Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort USA MK II Hatchback

jabizri, 18 lat temu
Silnik 1.9 i 88KM 65kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 180 tys. km
Ford Escort USA MK II Hatchback 1.9 i 88KM 65kW 1991-1996 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Ogólnie autko wygodne, wręcz komfortowe dla jednej osoby. Nikt go nie ukradnie, bo w Polsce bardzo rzadko widywany. Z drugiej strony, jak już chcę kupić do niego części, to mam problem. Nie wiem, po co mu taki wielki silnik, skoro nikła moc z niego jest wyciągana, choć samochód waży 1,5 tony. Mam sentyment do tego autka, ale pozbywam się go (nie bez trudności, mało chętnych), bo jest trochę zbyt kosztowne w utrzymaniu.
Wrażenia
3,0
Silnik
Stosunek pojemność/moc w tym silniku to jakieś nieporozumienie. Mam wrażenie, jakbym jeździł traktorem - na jedynce zryw, a potem to tylko powolne rozpędzanie się krówki. Tak do 130 km/h, nie więcej.
5,0
Skrzynia biegów
Czasem zgrzytnie dwójka, czasem nie wejdzie wsteczny. Poza tym bardzo dobrze.
4,0
Układ jezdny
Miękki, komfortowy. Na naszych drogach szybko szlag go trafia, zwłaszcza amortyzatory. Potem go buja na zakrętach i ma kłopot z przyczepnością na nierównościach.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w akwarium. Minus to jasna tapicerka odbijająca się w przedniej szybie.
3,0
Ergonomia
Da się żyć, choć przełącznik świateł wyłączam kolanem, a do regulacji ogrzewania trzeba się schylać. Światła awaryjne to nieporozumienie - schowany przełącznik.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duża zaleta tego autka. W lecie jako tako chłodzi, a w zimie po stu metrach cieplutko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu komfort. Z tyłu - nie dość, że trudno wsiąść (mam 2-drzwiowy), to jeszcze nie ma się gdzie zmieścić.
5,0
Wyciszenie
Samochód cichutki. Ale trochę kanciasty i hałasuje szum powietrza. Silnik ledwo słyszalny.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tragedia. Pali dużo, około 11 litrów LPG w mieście, na szczęście w trasie schodzi do 8 (przy prędkości 80 km/h, jak szybciej, to więcej). Ceny napraw - mało kto się chce tego podjąć, w kraju ciężko dostać cokolwiek od ręki, wszystko trzeba sprowadzać, a części kosztują koszmarne pieniądze. Np. amortyzatory (600 zł sztuka) droższe niż do Volvo S40.
4,0
Stosunek jakość/cena
Z racji niskiego popytu na te samochody można kupić je bardzo tanio, nawet od 3 tysięcy z instalacją gazową. Psuć się nie psują, ale jak już coś wymaga naprawy, to trzeba się liczyć z kosztami.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Stopił się przełącznik długich świateł. To w zasadzie wszystko. Jeśli coś się ma psuć, to na ogół elektryka.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nigdy nie popsuł się "w drodze". Kłopoty wynikają raczej ze zużycia części na polskich drogach niż z usterkowości.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort USA MK II Hatchback
Aktualnie przeglądasz Ford Escort USA MK II Hatchback