Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort IV Hatchback

Focus., 17 lat temu
Silnik 1.3 60KM 44kW
Rok produkcji 1988
Przebieg: 137 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Escort IV Hatchback 1.3 60KM 44kW 1986-1990 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
W stosunku do malucha nie ma co porównywać. Po przesiadce ze 126p auto wydaje się być ideałem. Przydałby się jednak mocniejszy silnik (1.6 16V 105 KM), i trochę lepsze wyposażenie (między innymi wspomaganie kierownicy).
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy silnika nie jest idealna. Motor chodzi trochę jak diesel. Jak sie nagrzeje jest ok. Elastyczność dobra do miasta ale na trasie niestety brakuje pary, tym bardziej pod górkę.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi ładnie. Czasem jest problem (tylko na zimnym) z wrzuceniem 3 biegu oraz wstecznego (to podobno norma).
5,0
Układ jezdny
Jak dla mnie (po przesiadce z malucha) układ jezdny jest rewelacyjny. Jak na auto prawie 20-sto letnie układ jest bardzo bezpośredni. Pokonywanie łuków z prędkością 80-100 km/h nie stanowi problemu.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mogę tu nic zarzucić. Widoczność jest rewelacyjna w każdym kierunku.
4,0
Ergonomia
Jak na wiek auta jest w nim dużo schowków (licząc wszystkie schowki małe i duże zamykane i nie zamykane jest ich 9). Wszystko jest pod ręką dzięki przełącznikom zespolonym.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiew działa bardzo wydajnie. Ogrzewanie mogło by działać szybciej. Silnik trochę wolno się nagrzewa. Jak załapie temperature to można się nieźle spocić nawet przy mocno minusowych temperaturach.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób auto starczy. Ja mam 180 wzrostu i w tym aucie czuje się mały! Bagażnik bardzo duży (380 litrów).
4,0
Wyciszenie
Po przekroczeniu 3000 obrotów robi sie głośno. Kiedy na liczniku pojawi się 100 km/h dość mocno słychać szum powietrza. Podczas jazdy w mieście 60 km/h na czwartym biegu jest cichutko ( w porównaniu do malucha to auto jest oczywiście pod każdym względem 10x lepsze).
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na taki mały silnik mógłby palic mniej. Nie jestem w stanie opisać dokładnie zużycia paliwa ale w mieście sprawdzałem i wyszło 9-10,1 l/100km - Pb 95 /10-11 l/100km LPG (okres zimowy, włączone swiatła, radio 4x50W,wentylacja na II poziomie, dość czesto wycieraczki i ogrzewanie tylnej szyby. Straszne korki czasem stanie po 50 min na trasie o długości 4km). Resztę danych podaję z informacji jakie udzielił mi poprzedni właściciel.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za auto zapłacilem 1700 zł. Ma instalację gazową, opłacone oc przez poprzedniego właściciela na ponad pół roku, wymienione zawieszenie i się prawie nie psuje. SUPER!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Od czasu zakupu wymieniłem tylko kable WN, świece zapłonowe, filtr paliwa i powietrza (koszt tych części 100zł, robocizna 0zł). Przeczyściłem styki żarówki tylnego światła mijania i wymieniłem żarówkę światła cofania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie żadnej nie zaobserwowałem.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Escort IV

Liczba wpisów: 4

Ford Escort IV – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Escort IV Hatchback