Szukaj

Ocena kierowcy - Ford C-MAX I

el_talento, 5 lat temu
Silnik 1.6 Duratec 105KM 77kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 170 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford C-MAX I 1.6 Duratec 105KM 77kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Doskonałe prowadzenie jak na tak wysoki i ciężki samochód. Auto jedzie ja po sznurku i niemal natychmiast reaguje na polecenia kierowcy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Wyskakujący check - spowodowany błędem czujnika położenia wałka rozrządu oraz niezwykle czułe kostki w połączeniach elektronicznych.
4,0
Całokształt
Jeśli ktoś szuka przestronnego, wygodnego i stosunkowo dobrze wykonanego auta, a niekoniecznie musi to od razu być siedmioosobowy van - to rozwiązanie jest idealne. Minivan, o właściwościach jezdnych auta klasy kompakt przypadnie do gustu niejednemu. Rozwiązanie w pełni odpowiednie dla niewielkiej rodzinki z psem. Bije na głowę jego francuską konkurencję (C4 Picasso i Renault Scenic) i śmiało można porównywać go z VW Touranem - zbudowanym na Passacie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik, w moim wypadku 115KM Duratec Ti-VCT na zmiennej fazie rozrządu niekoniecznie jest zaletą. Wyposażony w wariator, który może przysporzyć dodatkowych problemów. Dodatkowo - jest dość słaby jak na tą masę, mimo posiadania zmiennej fazy. Ti-VCT wydaje bardzo charakterystyczny dźwięk - klepanie. Jest to w pełni normalna cecha tego silnika, konsultowana z wieloma mechanikami. Na postoju przypomina nieco diesla. Jeśli ktoś chciałby jeździć dynamicznie - niech celuje tylko w diesle. Dodatkowo silnika nie da się zagazować, bo posiada regulację luzu zaworowego przez wymianę szklanek.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra precyzja wrzucania biegów, oprócz wstecznego który wymaga czasem pomocy ( wrzucenia jedynki, a dopiero potem wstecznego ). Dodatkowo w moim egzemplarzu skrzynia przeszła już regeneracje, gdyż wystąpił wyciek z okolicy wysprzęglika.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobre prowadzenie, świetne trzymanie drogi i doskonałe tłumienie nierówności. Wielowachaczowe zawieszenie, na którym zbudowany jest Focus C-max znalazło miejsce także w Volvo i Maździe 3. Do tego auta dostrojone niemal idealnie, może oprócz dość szybkiego zużywania się tulei - być może przez nasze drogi.
4,0
Karoseria
Mam auto w kolorze czarnym, nie jest więc najprostsze w utrzymaniu. Pojawiły się już pierwsze ogniska korozji, które trzeba było szybko zabezpieczyć - szczególnie na rantach błotników. Zarówno z przodu jak i z tyłu. Dodatkowo lekko zaczyna brać tylną klapę bagażnika - nad rejestracją. To będzie wymagało interwencji lakiernika.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dość mocno ograniczają boczne słupki A oraz bardzo długa przednia część kokpitu. Siedzimy praktycznie "na środku" auta. Maski w ogóle nie widać, jak to w nowszych samochodach. Ponadto doskonałe lusterka dobrze spisują się w mieście przy parkowaniu, mimo wszystko wsteczne może być nieco mylące przy szacowaniu odległości.
4,0
Ergonomia
Bardzo dobra, praktycznie nie czuć dłuższych tras, cztery osoby jadą bez najmniejszego problemu. Nieco brakuje podłokietnika na środku tylnej kanapy. Tą funkcję ma spełniać złożenie środkowego fotela. Nie jest to zbyt ergonomiczne rozwiązanie, ponieważ zabiera zbyt dużo miejsca. Dodatkowo plus za bardzo wygodnie usytuowany lewarek zmiany biegów - tuż przy kierownicy. Brakuje schowków w drzwiach pasażerów z tyłu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja - jeśli nabita - działa bardzo dobrze. Potrafi dość szybko schłodzić całe auto. Na ogrzewanie przy dużych mrozach trzeba chwilkę poczekać. Dodatkowo ewentualna wymiana termostatu w 115KM wersji jest bardzo droga - około 500zł, gdyż jest on elektronicznie sterowany.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj piątka z niewielkim minusem. W cztery osoby jedziemy bardzo komfortowo, każdy znajdzie dla siebie odpowiednią pozycję i wygodnie przejedzie zaplanowaną trasę. W piątkę może być już dość ciasno, aczkolwiek na pewno o wiele wygodniej niż w kompakcie. Ponadto auto ma bardzo wygodne fotele z podparciem lędźwiowym dla kierowcy, co bardzo poprawia komfort podróży.
4,0
Wyciszenie
W samochodzie jest cicho. Jak na tak wysoki samochód, dopiero przy 150 km/h słychać szum przy zamkniętych oknach. W benzyniakach brakuje nieco wyciszenia maski - być może inne wersje to mają. Plus za bardzo dobry system audio Sony, wręcz idealnie dopasowany do tego auta.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez zmienną fazę rozrządu auto nie należy do najtańszych w utrzymaniu. Koszty generują chociażby wcześniej wspomniany wariator faz rozrządu albo głupi termostat - w tym aucie - elektroniczny. Auto jest bardzo czułe na jakiekolwiek braki styku czy zaśniedziałe kostki przez co należy pilnować połączeń elektrycznych - szczególnie w okolicach przepustnicy. Dodatkowo samochód jest czuły na jakość paliwa i zatankowany na nieznanych stacjach potrafi chwilę pofalować, zanim ustawi odpowiednią dawkę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Prawdopodobnie nie można lepiej trafić w minivanach. Bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Otrzymujemy wygodne auto, dla całej rodziny. Co więcej, auto w środku nie jest "plastikowe" jak jego francuska konkurencja, a oferuje podobny standard co VW Touran.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwuje nieco co jakiś czas występujący "check" spowodowany błędem czujnika położenia wałka rozrządu. Po konsultacji w ASO - jeżdżę już na trzecim czujniku a problem jak był - tak jest. Ten typ tak ma - odpowiedź mechanika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic takiego na drodze mnie nie spotkało.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 Duratec 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford C-MAX I 1.6 Duratec 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
45,00 zł
8,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford C-MAX I