Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort V Hatchback

Dym, 16 lat temu
Silnik 1.3 60KM 44kW
Rok produkcji 1992
Przebieg: 362 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Escort V Hatchback 1.3 60KM 44kW 1990-1992 - Oceń swoje auto
3,23
21% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : bez ocynku -rdza po prostu wchodzi jak w masło
Zawieszenie : Cienko strasznie
3,0
Całokształt
Wrażenia
3,0
Silnik
Stwierdze tak- jeździ... kultura pracy jest średnia- wiadomo- swoje lata ma, co powoduje, że pracuje jak traktorek, ale nie wyróżnia się specjalnie od innych samochodów z tego rocznika. Części do silnika są tanie- sam silnik wytrzymały na silne obroty. Wyprzedzanie możliwe jednak tylko w granicach 70-105 km. W innych przypadkach strasznie muli (ale to również wina LPG)
2,0
Skrzynia biegów
Niestety- dość szeroka przekładnia, mało komfortowa. W mojej wersji lubi wyskakiwać jedynka i należałoby wymienić całą skrzynię (koszt ok. 300 zł więc jeszcze ujdzie).
4,0
Układ jezdny
Escorta prowadzi się dobrze. Bez wspomagania i dodatków i tak nie jest najgorzej. Na zakrętach trzeba lekko zwolnić, ale i tak nieźle się trzyma. Bez wspomagania ale i tak ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Okna są szerokie więc jest gdzie patrzeć. Wadą są lusterka, które ciężko ustawić tak by nie mieć "martwych stref".
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na szczęście w lato jest szyberdach. W zimę ogrzewanie słabiutko- samochód musi się nieźle rozgrzać zanim zacznie lecieć "lekko ciepłe powietrze".
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla osób siedzących z przodu- bez problemu, z tyłu już trochę gorzej ale da się jechać
3,0
Wyciszenie
Mogło być gorzej. Fakt- silnik słychać dość intensywnie a po przekroczeniu 80 km/h słychać powietrze ślizgające się po karoserii... mało przyjemne ale da się przeżyć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duża ilość zastępczych części, robocizna też tania- w szczególności że escort z 92r jest zbudowany bardzo "prosto" jak cep bojowy. Bardzo często wystarczy młotek i zestaw kilku kluczy do prostych napraw. Zużycie paliwa (LPG): w mieście 11/12 l w trasie: min. 8l
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po przeglądach itd- w miarę niezawodny- na środku drogi raczej stanąć nie powinien (mi się zdarzyło tylko w momencie jak nie zauważyłem, że paliwa brak)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W tak starych modelach to raczej sporo... W moim odczuciu nie jest najlepiej ale mogło być gorzej. Musiałem wymieniać całe hamulce (tarcze też), sprzęgło (też razem z tarczą), połatać podziurawioną od rdzy podłogę i jeszcze kilkanaście innych napraw. Ale w sumie nie były one jakoś szczególnie obciążające- dużo zamienników i tana robocizna.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.3 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort V Hatchback