Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Escort VII Hatchback

Zbyszek_was, 11 lat temu
Silnik 1.6 i 16V 90KM 66kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 165 tys. km
Ford Escort VII Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,23
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Gdyby nie wszędobylska rdza, byłoby super. Poza tym nie ma się do czego przyczepić. Wygodny, komfortowy, z tym silnikiem całkiem żwawy, bardzo tani w zakupie i utrzymaniu.
Wrażenia
5,0
Silnik
To flagowa jedna z najlepszych jednostek Forda. Wytrzymała i mało usterkowa. Pamięta jeszcze lata 70-te, w różnych odmianach stosowana była do fiesty, oriona, sierry, mondeo. Nawet przy niezbyt szczególnym dbaniu powinna bez większych problemów przejechać 400-600 tyś km. Niestety żadko się to udaje, poniewaz blacha pada o wiele wczesniej. Są na to szanse tylko w starszych egzemplażach produkowanych w niemczech lub GB. Poziom zabezpieczenia antykorozyjnego aut montowantych w Płońsku był skandalicznie niski, dlatego poularne swego czasau Bolero Już po 2 latach potrafiło mieć spore ogniska korozji. Silnik natomiast bez wiekszych problemów znosi próbe czasu. Rozrząd na pasku, wymiana co ok. 70-80 tyś., koszt ok 600zł. Z bardziej dokuczliwych usterek to padający silniczek krokowy przepustnnicy, ale zdaża się to sporadycznie, koszt wymiany ok. 700 zł.
5,0
Skrzynia biegów
W mojm przypadku przcyzyjna, bez usterek do dej pory.
5,0
Układ jezdny
Bez problemów. Odpowiednio twarde ale komfortowe, dajace odpowiednie wyczucie zachowania przednich kół.
Komfort
4,0
Widoczność
Kwestja przyzwyczajenia. Ale obiektywnie jest na bardzo przyzwoitym poziomie.
5,0
Ergonomia
Bez uwag. Wszystko przemyślane i na swoim miejscu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie dobrze. Jedyny minus to brak klimy.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tą klasę i segment poprawnie. Czasami może brakować troche miejsca na kolana peasazerów tylniej kanapy.
4,0
Wyciszenie
To najcichsza jednostka w Escortach. Ale nie najcichsza wsród konkurentów. Mimo wszystko do 120km/h jest całkiem przyjemnie, pod warunkiem, że wsztstkie elementy majace wpływ na hałas są ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie zależy od wielu czynników. Przy moim stylu jazdy ok.8,5l w mieście, w tasie do 90km. nawet 6,5l. Ceny częsci symboliczne, mnóstwo w sklepach i na szrotach. Naprwy bajecznie proste, genialny dostep do większości podzespołów.
3,0
Stosunek jakość/cena
Dobrze, bo jak potrzebujesz tani w utrzymaniu z dobrym silnikiem wóz, to jest to. Jdeyny mankament to rdza, której czasami może byc więcej niż blachy. Ale zdazają sie egzemplaże zadbane, które były zabezpieczone dodatkowo i take są bardzo dobym wyborem.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobazgów u mnie: padł zegarek, parują reflektoty, czsami jakaś żaróweczka.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kidyś w trasie, w lesie 300 km. od domu odpadł mi tłumik końcowy, przerdzewiała rura i zleciał. Przeturlałem się ok. 13 km. do najbliższej małej miejscowości. Wjechałem do pierwszego napotkanego warsztatu. Po 1,5h miałem nową rurę i tłumik, a całkowity koszt był niższy niż u mnie o ok. 80 zł.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 i 16V 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Escort VII Hatchback 1.6 i 16V 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
10,1
l/100km
9,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Escort VII Hatchback