Szukaj

Informacje o Fiat Tipo II Station Wagon

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany w latach 1988-1995 oraz ponownie od 2016 roku model z segmentu C (niższa klasa średnia). Był debiutancką stylizacją biura projektowego IDEA. Kompaktowy hatchback , jakim był pierwszy Fiat Tipo zastąpił w ofercie marki model Ritmo. W roku 1989 został zwycięzcą plebiscytu na Europejski Samochód Roku, a także Samochód Roku w Irlandii. W roku 1995 Tipo został wycofany z rynku – koncern zastąpił go wówczas modelami Bravo i Brava. Powrócił jednak do niego w roku 2016, już jako kompaktowego sedana, wprowadzając go na rynek w miejsce modelu Linea, choć początkowo pojawiła się nazwa Aegea (Egea). Rok później dołączyły do niego wersje hatchback oraz kombi.
czytaj więcej
Powagosław

Bardzo ciekawa propozycja w segmencie kompaktowych, „budżetowych” sedanów. Zręczny ruch Fiata – Tipo ma wszystkie atuty, by stać się liderem tej klasy.

~Powagosław
Luzacjusz

Pierwszy Tipo jest do dziś świetnym przykładem włoskiego, kanciastego wzornictwa z przełomu lat 80. i 90 (Maserati Ghibli 2 się kłania). Tipo II, który z oryginałem nie ma nic wspólnego, jest samochodem stylistycznie uniwersalnym. Bardzo ładnym, ale charakter Fiata to dziś brak własnego charakteru.

~Luzacjusz

Fiat Tipo II Station Wagon – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 9,8 m
Promień skrętu 4,9 m
Długość 4571 mm
Szerokość 1792 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2002 mm
Wysokość 1512 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1514 mm
Rozstaw osi 2638 mm
Rozstaw kół - przód 1542 mm
Rozstaw kół - tył 1543 mm
Prześwit 120 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 930 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1010 mm
Wysokość siedziska przedniego 580 mm
Długość siedziska przedniego 480 mm
Wysokość oparcia przedniego 840 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 610 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 945 mm
Odległość od podłogi do siedziska tylnego 360 mm
Długość siedziska tylnego 480 mm
Wysokość oparcia tylnego 870 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1480 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1495 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1650 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 550 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1010 mm
Wysokość bagażnika 770 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 990 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1780 mm
Wysokość progu załadowczego 650 mm
Maksymalna ładowność 550 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena + Karoseria

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,9
~Przemo
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 95KM 70kW
Jest to mój trzeci samochód z rodziny Fiata . Znam markę i jestem zadowolony z wyboru tego większego i pakownego Tipo SW. Mają podmiejską działkę rekreacyjną szybko doceniłem pakowność bagażnika . Lubimy z żoną jeżdzić rowerami , wkładam do powiększonego bagażnika bez problemu i rozkręcania. W Punto Evo niestety bagażnik na klapie był kłopotliwy. Tipo jest w wersji Lounge jest wyposażony dobrze, na bardzo dobrze trochę brakuje. Samochód mimo skromnej mocy to sprawnie i szybko wyprzedza inne pojazdy , do prędkości 90km/h , powyżej trzeba mieć więcej miejsca na manewr. Oczywiście trzeba sprawnie operować 6 biegami. Do pracy silnika nie można mieć żadnych uwag , ten silnik lubi być podkręcony na obrotach. Komfort jazdy i obsługi Uconnect 7" jest perfekcyjnie zrobiony, wszystko blisko kierownicy i czytelne , najbardziej podoba mi się przyciski sterowania radiem umieszczone po wewnętrznej stronie kierownicy, świetne rozwiązanie. Jak narazie samochód spełnia wszystkie moje oczekiwania . Mało też pali przy moim nieoszczędnym stylu jazdy , 40%jazdy poza miastem i 60% w mieście, wychodzi z obliczeń na stacji benzynowej 7.4 L . System start/stop używam tylko w mieście. Jedyna wada to robi się głośno przy prędkościach 130km/h, ale nie mam pewności co do jakości opon , bo używam opon wielosezonowych . Wyrażnie zauważam różnicę przy jeżdzie po różnych powierzchniach asfaltowych.
4,7
~Adrian
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Obecnie w naszej rodzinie są już dwa egzemplarze hatchback od ponad 4 lat i kombi S-design od kilku miesiecy. Tipo jest to naprawdę świetne,bezawaryjne, rodzinne auto. Za te pieniądze w tej klasie nie znajdziecie naprawdę nic lepszego, stosunek jakości cena jak dla mnie rewelacja. Wnętrze może i jest proste i plastikowe,ale jakości spasowania poszczególnych elementów jest na bardzo wysokim poziomie, fiat pod tym względem nie odstaje nawet od marek premium. Byłem posiadaczem BMW X1 x-line i niestety jakość spasowania jak i wyciszenie niestety jak na markę premium nie było zachwycające, według mnie tipo pod względem spasowania wygrywa.
4,4
~Ten_Przem
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 95KM 70kW
Trudno znaleźć równie wygodny i praktyczny samochód w zbliżonej cenie. Pod względem cenowym konkurencją dla Tipo są właściwie wyłącznie modele miejskie segmentu B oraz różne modele Dacii. Te ostatnie, choć praktyczne, wyraźnie odstają jakością wykończenia wnętrz i przytulnością. Jeździłem wszystkimi, więc mam rozeznanie. Dałbym i pięć gwiazdek Tipo, ale uczciwość nakazuje wspomnieć o dwóch kwestiach, które dla wielu kierowców mogą mieć znaczenie. Po pierwsze Tipo (1.4/95 KM) ma raczej skromne osiągi, i właściwie wśród kompaktów każdy konkurencyjny model jest żwawszy. No może poza Hyundaiem i Kią z jednostkami 1.4MPI/100 KM oraz 1.5DPI/110 KM. W moim wypadku to nie problem, bo biorąc pod uwagę obecne ograniczenia prędkości, do "turlania się" po mieście i w trasie ta jednostka wystarczy. Dodatkowo jest ona wysoko oceniana pod względem niezawodności. Znajomy ma ten silnik w Bravo, przejechał ponad 200 tys. km i się śmieje, że "musiałby silnik potraktować młotkiem aby przestał jeździć" - kompletnie nic się z tą jednostką mu nie dzieje. Kolejną kwestią jest to, że Tipo ma dość skromny zestaw systemów podnoszących bezpieczeństwo czynne, nawet w opcji. Dla uważnych, nieroztargnionych kierowców to również nie problem.
Średnie spalanie dla Fiat Tipo II Station Wagon
7,0 – 9,7
l/100 km
5,0 – 6,5
l/100 km
8,0 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,0
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
Autem jeżdżę od 15 miesięcy i właśnie przekroczyłem 50.000km więc parę słów jak to wygląda z mojej strony. Oczywiście model z fabrycznym LPG a nie dokładanym u dilera, auta te nie posiadają pomiarów spalania średniego ani chwilowego w komputerze więc liczone wszystko od stacji do stacji. Tankowane głównie na tańszych stacjach (TESCO, AUCHAN itp.). Do butli wchodzi ok 42 litry gazu. Tipo w większości przebiegu gonione po trasach. Autem fajnie się jeździ, jest dynamiczne i wygodne jak za te pieniądze, po ponad roku używania jestem zadowolony z decyzji zakupu oraz wszystkich dodatków typu navi, kamera, grzane siedzenia. Moje miasto jest od roku rozkopane i ciężko o płynną i spokojną jazdę więc spalanie bez zwracania uwagi na ekonomię to 12 litrów LPG w mieście. Raz siliłem się i jeździłem po mieście jak najbardziej spokojnie się da i może zszedłem coś poniżej 11 litrów. Znowu po drugiej stronie medalu trasa, tempo do 90-95km/h zaczyna się magia, spalanie spadnie do 8,5 l na 100km i to jest extra. Wielokrotnie dobijałem na butli prawie do 500 km przejechanych w takich warunkach spokojnej jazdy w trasie. Przy prędkości ok 110-120 km/h na trasie spalanie ok 10l. Auto spokojnie pojedzie 160-170 km/h (nawet latałem 200km/h) na autostradzie ale już od prędkości 140km/h zaczyna się duże spalanie nawet nie potrafię powiedzieć ile wtedy ciągnie.
7,8
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW
Witam. Posiadam Tipo kombi 1.4 t-jet od 3 miesięcy. Do tej pory przejechałem już ponad 4 tyś km . Powiem szczerze, że zejście w spalaniu poniżej 7 litrów jest bardzo trudne. Jest to mały silnik z turbo więc jedyna opcja to lpg. Ostatnio zrobiłem trasę 1500 km na autostradzie z prędkością 140 km na tempomacie. Średnie spalanie przy 4 osobach plus bagaż wyszło 8,6 litra. Zaznaczę, że jechałem z normalną dynamiką przy rozpędzaniu i nie oszczędzałem samochodu. Spalanie 6,5 jest możliwe na lokalnych drogach przy prędkości 90 km na godzinę. Jest to mały silniczek więc trzeba go kręcić. A jeżeli chce się zaoszczędzić nie rezygnując z dynamicznej jazdy należy pomyśleć o lpg. Lub zmienić samochód z większym silnikiem .Posiadam drugi samochód ( limuzyna ) z silnikiem 2.3 benzyna i powiem szczerze że potrafi spalić mniej niż Tipo. A szczególnie na autostradzie. Pozdrawiam wszystkich użytkowników Tipo.
9,9
Fiat Tipo II
Station Wagon 1.4 T-Jet LPG 120KM 88kW
Autko ok. Wygodne itd. W trasie nad morze spaliło średnio 10,5L na 100km LPG przy prędkości 120-140km/h. W mieście spali od 10-13.5L LPG na 100/km wszystko zależy od stylu jazdy. W przypadku jazdy jak tak zwany emeryt czyli w zakresie 60-90km/h bez gwałtownego przyszpieszania itd. udało mi sie osiągnąć spalanie 7.8l na 100km (bez włączonej klimy). Instalacja gazowa STAG QBOX. Auto przejechane ma 44780km ( gaz założony przy 42000km).

Usterki Fiat Tipo II

Liczba wpisów: 12
Błędy wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do 204
  • Fiat Tipo II Hatchback 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ wtryskowy
  • 207 tys. km
Dzień dobry Państwu. Stałem na postoju, dodałem kilka razy gazu do 6000 obrotów(samochód Fiat Tipo 1.4 70kw, chodził na LPG) i za kolejnym razem wywalił błąd wszystkich wtryskiwaczy od P0201 do P0204 i przestał chodzić. Nie chciał odpalić przez 10 minut, odpalił dopiero przy jednoczesnym dodawaniu ostro gazu. Skasowałem błędy, stał całą noc. Wsiadłem rano, odpalił bez problemu, normalnie pracował do pierwszego zakrętu, kiedy zwolniłem to zgasł, ponownie pojawiły się te same błędy P0201-204. Mechanior doradził dolanie czyściwa do benzyny i wypalenie całego kociołka. Po odjeździe z stacji benzynowej, jadąc na benzynie, samochód po 500 m zaczął szarpać, zgasł i już nie odpalił. Silnik kręci, nawet kilka razy załapał jakby chciał wystartować ale nic z tego. Cały czas przy próbie odpalenia wywala ten błąd. Nigdzie na necie nie znalazłem takiego przypadku, prośbą o podpowiedzi co to może być. Pozdrawiam. Ps. Od 2 tygodni coś buczało z przodu bardziej z lewej strony, a kilka dni temu po myjni, monitor komputera dwa razy zamigał i skasowała się godzina, data itp. Z myjni wyjechałem normalnie, silnik też chodził bez problemu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Błąd P2195
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 T-Jet 120KM 88kW 2016-2020
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
Wyświetla się check Engine. Po podpięciu komputera wyświetla błąd P2195 ( zakłócenie działania sondy lambda nr1 przed katalizatorem) błąd pojawia się zawsze w tych samych okolicznościach. Jazda w trasie krótki postój i ruszenie w trasę, wysoka temperatura zewnętrzna powyżej 27 stopni Celsjusza. Wymiana sondy lambda na nową Boscha nie rozwiązała problemu. Wyświetleniu błędu nie ma wpływu na jazdę , silnik pracuje normalnie tylko lekko falują obroty jałowe. Skasowanie błędu przywraca normalną pracę silnika.
Awaria synchronizatora 3 biegu
  • Fiat Tipo II Station Wagon 1.4 95KM 70kW 2016-2020
  • układ napędowy
  • 48 tys. km
Przy włączaniu 3 biegu zgrzyta, zarówno przy przejściu z 2 jaki 4 biegu. Przy małych prędkościach i obrotach i ostrożnym włączeniu 3 wchodzi ale redukcja z 4 , zwłaszcza w górach to dramat. Auto 3 lata z salonu. To jest moja pierwsza taka usterka od 30 lat ( wszystkie auta nowe), Ciekawy jestem jakie następne usterki się pojawią , bo konieczność wymiany łączników stabilizatorów to wydaje się pryszcz (auto jeździ przeważnie poza miastem po dobrych drogach)
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Tipo II Station Wagon