Szukaj

Ocena kierowcy - Ford C-MAX I

Kris, 5 lat temu
Silnik 1.8 Duratec Flexi Fuel 125KM 92kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 173 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford C-MAX I 1.8 Duratec Flexi Fuel 125KM 92kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,57
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pozycja za kierownicą.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Miał taki zwyczaj, żeby przez większą część roku zapalać za drugim razem... bo za pierwszym gasł... I nie mówię tu o lpg, od początku tak było - na gwarancji byłem 8 (!) razy w ASO, ale co ich to interesuje...
5,0
Całokształt
Naprawdę znakomity samochód. Kupiłem w ASO w 2009 jako roczny z przebiegiem 12000 km. Trochę o nim wiem... Bardzo przestronny wewnątrz, wysoki bagażnik daje dużo lepsze możliwości załadunku niż taki o podobnej teoretycznie pojemności w hatchbacku, nie mówiąc o sedanie. Wysoka pozycja za kierownicą oznacza dobrą widoczność, wyjątek: lewy przedni słupek! Sprężyste, nieźle wyprofilowane fotele, materiał dobrze zniósł upływ czasu, choć na oko tandetny i bardzo łatwo się brudził. Plastiki - znów wrażenie tandety - nie trzeszczały do końca. Samochód spędził z nami blisko 9 lat, roczny przebieg 20000+, oprócz ostatniego roku, kiedy pełnił rolę drugiego samochodu w rodzinie, przemierzając zarówno długie tysiące km po autostradach całej Europy jak i na bardzo krótkich odcinkach w Warszawie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Niezbyt dynamiczny, ale na plus elastyczność, włączenie klimatyzacji nie zabijało go. Wersja flexifuel bardzo dobrze znosząca zasilanie LPG. Zużywał niestety nieco oleju, wydaje się, że w rozsądnych granicach: 2 max 3 litry na 20000km, ale tylko przy częstych zimnych rozruchach, w trasie zero. Nie rosło z upływem czasu. Prawdziwy łańcuch rozrządu!
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobra. Gdyby miała 6 biegów byłaby piątka. A tak na autostradzie - przepisowo - ok 4000 obr/min.
5,0
Układ jezdny
Wspaniale, jak to w Fordach z tamtego okresu. Jeździł jak gokart.
3,0
Karoseria
W drugim roku jeden purchel na progu zwalczony własnym sumptem. Drugi incydent ostatnio na lewym tylnym nadkolu - wstawiona łatka - słabo. Lakier taki sobie, ale na masce nigdy nie było odprysków! Estetyka na zewnątrz dużo lepsza niż w środku.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak pisałem, bardzo dobra, oprócz lewego przedniego słupka - mimo trójkątnego okienka dużo zasłania - trzeba uważać!
5,0
Ergonomia
Bez zastrzeżeń. Jednak dziwiło mnie zawsze wyposażenie kompletowane przez Forda - dość drogi samochód, w 2008 blisko 80 tys. pln (dziś taki pewnie ok 100 tys.), dwustrefowa klima, podgrzewana przednia szyba, a bez elektrycznych szyb z tyłu...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń, może niekiedy w deszczowy jesienny dzień nie do końca dawał sobie radę z odparowaniem dużej przedniej szyby - trzeba było włączać ogrzewanie przedniej szyby.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo, bardzo dobrze. Zarówno z przodu jak i z tyłu. Mam ok 180 cm, a mój syn już więcej i zawsze z tyłu miał swobodę. W cztery osoby na trasie od początku do końca było świetnie. Względny mankament to krótsze siedziska z tyłu, dla dorosłych nie zapewniają idealnego podparcia ud, ale kręciłem się trochę po salonach (z metrówką i synem) i teraz tym bardziej nie znajdziecie niczego lepszego...
4,0
Wyciszenie
Na początku naprawdę nieźle, choć silnik łatwo słyszalny na obrotach, jak to w Fordzie, więcej obiecywał niż mógł... Można to lubić lub nie. Z upływem czasu głośniej, ale układ wydechowy oryginalny, więc może dlatego... Poza tym trochę z własnej winy (jedyny incydent na linii benzyna - lpg) wymieniłem wkład katalizatora - zrobiło się gorzej i niestety stłukłem przednią szybę, a nowa chyba nie była lepsza.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na początku spore zużycie paliwa, potem sie unormowało, po montażu lpg i tak straciło na znaczeniu. Ceny części i usług atrakcyjne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Znakomity. Kosztował niewiele więcej niż, również roczny, gorzej wyposażony focus kombi 1.6.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedna dziura w nadkolu. Reszta to raczej sprawy eksploatacyjne, ale mogły zajść później: łożysko sprzęgła przy 80 kkm - wymiana całego (1700pln), bo mi się śpieszyło..., regeneracja zawieszenia z tyłu przy 130 kkm (1700pln) - nie było jeszcze konieczności, ale wolę zadbany samochód..., łożysko półosi prawej przy skrzyni biegów przy 140 kkm (może 200-300pln), regeneracja alternatora przy 160 kkm (400-500pln), dwa razy akumulator (Motorcraft - 7 lat brawo!, Centra 2,5 roku...), jakieś paski, rolki osprzętu - groszowe sprawy, tarcze przód i tył (na sam koniec) i klocki. Przy sprzedaży wyszły jakieś dwie gumki w przednim zawieszeniu - koszt 300-400pln. I jeszcze przeciekająca klapka wlewu płynu do spryskiwacza... Potem nakładałem prezerwatywę - powinienem sprzedać Fordowi patent!
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 Duratec Flexi Fuel 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford C-MAX I 1.8 Duratec Flexi Fuel 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
60,00 zł
11,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford C-MAX I