Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Hatchback

endrium@wp.pl, 15 lat temu
Silnik 1.3 i 60KM 44kW
Rok produkcji 1997
Przebieg: 95 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Escort VII Hatchback 1.3 i 60KM 44kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
3,46
15% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Auto prowadzi się bardzo komfortowo.
3,0
Całokształt
Bardzo wygodne auto za nieduże pieniądze. Silnik niestety bardzo mulasty i sporo palący. Przy odpowiedniej pielęgnacji można uniknąć problemów z korozją (u mnie żadnych ognisk na kaoserii, tylko gdzieś w okolicach tylnego wahacza muszę zabezpieczyć bo już trochę tam rdza nabroiła).
Wrażenia
2,0
Silnik
Niesamowity muł. Na trasie przed wyprzedzeniem tira trzeba kilka razy się pomodlić, a następnie czekać wieczność aż pas z naprzeciwka będzie absolutnie wolny. Jak na miasto również za mało zrywny, żeby szybciej opuścić światła trzeba go pożądnie przygazować.
3,0
Skrzynia biegów
Poza czasem nie wchodzącym wstecznym, biegi wchodzą płynnie.
4,0
Układ jezdny
Bardzo bardzo komfortowy, może trochę za dużo buja, ale amorki nie były jeszcze wymieniane i to pewnie dlatego. W wersji bez wspomagania kierownicy trzeba zjeść dobry obiad przed jazdą. Hamulce w normie.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo łatwo można wyczuć auto w każdą stronę, żadnych problemów przy parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Dużo miejsca dla kierowcy i pasażera z przodu. Z tyłu wystarczająca ilość miejsca, nikt nie narzekał. Fotele bardzo wygodne, po kilku godzinach jazdy nic nie boli. Wszystkie przyciski pokrętła itp bardzo ergonomicznie i intuicyjnie rozmieszczone. Duża pojemność bagażnika, możliwość składania tylnich siedzeń. Kokpit nie skrzypi.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dmucha. Dobrze grzeje, gorzej z chłodzeniem w upalne dni - dmuchawa to nie klima. Wystarczająco cicha. Szybko zbiera parę z szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tak jak pisałem w dziale ergonomia. Bardzo dużo miejsca, jedna z największych zalet tego auta.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 120 km/h jest już troche za głośno, poniżej do zniesienia.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miałem nadzieję że auto będzie mniej paliło, niestety rozczarowało mnie pod tym względem. Przy dość dynamicznej jeździe potrafi spalić bardzo duuużo. Poza tym co około 1000 km muszę dolewać prawie 1 l oleju.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem na początku 2008 roku za 6300 zł i wydaje mi się że auto warte jest swych pieniędzy. Wszystko jest cacy, gdyby nie ten silnik, z tego względu auto planuję sprzedać w najbliższym czasie.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto posiadam od pół roku i już 2 x zdarzyło się że nie mogłem go odpalić ( 1 raz chyba coś się zalało gdy przejeżdżałem przez większą kałużę - wziąłem auto na hol i na 2 biegu odpalił, natomiast drugim razem musiałem wymienić czujnik Halla.) Poza tymi dwoma drobnymi wyjątkami auto odpala bezproblemowo i jeździ. W międzyczasie wymieniałem części, które mają prawo się zużyć po takim okresie czasu (94000 km. - np tłumik końcowy, chociaż w sumie by pojeździł jeszcze troche, gdybym nie wjechał w jakąś dziurę), jakąś tuleje (nie znam się).Części jakby co są na szczęście dosyć tanie, a naprawy proste.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na szczęście nic poważnego

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 i 60KM 44kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Escort VII Hatchback