale nie oszukujmy się, to jest samochód nastawiony na komfortową jazdę. Bardzo dobre czuć wszystko co trzeba, ale bez przesady. Wydaje się trochę gumowy. Wspomaganie działa świetnie i kierownica w moim odczuciu działa lekko, jednak po włączeniu opcji CITY jest jeszcze lżejszy co na pewno pomoże w lepszym prowadzeniu np. na parkingu.
3,0
~mdnm
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Tak jak poprzednio do Forda Mondeo nie ma startu, ale w tym aspekcie Fiat Tipo jest całkiem niezły. Poprawnie trzyma się drogi, przy poślizgach włącza się kontrola trakcji - choć jeździłem lepiej działającymi. Zakręty można pokonywać w miarę szybko bez strachu. Jeżeli chodzi o zawieszenie to naprawdę dobrze działa - no ale przez 14 tys. ciężko żeby było inaczej.
4,0
~Janusz Żegota
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Prowadzi się dobrze, zawieszenie nie hałasuje, na nierównościach jest minimalnie mniej komfortowy niż Auris, ale może to wina opon wysokociśnieniowych. Nawiasem mówiąc, pierwszy raz się z takimi oponami spotkałem i trudno mi coś na ich temat powiedzieć. Odniosłem wrażenie, że na zakrętach jest nieco mniej podsterowny niż Auris.
4,0
~mdnm
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Jest nieźle, system CITY sprawdza się, choć nieraz może być nieco zdradliwy - przekonałem się o tym na centymetry mijając tramwaj, trzeba o tym pamiętać. Na zakrętach trzyma się nieźle, no ale nie jest to Ford Mondeo jeżeli chodzi o tą sprawę. Na trasie nieco rzuca nim przy podmuchach wiatru, no ale nie jakoś spektakularnie.
5,0
~DanielK.
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Zawieszenie komfortowe, miękkie. Jak ktoś oczekuje sztywności Golfa na każdym zakręcie to się mocno ździwi. Zostawiłem standardowe koła 15 cali - właśnie pod komfort i nasze drogi. Będę o wiele rzadziej lądował w ASO na wymianach elementów zawieszenia. Pomijam fakt, że nie będę cisnąć po 140 na zakrętach bo nie mam potrzeby.
4,0
~Tomek
Fiat Tipo II
Sedan 1.4 95KM 70kW
Pozycja za kierownicą "kastruje" kierowcę. Nie chcesz sprawdzać granic przyczepności. Ale jak się przełamiesz i wejdziesz ostro w zakręt - auto zrobi, co trzeba, żeby wyjechać z niego jak po sznurku. Niestety radości to nie daje, ale masz pewność, że w trudnej sytuacji bez problemów się wybronisz.
Fiat Tipo II Sedan