Szukaj

Ocena kierowcy - Fiat Tipo II Station Wagon

Patryk, 2 lata temu
Silnik 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Skrzypiący wentylator nawiewu powietrza
5,0
Całokształt
Auto zdecydowanie warte swojej ceny, która jest niska, natomiast wykonanie porównywalne do droższych marek. Przyjemnie się jeździ, jest duże, rodzinne, jakoś bardzo dużo nie pali. Prócz automatycznej skrzyni wersja Lounge ma wszystko co jest najbardziej potrzebne. Nie ma niepotrzebnych bajerów. Przyzwoite auto za rozsądną cenę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Moc nie jest duża, natomiast przyspieszenie zadowalające jak na poruszanie się polskich drogach. Silnik pracuje równo na biegu jałowym. Zauważalna jest zdecydowanie przerwa w przyroście mocy przy ok 2,5 tyś obrotów. Dzieje się tak przy średnim wciśnięciu pedału gazu. Przez większość czasu jest to niezauważalne. Spalanie średnie 10l gazu na 100km uznaję za przyzwoite.
5,0
Skrzynia biegów
Wszystko ok, biegi wchodzą precyzyjnie, nie mam nic do zarzucenia
5,0
Układ jezdny
Auto nie jest zbyt sztywne, co raczej jest plusem na trasie. Z dziurami na drodze również nie ma problemu. Jednak szysze wchodzenie w zakręty to nie jego domena.
5,0
Karoseria
Łady kolor (Collose Gray), papierowy jak każdy inny nowy samochód
Komfort
4,0
Widoczność
widoczność bardzo dobra, bałem się małej szyby tylnej, ale bardzo szybko się przyzwyczaiłem. Bez kamery cofania byłoby na pewno gorzej. Mam zastrzeżenia co do działania fotochromatycznego lusterka wstecznego, mogłoby bardziej ściemniać.
4,0
Ergonomia
Schowki duże i dobrze rozmieszczone. Na bardzo duży plus podłoga podwójna w bagażniku. Mieści mi się tam dojazdówka i pozostałe gadżety. Na minus brak schowka na okulary w podsufitce.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
To nie jest najmocniejsza strona tego samochodu, ale tragedii też nie ma. Klimatyzacja ma dwa tryby (standard i max), co jest dużym plusem, bo pozwala delikatnie schłodzić wnętrze. Samo działanie klimatroniku jest inne niż się przyzwyczaiłem. Muszę mieć temperaturę ustawioną czasami nawet 25C, żeby było komfortowo, bo rozprowadzenie powietrza jest jakoś dziwnie zrobione. Latem wszystko jest ok. Coś czego wcześniej nie spotkałem, to że nie można włączyć trybu auto bez klimy w przypadku gdy zewnętrza temperatura jest wyższa od zadanej, Niby logiczne, z punktu widzenia wentylacji. Bardzo irytującą po miesiącu zaczął skrzypieć wentylator nawiewu, podczas przeglądu muszę to zgłosić.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca i z przodu i z tyłu jest pod dostatkiem. W bagażniku również.
5,0
Wyciszenie
Nie mam zastrzeżeń co do niewyciszenia, jest przyjemnie w samochodzie. Przy 140 jest głośniej niż przy 150-160km/h
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie konkuruje tylko z Dacia Duster, która moim zdaniem jest gorzej wykonana i ma słabszy silnik.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podczas opadów wyłącza się system Brake Control - ostrzegania o zbliżaniu do samochodu. Pewnie jakiś radar jest przysłaniany. Przy zatrzymaniu na światłach nie zadziałała system start/stop i zaświeciła się kontrolka silnika i komunikat, żeby ów skontrolować. Umówiłem się na serwis, ale po tygodniu, zanim zdążyłem się tam zjawić to zgasła.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-Jet 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Fiat Tipo II Station Wagon